شیردلان سماور گریز

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

قضیه شیرسماور مثل اینکه واقعا جدی شده و داور صربستانی بازی ایران و آرژانتین از ادامه داوری در جام جهانی محروم شد. ظاهرا کفاشیان خبر داده که جمهوری اسلامی برای اولین بار در جریان بازی های جام جهانی کار مفیدی انجام داده و جز حضور سریش و چسب دوقلوهایی مثل حمید رسائی عمل دیگری مرتکب شده است. گویا این داور صربستانی که هر ایرانی پاکدلی دوست دارد فورا دلایل تاریخی و استکباری این دشمنی و ناداوری او را بیابد، در بازی های دیگری هم ناداوری کرده است. حالا البته راست و دروغ این خبر گردن کفاشیان که جراحان از یافتن هر گونه روده راست در شکم وی ناامید شدند. فعلا همه داریم خودمان را گرم می کنیم تا تیم ملی برای بازی بوسنی آماده و حاضر برود و پیروز بشود آن هم با تفاضل گل بهتر نسبت به نیجریه که حتما باید به آرژانتین ببازد تا ما در آن صورت برویم مرحله بعد، خلاصه افتاد مشکلها به این ترتیب

 

پالایشگاه و داعش

بزرگترین پالابشگاه عراق به تصرف داعش درآمد. حالا اینقدر دست دست می کنند تا بغداد هم سقوط کند و بعد هیچ غلطی در مقابل این حیوانات منحصر بفرد نداشته باشیم. البته جان کری وزیر خارجه آمریکا فعلا در عراق به سر می برد و مشغول رفع فتنه داعش است، اما جمهوری اسلامی که در تمام جمعه های پنجاه سال گذشته که حسنی به مکتب نمی رفت همیشه در کار عراق دخالت می کرد و اپوزیسیون نظامی عراق همیشه در خیابان منوچهری دفتر داشت و اپوزیسیون نظامی ایران هم در نجف و بغداد حال و حول می کردند، درست همین حالا که می تواند در وضع عراق تاثیر بگذارد، اعلام بیطرفی کرده است. آیت الله خامنه ای گفته است که ما در قبال وضع عراق بی طرف هستیم و اصلا من به آمریکا هچ کاری ندارم اونم با من کاری نداره و هچ دوشواری نداریم. شمس الواعظین هم یک مقاله نوشته و از این سیاست جانبداری کرده است. من همچنان معتقدم برادران بسیجی حتما باید به جای جنگیدن با زنان ایرانی و بالا رفتن از دیوار سفارتخانه های خارجی همراه سپاه قدس که در همه جای دنیا حضور دارد، و اصلا هم بی طرف نیست، بروند عراق ببینیم راه قدس از کربلا می گذرد یا نیویورک یا استخرهای برزیل؟ بقول ابطحی والله به مولا.

 

جریان جدید کشف شد

احمد سالک نماینده اصفهان که همیشه توانایی های بسیار خودش را در برخوردهای تند و بی حساب و کتاب نشان داده، گفت: “موضوع بدحجابی و حتی کشف حجاب در ایران یک جریان برنامه ریزی شده است که بی تردید دستگاههای امنیتی باید با عوامل داخلی و خارجی آن برخورد کنند.” آگاهان حدس می زنند که با این حرف آقای سالک یحتمل قرار است عوامل “ کشف حجاب” مثل رضاشاه را از قبر در بیاورند و به عنوان دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی محاکمه و محکوم و محصور و تبعید و زندانی و هزار کار دیگر کنند. با کلیه خواهرانی هم که در این سی و چند سال روسری شان همچنان شل مانده و محکم هم نمی شود برخورد ریشه ای بکنند. تمام کسانی هم که عکس خودشان را بدون روسری در هر جای جهان و در اینترنت منتشر کردند برخورد نظامی بشود و کلا قرار است خیلی کارها بکنند که آدم وقتی به آنها فکر می کند می ترسد، ولی به نظرم خیلی هم جدی نیست. یعنی اگر این آقایان زورشان می رسید همین نیم متر پارچه را روی سر خواهران ما گره بزنند در این 35 سال این کار را کرده بودند. داداش! شما این کاره نیستی، هوتوتوووووو سابیدی به الک. البته من در این چند روز به صفحه آزادی یواشکی زنان در ایران سر نزدم ولی مثل اینکه نمایندگان مجلس و آقای سالک روزی شانزده ساعت در آنجا دارند زن و دختر مردم را دید می زنند و حرص می خورند. اشکال ندارد، فقط زیادی حرص نخورند و بقول آن بازیگر تلویزیونی حکمند حکمند، شما خیار بخور لاغر بشی.

