اتحاد با احمدی نژاد منافع لبنان را تامین نمی کند

نویسنده
حسین محمدی

» نامه فعالان ایرانی به سعد حریری

به دنبال سفر محمود احمدی نژاد به لبنان، عده ای از روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و حقوق بشر تبعیدی ایران، در نامه ای خطاب به سعد حریری، نخست وزیر لبنان، نکاتی چند درباره این سفر را به وی یادآور شدند و تاکید کردند که اتحاد با دولت نامشروع احمدی نژاد،منافع لبنان را تامین نمی کند.

نویسندگان این نامه با اشاره به سفر محمود احمدی نژاد به لبنان، این چنین سعد حریری را مورد خطاب قرار داده اند:” آن چنان که آگاهید دولت مستقر در ایران محصول  کودتایی است  که قریب به یک سال و نیم  پیش با هماهنگی و همراهی بزرگترین سازمان سیاسی ،اقتصادی و امنیتی خاورمیانه یعنی سپاه  پاسداران به وقوع پیوست. این کودتا اگرچه بهایی سخت را به آینده ایران عزیز ما تحمیل  نمود اما خود موجب پدید آمدن جنبشی بزرگ در میهنمان گردید که  یکی از شعارها و اهداف  آن منع  دولت از دخالت در امور داخلی دیگر کشورها  از جمله  کشور شما و فلسطین بود.”

این نامه در ادامه با اشاره به اعتراضات مردمی، می گوید:“جنبش سبز ملت ایران که آقای احمدی نِژاد و دوستان نظامی اش مدعی سرکوب آن هستند جنبشی است  برآمده از خواست ها و  مطالباتی  که در صدر آن  زندگی در پناه  صلح و آرامش و احترام به حقوق انسان ها ، قومیت و فرهنگ ها قرار دارد. جنبشی مسالمت آمیز که بزرگی و عظمت میهن خویش را نه در حمایت از تروریسم و جریانات فرقه ای  که در شکل گیری فرایندهای دموکراتیک در کشورهای  منطقه می داند و هرگز از اقدامات ماجراجویانه ای که هیچ دستاوردی جز جنگ، ویرانی و کشته شدن انسان های بی گناه ندارد،حمایت نمی کند.”

روزنامه نگاران و فعالان سیاسی در تبعید افزوده اند:” محمود احمدی نژاد اما درحالی به سرزمین  شما پای گذاشته است  که در انبان ، هیچ تحفه ای جز دامن زدن به اختلافات داخلی  و تشدید درگیری های درونی و تبدیل لبنان به حیاط خلوت گروه نظامی مسلط بر ایران برای بسط ماجراجویی های ایدولوژیک  ندارد. ماجراجویی هایی از جنس اقدامات فرقه ی وابسته به دولت ایران یعنی حزب الله لبنان که چند سال پیش جنگ سی و سه روزه را بر ملت لبنان  تحمیل نمود و دستاوردی جز صدها کشته و زخمی و خسارات شدید اقتصادی نداشت. “

نویسندگان این نامه دولت مستقر در جمهوری اسلامی را چنین توصیف می کنند:” دولت احمدی نژاد لایه ای  از قدرت در ایران را نمایندگی می کند  که  شرورانه ملت خویش  را سرکوب نموده، دانشجویان، روزنامه نگاران و فعالان  مدنی ومخالفین سیاسی اش را به  بند کشیده و از طریق بسط اختناق و ارعاب ،فضای سیاسی را به انقیاد درآورده است . این دولت با ادعاهای واهی و علی رغم مخالفت اکثریت جامعه، ثروت ملی کشور را هزینه  ماجراجویی در دیگر کشورها نموده و به دنبال ایجاد بلوا و آشوب در مناطق دیگر جهان  است. محمود احمدی نژاد به لبنان  آمده است تا با نمایشی فریب کارانه این گونه وانمود کند که دولت فرورفته در بحران و غیر مشروعش متحدینی از جنس دولت و ملت شما دارد. حال آنکه کیست که نداند که اتحاد با دولتی که در مهلکه ای از بحران های مختلف از عدم مشروعیت  سیاسی و  اجتماعی و بی اعتباری نزد مردم خویش تا بحران های عظیم اقتصادی  و تحریم های بین المللی گرفتار آمده به هیچ وجه نمی تواند  منافع ملی هیچ کشوری را تامین نماید. “

این نامه در پایان، خطاب به سعد حریری می گوید:“لبنان سرزمینی است شهره به آزادی های سیاسی و اجتماعی. کشوری با فرهنگی از جنس مدارا  و مدیریت مومنانه و وفادار به ارزش های انسانی و دموکراتیک . ملت سبز ایران همچنان لبنان عزیز را سزمینی آباد، آزاد و رها ازتعلقات قومی- قبیله ای و گرایاشات فرقه ای و وابسته به حکومت های ایدولوژیک می خواهد،که همچون گذشته  شایسته بهترین تقدیرها و  زیباترین نامها باشد.اجازه ندهید که عده ای ماجراجو و زیاده خواه  سرنوشت شوم خویش را به  تمامیت ارضی و  وحدت ملی جامعه شما پیوند زده و عروس خاورمیانه را به میدان تاخت و تاز ماشین های جنگی تبدیل نموده و ادعا کنند  که عمق استراتژیک  ایدئولوِی  آنها سرزمین شماست.”

گفتنی است مسعود آذری، سامناک آقایی، عباس آناهید، سید کوهزاد اسماعیلی، نازک افشار، علی افشاری، نوشابه امیری، پرستو انتصاری، محمد ایزدی، احمد باطبی، محمد برقعی، سودابه برنجیان، شهلا بهاردوست، آرش بهمنی، آزاده پارسی، سپیده پورآقایی، مژگان ثروتی، آیدین جهانبخش، لیدا حسینی نژاد، فاطمه حقیقت جو، حمید حمیدی، مصطفی خسروی، امیر رشیدی، علیرضا رضایی، حسن زارع زاده اردشیر، نازنین سرکش، سلمان سیما، صادق شجاعی، محمد رضا شکوهی فرد، محمد صادقی، حسن طالبی، مزدک عبدی پور، باقر فاطمی، رضا فانی یزدی، ناصح فریدی، فاطمه فنائیان، علی فیروزی، عزت فیروزی، کبری قاسمی، سعید قاسمی نژاد، فرشته قاضی، کاوه قریشی،رضا گوهر زاد، پویان محمودیان، امیر معماریان، رویا ملکی، ابراهیم مهتری، شروین نکویی، رضا ولی زاده و علی هنری امضا کنندگان این نامه هستند.