جعبه سیاه جنتی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

آقا مشکل حل شد. برای کسانی که تا حالا نمی توانستند بفهمند در مغز این مسئولان کشور چه می گذرد، یا حتی بعضی ها که معتقد بودند اصلا مغزی وجود ندارد که در آن چیزی بگذرد، یا اصولا بعضی افراد وجود داشتند که فکر می کردند در مغز این آقای جنتی و شورای نگهبان و آن نمایندگان مجلس خبرگان یا همین آقای علم الهدا نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد چه می گذرد که اصولا با به وجود آمدن زن و هر صدای موزونی که خارجی ها به آن موسیقی می گویند مخالفند؟

یا مثلا همین آقای مصباح یزدی که می خواهد به دوهزار سال قبل برگردد کلا مغزش چطوری کار می کند یا نمی کند که می خواهد همه قوانین اسلام را اجرا کند ولی نمی خواهد قانون اساسی اجرا شود؟ یا همین آقای مکارم شیرازی که بیست سالی است که اصولا در مغزش چیزی نمی گذرد کلا چه اتفاقی برایش افتاده؟

یا مثلا همان احمدی نژاد که علاقه مفرطی داشت که همه مان به عصر طلایی غارها برگردیم و دوباره برویم توی جنگل زندگی کنیم کلا در مغزش چه می گذشت؟ همه اینها سئوالاتی است که آدم از خودش می کند و اگر آدم باشد دوست دارد به خودش جواب بدهد. حالا چطوری به این سئوالات جواب بدهیم؟

من کاری ندارم که این مغز اصولا وجود دارد یا نه و اگر وجود دارد چطوری کار می کند. اینها سخت است، ولی رسیدن به این نتیجه که در این مغز، اگر وجود داشته باشد، چه می گذرد، خودش پیشرفت بزرگی است. حالا بعد از سالها ما داریم به یک پاسخ و نتیجه می رسیم.

تیم باستان‌شناسان بریتانیایی جزییات بیشتری از مغزی که عمری بیش از دو هزار و ۵۰۰ سال دارد، اعلام کردند. این مغز در داخل جمجمه‌ای از عصر آهن بوده و در اعماق گل مدفون مانده است. به گزارش رسانه ها، تیمی از محققان در نزدیک “یورک” بریتانیا، این جمجمه را کشف کردند. به گزارش سایت “بنیاد باستان‌شناسی یورک” تیمی از ۳۴ باستان‌شناس روی بقایای این مغز کار می‌کنند.

به نظرم این یک راه حل مهم است. احتمالا اگر روی این مغز که اتفاقا در انگلیس هم کشف شده و ممکن است به یکی از سفرهایی که آقای جنتی در دوران جوانی به این کشور داشته و در آنجا در حین انجام عمل پروستات به دلیل نزدیکی پروستات وی به مغزش، هر دو تا را با هم عمل کرده باشند و مغز مذکور را از جمجمه اش درآورده باشند، برای همین ممکن است با بررسی این مغز بسیاری از افکار و اندیشه هایی که در مغز مسئولان ایران می گذرد پیدا کرد.

به نظرم اگر دو یا سه مترجم ایرانی و کارشناس زبانهای باستانی ایران هم به این جمع اضافه شود ممکن است بسیاری از مسایلی که در این مغز می گذرد کشف شود و بتوانیم بفهمیم که در همه این سالها این آقایان چطوری فکر می کردند که لااقل یک راهی برایش پیدا کنیم.

دیدید من می گفتم حتما یک راهی وجود دارد و شما همه تان ناامید بودید؟ حالا دیگر مسایل می تواند حل شود و ما یک راهی به سوی آینده پیدا کنیم. این مغز که ۲۵۰۰ سال است دست نخورده باقی مانده، دقیقا مثل مغز بسیاری از روحانیون و مراجع تقلید و رهبران کشور فعلا دست یک گروه از باستان شناسان انگلیسی است و امیدواریم هر چه زودتر گمشده های تاریخی و خاطرات دوره جوانی جنتی و افکار و نظرات آقای مصباح و مکارم و مقاصد اصلی آقای خامنه ای از توی آن کشف شود.

