نبرد حزب الله و جبهه النصرت

جروزالم پست
جروزالم پست

» گزارش جورازلم پست از درگیری در مرز سوریه و لبنان

روز دوشنبه یک منبع نزدیک به حزب الله خبر داد که ۱۰ عضو این سازمان شبه نظامی شیعه در نبرد با جنگجویان شاخه سوریه القاعده در شرق لبنان کشته شده اند.

این میزان کشته یکی از بالاترین تلفات حزب الله در یک عملیات، از زمانی است که این گروه اعلام کرد در کنار بشار اسد رئیس جمهور سوریه می جنگند.

این اقدام حزب الله سال گذشته و با حمایت ایران انجام و باعث شد ورق جنگ داخلی به ضرر نیروهایی که در پی ساقط کردن اسد بودند عوض شود.

حزب الله روز یکشنبه عملیات نظامی گسترده ای علیه صدها نیروی جبهه النصرت انجام داد. جنگجویان النصرت به چندین پایگاه حزب الله در نزدیک مرز لبنان و سوریه در کوهستان ها حمله کرده بودند. این نبرد یکی از آخرین خونریزی های برآمده از جنگ داخلی سوریه است.

منابع گفته اند ، ده ها تن از جنگجویان النصرت کشته شده اند.

در جریان این نبرد دو ساعته ، دو طرف از خمپاره و موشک انداز استفاده کرده اند و یکی از مرگبار ترین نبردها میان این گروه شیعه و شورشیان سوری بوده است.

جنگجویان القاعده که حزب الله را از جمله دشمنان اصلی خود می دانند ، به بخش مهمی از منطقه تحت کنترل حزب الله از جنوب شهر بالبک تا نزدیک شهر ارسال حمله کرده اند.

لبنان که میزبان حدود یک و نیم میلیون پناهنده سوری است شاهد بوده که خشونت در مناطق مرزی سوریه با بمب گذاری در بیروت ، نبرد در شمال شهری طرابلس و راکت پراکنی در شهرهای اطراف دره بکا گسترش یافته است.

در یکی از بدترین موارد، جبهه النصرت و خلافت اسلامی ـ که از القاعده جدا شده است- در ماه اوت به شهر ارسال حمله کردند و برای مدت کوتاهی آن را به محاصره خود در آوردند.

آن ها به هنگام عقب نشینی چندین سرباز لبنانی را به اسارت گرفتند ؛ تاکنون دست کم ۳ تن از آن ها را کشته اند و شمار نامعلوم دیگری را در اسارت دارند.

منبع : جورازلم پست – 6 اکتبر