شکستن شاخ آمریکا برهم زدن خواب اسرائیل

نویسنده
شیرین کریمی

» افزایش تهدیدات نظامیان جمهوری اسلامی

در راستای تند شدن روز به روز تهدیدات سرداران ونظامیان جمهوری اسلامی علیه اسرائیل، وزیر دفاع با دفاع از مواضع آیت الله خامنه ای گفته اسرائیل تنها می تواند خواب حمله به ایران را ببیند. همزمان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز برای دومین بار طی یک هفته با تهدید اسرائیل ادعا کرده حمله اسرائیل به معنای پایان عمر این کشور است؛مسئول تبلیغات سپاه نیز از شکستن شاخ ایالات متحده توسط جمهوری اسلامی خبر داده و جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه هم از کابوس ایالات متحده از قایق های تندروی نظام.

“مگر خواب حمله به ایران را ببیند.” مخاطب وزیر دفاع جمهوری اسلامی، اسرائیل است. سردار احمد وحیدی دیروز در استان اصفهان با انتقاد از مقامات ایالات متحده به دلیل آنکه “تحت سیطره لابی های صهیونیستی هستند” در مورد حمله نظامی اسرائیل به سایت های اتمی جمهوری اسلامی گفت: “اولین اشتباه برای این رژیم جعلی آخرین اشتباه برای او خواهد بود.”

سایت نطنز در اصفهان و سایت فردو در دل کوهستان های اطراف قم مهمترین سایت هایی هستند که احتمال می رود اسرائیل بخواهد آن ها را منهدم کند.

لفاظی سرداران سپاه و فرماندهان ارتش علیه اسرائیل پس از آن شدت گرفت که آیت الله علی خامنه ای در ایام نوروز رهبران اسرائیل را تهدید کرد که اگر “غلطی” از آن ها سر بزند “جمهوری اسلامی تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد.”

وزیر دفاع جمهوری اسلامی نیز همسو با این مواضع رهبر نظام دیروز در نشست شورای اداری فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: “از برکات نظام جمهوری اسلامی است که چنین رهبری شجاع و آشنا به مسائل بین‌المللی در صحنه حضور دارد.”

همزمان امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش که در روزهای اخیر گوی سبقت در تهدید اسرائیل را از سرداران سپاه ربوده است، در دیدار با وابستگان نظامی کشورهای خارجی در ایران با “منحوس” خواندن دولت یهود به سران اسرائیل در خصوص حمله نظامی به ایران هشدار داده و گفته است: “باید بدانند که وقوع چنین اشتباهی از سوی آنان به منزله خودکشی است آنان باید بدانند که چنین اشتباه احمقانه‌ و ابلهانه‌ای ثمره‌ای جز پایان عمر رژیم اشغالگر قدس را به دنبال نخواهد داشت.”

او سپس مقامات اسرائیلی را “کوته فکر” خوانده و برای تاکید بر قدرت نظامی جمهوری اسلامی برای مقابله با حملات اسرائیل گفته است: “سران خام و کوته‌فکر این رژیم یا خود را نشناخته‌اند و یا از قدرت و توان بازدارندگی و منهدم کننده جمهوری اسلامی ایران آگاهی ندارند.”

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دست راستی اسرائیل بارها تصریح کرده است که تل آویو در صورتی که احساس کند برنامه اتمی تهران امنیت شهروندان اسرائیل را به خطر خواهد انداخت با حمله نظامی یکجانبه جلو پیشرفت آن را خواهد گرفت. او در ماه های اخیر هم بارها از ایالات متحده و متحدانش خواسته است برای برنامه هسته ای جمهوری اسلامی خط قرمز تعیین کنند.

با این حال این هفته وزرای دفاع اسرائیل و آمریکا در اورشلیم تاکید کردند که از راه حل دیپلماتیک برای حل و فصل برنامه اتمی جمهوری اسلامی دفاع می کنند.

 

شاخ آمریکا را می شکنیم

تهدیدات نظامیان در تهران البته تنها متوجه اسرائیل نیست. کسانی مانند سردار آسودی می خواهند پشت ابر قدرت جهان را نیز “به خاک بمالند.”

معاون تبلیغات سپاه پاسداران صبح دیروز در گردهمایی سیاسی پاسداران استان سمنان با دفاع از نزاع رهبران جمهوری اسلامی با غرب در طی سه دهه اخیر خاطرنشان کرده است: “۳۴ ساله انقلاب اسلامی با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل امسال دارای ویژگی‌های خاصی است و در این نبرد به حول قوه الهی و با هدایت رهبر فرزانه انقلاب، پشت آمریکا را به خاک می‌کشانیم.”

وی با استفاده از ادبیاتی که از زمان روی کار آمدن احمدی‌نژاد در سال ۸۴ میان مقامات حاکمیت رایج‌تر شده، از “شکستن شاخ” ایالات متحده نیز سخن گفته است. مسئول تبلیغات سپاه تصریح کرده: “سال ۹۲ سالی است که در عرصه جنگ نرم، شاخ آمریکا را خواهیم شکست و هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین‌المللی پیروزی‌های بزرگی نصیب انقلاب اسلامی خواهد شد.”

این در حالی است که از ابتدای سال ۹۱همزمان با اصرار تهران بر ادامه پروژه های غنی سازی و اعمال تحریم های مالی و نفتی ایالات متحده و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی، اقتصاد کشور به شدت متزلزل شده، ارزش ریال دچار سقوط آزاد شده و با سر به فلک کشیدن نرخ تورم، وضعیت معیشت شهروندان به شدت دشوار شده است.

اما این ها دغدغه سرداران سپاه نیست و در عوض آنها ترجیح می دهنددر سخنرانی های خود ایده های تازه تری علیه واشنگتن مطرح کنند. در همین ارتباط، به گزارش خبرگزاری فارس دریادار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه از مستاصل کردن ایالات متحده توسط این نیرو خبر داده و متذکر شده است: “ما در صحنه واقعی و عملیاتی، بزرگترین مدعی ابرقدرتی در جهان را به استیصال کشاندیم.”

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ایالات متحده همواره با حضور ناوهای هواپیمابر خود در آب های خلیج فارس حضور پر رنگی در منطقه داشته است. سردار تنگسیری خود نیز در سخنرانی اش اشاره نکرده منظورش از مستاصل کردن ایالات متحده چیست.

او البته ادعا کرده است: “امروز به تعبیر یکی از فرماندهان ناوگان پنجم آمریکا، قایق های تندرو سپاه به کابوسی برای دشمن تبدیل شده است.”

وی نام این فرمانده پنتاگون را نگفته اما دو هفته پیش جاناتان گرینرت فرمانده عملیاتی نیروی دریائی ایالات متحده امریکا اعلام کرده ارتش این کشور برای مقابله با هواپیماهای بدون خلبان و قایق های تندرو، اولین سلاح لیزری خود در خلیج فارس را آماده فعالیت خواهد کرد.