این پیروزی را به کل مردم ایران تبریک می گوییم. این فقط یک مغز ساده نیست، جعبه سیاه آقای جنتی هم هست. به گفته دانشمندان این مغزی که پیدا شده برخلاف ماده سفید و خاکستری اش در اثر ماندگاری به ماده زرد تبدیل شده و بخشی از آن هم قهوه ای شده و دقیقا مثل روحانیون سنتی کشور فقط ماده زرد و ماده قهوه ای دارد. و علت ماندگاری این مغز در همه این سالها این بوده که سالها هوا به آن نرسیده و به همین دلیل اولا سالم مانده و دوم اینکه چون کار نمی کرده از بین نرفته. یعنی عین مغز آقای جنتی و مصباح و مکارم. خدایا شکرت که سرانجام همه رازها را آشکار کردی. دستت درست. تشکر تشکر.

 

این ۴۷ نفر

واقعا این ۴۷ نفر چطوری فکر می کنند؟ آیا اینها نمی خواهند مشکل ایران و آمریکا حل شود؟ یعنی نمی دانند که اگر جنگ اتفاق بیافتد سرنوشت کشور به باد فنا می رود؟ یعنی فکر نمی کنند که اگر انتخاب یک رئیس خوب موجب قدرت کشور شود به نفع همه و از جمله خودشان است؟ چرا به جای اینکه به عاقل شدن کشورشان فکر کنند و از آدم عاقلی حمایت کنند که می تواند هم بحران های بین المللی را برطرف کند و هم مانع رشد قدرت داعش شود و هم موجب افزایش مشکلات سیاسی و اقتصادی کشورشان نشود. واقعا این ۴۷ نفر چطوری فکر می کنند؟

می گوید: بابا! تو هم که هی گیر دادی به این ۴۷ نفر. خانم کلینتون محکوم شان کرده. جو بایدن محکوم شان کرده، وزیر خارجه انگلیس محکوم شان کرده و گفته این اقدام شان به ضرر صلح بین المللی است. روزنامه های آلمانی کارشان را خیانت به کشور و دخالت در کار رئیس جمهور در جهت تضعیف موضع ریاست جمهوری دانسته. حتی جواد ظریف هم از آنها انتقاد کرده است.

می گویم: چرا نامربوط می گویی؟ اصلا موضع این ۴۷ نفر به خانم کلینتون و روزنامه های آلمان و جو بایدن و وزیرخارجه انگلیس چه ربطی دارد؟

می گوید: بالاخره نماینده مجلس هستند و کاری که کرده اند نتایج بدی علیه کشورشان دارد.

می گویم: چه ربطی به آمریکایی ها و انگلیسی ها و آلمانی ها دارد؟

می گوید: یعنی نامه ۴۷ نفر نمایندگان سنای آمریکا به کلینتون و جوبایدن مربوط نیست….

مثل اینکه اشتباه می کند. من که منظورم نمایندگان سنای آمریکا نبود. البته آن ۴۷ نفر که علیه منافع کشورشان و قدرت رئیس جمهور رفتار کردند کارشان درست نبود، ولی منظورم این ۴۷ نفری است که در مجلس خبرگان به شیخ محمد یزدی رای دادند و او را رئیس مجلس خبرگان رهبری کردند و هاشمی رفسنجانی را کنار گذاشتند. اینها واقعا کارشان احمقانه است. یعنی این ۴۷ نفر هم مثل آن ۴۷ نفر نباید فکر کنند که کشور به یک عقلانیت و قدرت بهتر برای حفظ منافع ملی نیاز دارد.

اصولا مثل اینکه همه دیوانه ها به هم شباهتی دارند، حالا ممکن است آنها ۴۷ تا پیرمرد جنگ طلب بی عقل کراواتی باشند، اینها ۴۷ تا پیرمرد جنگ طلب بی عقل با عبا و عمامه. ولی آخرش ۴۷ همان ۴۷ است.

 

کمک! کمک! کمک!

