نامه یک زندانی سیاسی سابق

نسرین ستوده
نسرین ستوده

ریاست محترم قوه قضاییه/ بدینوسیله به اطلاع می رساند, منزلم درتاریخ 6/10/92 مورد دستبرد عده ای سارق قرار گرفت وکلیه ی طلا های موجود در منزل و از جمله طلاهای امانتی مورد سرقت قرار گرفت. قصد آن ندارم سرقت مذکور را به نیروهای امنیتی نسبت دهم , اما حجم حملات و هجوم لفظی که طی هفته های اخیر علیه من وخانواده ام صورت گرفته است , این حق را به من می دهد که سرقت مذکور را به کسانی نسبت دهم که اینجانب را “ مخالف” خود می دانند.

معهذا صرفنظر از اینکه چه کسی یا کسانی مبادرت به چنین کاری کرده اند , از شما به عنوان شخصی که ریاست قوه قضاییه را به عهده دارید , می خواهم که نسبت به شناسایی وتعقیب و جبران خسارات وارده اقدام نمایید.

بدیهی است حفظ امنیت جانی و مالی من وخانواده ام به عهده حکومت ایران می باشد. اینجانب با اعلام این مطلب خاطر نشان می سازم که  مسئولیت هر گونه اقدامی علیه خود و خانواده ام متوجه آن قوه به عنوان قوه ای  است که باید حافظ جان و مال شهروندان صرفنظر از اعتقادات, رنگ, نژاد, قوم, مذهب و جنسیت باشد.

هر چند سالیان طولانی است دگر اندیشان مورد تضییقات مالی قرار می گیرند تا جایی که از امرار معاش محروم می شوند, و این تهدید مداوم باز جویان است , اما دوست دارم به شما بگویم : با وضعیت مالی خوب یا بد , با جایزه یا بی جایزه, با پروانه یا بی پروانه, با همان بضاعت اندک خویش برای استقرار عدالت تلاش خواهم کرد. شاید گوشه ای از این عدالت به شما و فرزندان تان نیز برسد. در این خصوص البته به فرزندان تان بیش از شما می اندیشم و برای آنها آرزوی زندگی بهتر و صلح وآرامش بیشتر می کنم. همان طور که این آرزوهای بزرگ را برای فرزندان خود می نمایم.

شاید با آرزوهای ما, فرزندان مان زندگی بهتر و صلح وآرامش بیشتری را تجربه کنند.

شاید بتوانیم از آنان بیاموزیم چگونه با صبر و بردباری زندگی آرام تری را در کنار یکدیگر تجربه کنیم.