حمله آمریکا به سوریه عواقب جدی خواهد داشت

نویسنده

» گزارش رویترز از واکنش ایران

رویترز ـ– روز یکشنبه ایران در خصوص عبور ایالات متحده از “خط قرمز” در مورد سوریه هشدار داد. بر اساس گزارش خبرگزاری فارس ایران گفته است این موضوع عواقبی جدی “ در پی خواهد داشت.

خبرگزاری فارس در این ارتباط به نقل از مسعود جزایری، معاون ستاد نیروهای مسلح ایران در واکنش به اظهارات مقامات غربی در مورد احتمال مداخله نظامی در امور سوریه نوشته است: “آمریکایی ها محدوده خط قرمز جبهه سوریه را می دانند و اینکه عبور از خط قرمز سوریه عواقب متعددی برای کاخ سفید به همراه خواهد داشت.”

همزمان پرس تی وی متعلق به ایران روز یکشنبه خبرداد که وزیر خارجه جمهوری اسلامی تصریح کرده  دولت سوریه به تهران گفته است که به بازرسان سوریه اجازه خواهد داد از مناطقی که گفته می شود با سلاح شیمیایی آلوده شده است بازدید به عمل آورند.

پرس تی وی گفته است ظریف در جریان یک تماس تلفنی با اما بنینو وزیر خارجه ایتالیا در روز شنبه گفته است: “ما در تماس نزدیک با دولت سوریه هستم و آنها بار دیگر اطمینان خاطر داده اند که هرگز از چنین سلاح غیرانسانی استفاده نکرده اند و همکاری کاملی با بازرسان سازمان ملل برای بازدید از مناطق شیمیایی خواهند داشت.”

منبع – رویترز و رویترز – 25 اوت