آقا! طرف سفر می کند و می رود به فلان شهر، حالا چه فرقی می کند که شیراز باشد یا اصفهان باشد یا قزوین باشد یا مشهد، یک دفعه مثلا می بینی در اصفهان یکی مثل آقای مطهری که نه، مثلا فلان خانم کم حجاب یا خوش حجاب یا بدحجاب، دارد راه می رود یکهو اسید می پاشند توی صورتش. داد می زند کمک کمک! یک دفعه بیست تا کمیل و کاوه و مقداد و یاسر با موتور سر می رسند و با گاز اشک آور می افتند به جانش و با نانچکو چپ و راستش می کنند. خواهر من! برای چی در اصفهان می گویی “کمک! کمک!” این ها اگر به کمک هم بیایند به کمک اسیدپاش می آیند نه به کمک تو.

یا مثلا در شهر مشهد طرف رفته کنسرت موسیقی برگزار کند، مجوز هم دارد، یکهو سی نفر می ریزند سرش و چپ و راستش می کنند و کتکش می زنند. داد می زند “کمک! کمک!” بعد یک دفعه می بینی صد نفر با موتور و بی موتور و لباس شخصی و نیروی انتظامی می ریزند و کتک بیشتری می زنند و کنسرت را هم لغو می کنند. خب! برادر اهل موسیقی! عزیز من! برای چی در مشهد می گویی کمک! کمک! اینها اگر به کمک هم بیایند به کمک کتک زن ها می آیند نه به کمک کتک خور.

یا مثلا در قزوین شما گرفتار می شوید و فریاد می زنید کمک کمک! بعد یک دفعه آنها که به دلیل عقب نشینی شما پیشروی کردند به جای اینکه به کمک شما بیایند به کمک آنهایی می آیند که دارند هر کاری دوست دارند می گویند. آخر آدم در قزوین هم درخواست کمک می کند؟ حالا قزوین را که جهت اطلاع عرض کردم، ولی مثلا همین شیراز که آقای مطهری رفته بود برای سخنرانی و کتکش زدند و رفته سراغ نیروی انتظامی و گفته کمک کمک! بعد نیروی انتظامی هم به کمک مهاجمان شتافته و بیشتر کتکش زدند، بعد رفته به دادگستری و استانداری و گفته کمک کمک! دادگستری و استانداری هم به کمک مهاجمان شتافتند و بقیه علی مطهری را که سالم مانده بود لت و پار کردند.

حالا آقای احمد توکلی گفته که “دادگستری و نیروهای امنیتی شیراز باید به وقایع اخیر شیراز وارد شوند. و به علی مطهری کمک کنند.” چی چی را کمک کنند. اینها هم اگر بخواهند کمک کنند به علی مطهری که کمک نمی کنند، به سنگ اندازان و گازاشکآور ریزان کمک می کنند. بعد هم گفته این گروه می خواستند ارعاب کنند و ارعاب غیرقانونی است. انگار طرف توی سوئیس قم زندگی می کند، ارعاب کجا بود، طرف می خواسته بکشد. ارعاب که نداریم! ارعاب که زندگی عادی است. حسین مرعشی عضو خندان اصلاح طلبان هم گفته است که “حتی اگر وزیر کشور هم مثل مطهری دربرابر افراطیون ایستادگی کند، قطعا نیروهای خودسر با او هم همین برخورد را می کنند.” پس فکر کردی چی؟ همین وزیر کشور نه فقط در قزوین و شیراز یا اصفهان، در همین تهران یا همین وزارت کشور دو بار دیگر در باره پولهای کثیف حرف بزند، از عقب و جلو به او هجمه می کنند و تا دهانش را باز کند و بگوید “کمک! کمک!” جیک ثانیه بعد ده تا اسکادران موتور سوار و لشگر گازپرت کن می آیند کمک، ولی نه کمک به وزیر کشور، بلکه کمک به متجاوزان. در واقع وقتی در این مملکت می گویی کمک، به کمک تو که نمی آیند، به کمک همان کسی می آیند که به تو حمله کرده.