احمدی نژاد: رسانه ها طراح ماجرای تقلبی هستند

نویسنده

» همزمان با تنظیم قوانین جدید برای فیلترینگ سایت‌ها

در حالی که محمود احمدی نژاد بر استکباری بودن “رسانه” ها تاکید کرده، قرار است هفته آتی نقش بی بی سی و صدای آمریکا در ناآرامی های پس از انتخابات از سوی ستاد کل نیروهای مسلح بررسی شود. در همین حال گزارش ها حکایت از عزم مسئولان جمهوری اسلامی برای تشدید سانسور اینترنتی دارد.

محمود احمدی نژاد که از سوی مخالفانش به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری متهم است روز گذشته در سومین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، رسانه ها را به طراحی “ماجرای تقلبی” متهم کرد: “با طراحی رسانه‌ای ماجرای تقلبی را شکل می‌دهد، سازمان می‌دهند و حرکتی ایجاد می‌کنند و سپس نتیجه‌گیری می‌کنند، برنامه رسانه‌ای امروز یک عملیات پیوسته نیست، بلکه متن عملیات است.“ 

احمدی نژاد مهمترین “سلاح” پیشبرد سیاست‌های “استکباری” امروز  را “رسانه” معرفی و آن را ابزار “براندازی نظام‌های مستقل” توصیف کرد.

 

نقش بی بی سی و صدای آمریکا در عملیات روانی

در همین حال مسئولان جمهوری اسلامی قصد دارند یک شنبه هفته آینده در همایشی تحت عنوان “ عملیات روانی و رسانه ” نقش بخش فارسی بنگاه خبر پراکنی بریتانیا ( بی بی سی) و همچنین صدای آمریکا در آنچه “بحران های اجتماعی” ایران نامیده اند بررسی کنند. این دو رسانه جهانی  به ویژه پس از اعتراضات گسترده مخالفان به اعلام نام محمود احمدی نژاد به عنوان برنده انتخابات متهم به تحریک مردم برای ادامه ناآرامی ها و همچنین ترغیب به “براندازی نرم” شده اند. از همین رو مسوولان بعد از انتخابات کوشیدند با ارسال پارازیت بر روی امواج ماهواره ای این دو تلویزیون، از دسترسی مخاطبان به آنها ممانعت به عمل آورند.

خبرگزاری آفتاب می نویسد بر اساس اعلام دبیرخانه این همایش مذکور همچنین قرار است نقش شبکه‌های “اجتماعی مجازی”، اینترنت، نقش رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در “مقابله” با عملیات روانی و بحران‌های اجتماعی ایران و رسانه‌ها در “انقلاب‌های رنگی” بررسی شود. این همایش توسط معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی “ستادکل نیروهای مسلح” برگزار خواهد شد.

مقصود از شبکه های اجتماعی مجازی سایت هایی چون فیس بوک،  توییتر است که در جریان ناآرامی های پس از انتخابات نقش عمده ای در جریان اطلاع رسانی  و انعکاس تصاویر این حوادث داشتند.

 

تشدید سانسور اینترنتی

از سوی دیگر روز گذشته خبرگزاری ایلنا، دیروز خبر داد رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسه اعضای کمیته تعیین “مصادیق فیلترینگ”، از تنظیم قوانین “جدید” برای مسدود کردن سایت‌های اینترنتی متخلف خبر داده است.

مهدی خاموشی که تاکید دارد ضرورت “پالایش” در فضای اینترنت “به شدت” احساس می‌شود، از دیدار خود با دادستان پیرامون فیلترینگ سخن گفته و افزوده است : “ طی آن مقرر شد کمیته تعیین مصادیق جرائم اینترنتی کارخود را آغاز کند.”

وی “تعیین” مصادیق جرم‌های اینترنتی را “کارویژه” این کمیته دانسته، اما تاکید کرده تعیین “زمان” برای بررسی بازخورد فعالیت های آن را وظیه غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور می داند.

مهدی خاموشی، که همزمان عضو شورای “فرهنگ عمومی”  است، در ادامه  مسدود کردن سایت های “غیر اخلاقی” را “وظیفه اسلامی” عنوان کرده است: “ بر مسؤولان و دستگاه‌های فرهنگی واجب است که فضا را برای استفاده‌کنندگان اینترنت امن و سالم کند ” لازم به یادآوری است که دادستان تهران در اوایل بهار سال جاری با اعلام اینکه عوامل سایت‌های مستهجن، “مفسد فی الارض” می باشند برای برخی از آنان تقاضای مجازات مرگ کرد.

 

اینترنت در ایران

گفتنی است بر اساس برخی آمارها، ایران بیست و سه میلیون کاربر اینترنت دارد که ۳۴ درصد کل جمعیت را شامل می شود. سهم ایران از تعداد کاربران اینترنت در خاورمیانه بیش از ۵۰ درصد است و بالاترین میزان رشد را در این منطقه دارد، زیرا تنها در فاصله هفت سال از دسامبر ۲۰۰۰ - که میزان کاربران اینترنت ۲۵۰ هزار نفر بود - تا ۲۰۰۸ رشدی چشمگیر داشته‌است.