تهران، برهنگی، دروغ و عکس

نویسنده

» گزارش لیبراسیون از فریب های اینترنتی

روزنامه “ایران” اخیراً رویدادی را منتشر کرده که ازسوی آقای رئیسی، قاضی دادگاه، به عنوان جرائم اینترنتی طبقه بندی شده است. قربانی پرونده یک دختر جوان است.

او گفته است که در شبکه های اجتماعی با پسری فرانسوی و ایرانی تبار به نام توماس ساکن پاریس آشنا شده. به تدریج رابطه مجازی آنها جدی می شود و توماس به او ابراز علاقه می کند و می گوید دختر رؤیاهایش را یافته است. پسر جوان یک روز اعلام می کند که برای برگزاری جشن تولدش به همراه خانواده به مدت سه روز عازم تهران است. آن دو یکدیگر را می بینند و عاشق هم می شوند. چند روز بعد، پسر جوان به او می گوید ۶۰ میلیون تومان به حسابش واریز کند و تهدید می کند که در غیر این صورت تمامی عکس های او را در اینترنت منتشر خواهد کرد.

به دنبال شکایت این دختر جوان، قاضی دستور رسیدگی به گفته های او را صادر می کند. پلیس از دختر می خواهد برای پرداخت پول با توماس قرار بگذارد. پلیس به جای دختر سر قرار حاضر شده و مرد جوان دستگیر می شود. در زمان تفتیش تلفن همراه وی محرز می شود که او با ۷۵ دختر دیگر در ارتباط است و بیش از ۳۰۰ ویدئو و عکس شخصی از این دختران جوان دراختیار دارد. 

پسر به جرم خود اعتراف کرده و گفته است که در شبکه های اجتماعی با وعده ازدواج با دختران جوان و زندگی در فرانسه آنها را تلکه می کرده.

پلیس به تمامی شماره های موجود در تلفن همراه پیام فرستاده و از آنها خواسته است برای شکایت از این کلاهبردار به دادگستری مراجعه کنند. به هرحال محتمل است که تعداد کمی از این دختران در دادگاه حاضر شوند، زیرا درصورت اثبات داشتن رابطه جنسی آنها با توماس، پرونده علیه خود آنها به جریان خواهد افتاد و در نزد آشنایان و بستگان به عنوان دختر شهوت ران شناخته خواهند شد.

درحال حاضر این گونه کلاهبرداری در ایران بسیار رواج یافته و روزی نیست که روزنامه ها از این گونه رویدادها منتشر نکنند.

منبع: لیبراسیون، ۳ مه