 

ارشاد گیت

باز یکی شروع کرد به رفتار معقول همه امت ویز ویز افتادند به جانش که بشین سر جات. علی جنتی از سوی همه نیروهای تندروی محافظه کار مورد هجوم قرار گرفت. این علی جنتی که فعلا وزیر ارشاد است و از وقتی آمده پدرش کمتر نظر می دهد، اعلام کرد اگر نظام موافقت کند پیکر دکتر شریعتی را از سوریه به ایران منتقل خواهیم کرد. البته من نمی دانم این کار چه حکمتی دارد. باز امروز دو تا و نصفی طرفداران شریعتی دل سیر می روند بالای قبرش و به آرزوهای برباد رفته او و خودشان فکر می کنند، اگر مقبره شریعتی به ایران بیاید آن وقت بقیه ملت باید به آرزوهایی که دکتر شریعتی از این ملت به باد داده و از یاد نرفته فکر کنند. حالا این یکی را داشته باشید و این دومی را که حسینی وزیر سابق ارشاد احمدی نژاد که همه وزارت فرهنگ را نابود کرده بود، گفته که “وزارت ارشاد نمی خواهد فرامین رهبری را اجرا کند.” واقعا دستش درد نکند. بالاخره یک کسی پیدا شد کار درست را بکند. تا حالا اگر وزیری با فرامین رهبری که مثل خواسته های کودکان زیر پنج سال تمامی ندارد، مخالفت می کرد پدرش را در می آوردند، این یکی می گوید چشم، اطاعت می شود، ولی فرامین را رعایت نمی کند. البته خود علی جنتی امروز گفته که « جلوی رویش علف های هرز را خواهیم گرفت.» که به نظر من خیلی اقدام خوبی است. هر چه کارهای نامعلوم و مبهم بکند بهتر است. همین که مجوز کنسرت و کتاب بدهد و فیلترینگ را کم کند دستش طلا، ولی علف هرز چیدن از قضا خوب است. البته این که می گویم خوب است بخاطر این که مرتضی آقا تهرانی نماینده عضو جبهه پایداری و یکی از عوامل اصلی دردسر که باید به زودی به لیاخوف معرفی شود، گفت: “وزیر ارشاد اعضای کمیسیونهای اجتماعی مجلس را کلافه کرده است.” به نظرم کسانی که خیلی کلافه هستند هر چه بیشتر شیر بخورند برای سلامتی شان مفید است.

 

جهنم در خانه

داستان بهشت و جهنم دارد وارد مراحل پیچیده تر می شود. دیروز احمد خاتمی مسئول دفترنمایندگی کنت دراکولا در تهران، طی سخنان آتشینی در حالی که همه جایش می لرزید گفت: “استفاده از سبک های مبتذل در مداحی حرام است.” آگاهان خاطرنشان کردند که تقریبا همه مداحان اصلی کشور که مورد علاقه رهبری و بازار مداحی هستند همه پیرو همین سبک های مبتذل هستند و مرثیه “منم منم سگ حسین عوعوعو” و “پارو بزن کاپیتان حسین” جزو بالاترین انتخاب های تاپ تن مداحی کشور است و اصولا مداحان مهم همین ها هستند. ولی آقای احمد خاتمی در همانجا گفته: “آوردن آنتن ماهواره به معنی آوردن جهنم به خانواده است. آنتن ماهواره بر روی پشت بام هر کسی باشد، به آن خانه آتش می آورد و اگر در خانه مداح باشد این موضوع بدتر است.” و آگاهان هرچه کردند نفهمیدند این ملت که به زور شلاق هم نمی خواهد به بهشت برود و حالا که همه مملکت بهشت شده، جهنم را از پشت بام به خانه اش می آورد باید چه غلطی بکنند؟ بابا نمی خواهند، ول شان کنید. آقای احمد خاتمی اضافه کرده که “من چندی پیش یک سخنرانی در خطبه نماز جمعه داشتم و به خاطر آن سخنرانی ۵۰ صفحه به عنوان کاربر در سایت ها به من فحش داده بودند.” من هر چه کردم نفهمیدم منظور ایشان چیست. آیا منظورش این است که در پنجاه پیج به او فحاشی شده که این بعید است چون من خودم حداقل هزار پیج سراغ دارم که به ایشان فحاشی کردند. اگر منظورش این است که افرادی که فحاشی کردند در اینترنت کاربر بودند که خوب! این هم طبیعی است، بالاخره کارگر که به اینترنت نمی آید کاربر به اینترنت می آید. با خواندن این مطلب فهمیدم که ایشان خیلی هم در جریان اینترنت نیست. باید بیاوریمش توی کار کم کم درست می شود. بعد یک دفعه هلش می دهیم پرتش می کنیم وسط جهنم.

 

اولین روز کار در یو سی آی

یک هفته ای است آمده ام ارواین کالیفرنیا و از دیروز رفتم سر کارم. الآن هم دارم آماده می شود بروم سر کار و کتاب کاوشی در طنز ایران را در آنجا بنویسم و منتشر کنم. فعلا باید بروم و به کارم برسم. امیدوارم که همه چیز خوب پیش برود. تا می روم و برمی گردم شما مواظب پیشروی داعش در عراق باشید که مسئله مهمی است.