رویارویی اصولگرایان در زمین فوتبال

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» تهدید و تذکر بی فایده بود

مهلت تبدیل سازمان تربیت بدنی و سازمان جوانان به وزارت ورزش از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت محمود احمدی نژاد به پایان رسید و کشمکش بین این دو قوه جمهوری اسلامی به قلمروی ورزش هم کشیده شد.

تذکر کتبی علی لاریجانی، رییس مجلس به محمود احمدی نژاد بی تاثیر بود و تهدید حجت الاسلام جلال یحیی زاده، رییس کمیسیون ورزش مجلس مبنی بر قطع آب و برق سازمان تربیت بدنی هم به جایی نرسیده است.

در همین حال با اعلام نام عباس ترابیان به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال به سرمربیگری کارلوس کوئیروش، مقداد نجف نژاد، نماینده بابل و رئیس کمیته تخصصی مجلس در خبرگزاری مهرچنین اظهار نظر کرد: مگر قحط ‌الرجال است که یک فرد با چند مسئولیت به طور همزمان کنار تیم ملی باشد.

او افزود: “متاسفانه از زمانی که بحث حضور سرمربیان خارجی در تیم ملی قطعی شد عده‌ای از حاشیه‌سازها اطراف تیم ملی را گرفته‌اند که حضور این افراد به تیم ملی لطمه می زند. باید از حضور این گونه افراد در اطراف تیم ملی مراقبت کرد. در صحبتی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشتم هشدار دادم و همین جاهم تاکید می‌کنم که حضور این افراد در کنار تیم ملی به صلاح فوتبال کشور نیست.”

این نماینده مجلس با اشاره به دورانی که مدیرعاملی باشگاه استقلال داشته عباس ترابیان را فردی دانسته که در موفقیت ها خود را همه کاره می دانند و در شرایط بحرانی فراری هستند و مسئولیتی را نمی پذیرند: “در دوره‌ای که مسئولیت مدیر عاملی باشگاه استقلال را داشتم تاوان سنگینی بابت حضور این گونه افراد داده‌ام و امیدوارم فدراسیون اطراف تیم ملی و مربیان خارجی را از این گونه افراد خالی کند.”

 

عباس ترابیان: پستم را واگذار می‌کنم

اما عباس ترابیان در پاسخ به صحبت‌های مقداد نجف نژاد در همین خبرگزاری اعلام کرد: “هیچ سود مالی از سرپرست بودن تیم ملی نمی‌برم و هر زمان مسئولان فدراسیون بخواهند سمت ام را به فردی دیگر واگذار می ‌کنم. به هیچ عنوان متقاضی مسئولیت سرپرستی تیم ملی نبوده و نیستم.”