خزر هم سرطان‌زا شد

نویسنده

عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ با انتقاد از آلودگی بیش از حد دریا و سمی شدن آبزیان از تدوین طرحی از سوی نمایندگان استان‌های شمالی کشور در مجلس برای مقابله با این بحران خبر داد.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه در ضرورت تسریع در سالم‌سازی دریا تردیدی نیست٬ افزود: رسیدگی به وضعیت دریای خزر و مقابله با آلودگی‌های آن بارها محل مناقشه نمایندگان با مسئولان بوده اما متاسفانه تاکنون قدمی برای این مهم برداشته نشده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه ورود فاضلاب‌های صنعتی٬ شهری و همچنین سموم خارج از رده و منسوخ کشاورزی به دریا معضلی است که سلامت آب و آبزیان را به خطر انداخته است٬ گفت: نداشتن برنامه دقیق و منسجم از سوی مسئولان از جمله استانداری‌ها و همچنین وزارت کشور منجر به آلوده شدن دریای خزر شده که تهدیدی جدی برای سلامت افراد به شمار می‌رود.
 وی با بیان اینکه ورود فاضلاب شهری و صنعتی تهدیدی است که سال‌ها در سکوت مسئولان٬ دریا را به کام ناامنی از حیث سلامت کشانده٬ افزود: متاسفانه دپوی زباله‌ها در حریم دریا یکی دیگر از معضلات زیست‌محیطی است که سلامت دریا و آبزیان آن را تهدید کرده و باعث شده طبق گزارش‌ها بیشترین آمار مبتلایان به سرطان در استان مازندران باشند.