انرژی هسته ای حق مسلم عم ماست

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

فعلا انتخابات در مرکز هیجانات قرار دارد. برخلاف تمام این سالها که محافظه کاران هیچ طرفداری نداشتند، و این را می دانستند و اصلاح طلبان طرفداران زیادی داشتند، اما نمی دانستند. فعلا بعد از یک میلیارد و دویست میلیون سال، بالاخره اصلاح طلبان( لطفا هر روز صبح اسفند دود کنید و دعای چشم زخم فراموش نشود.) سر یک چیزی توافق و ائتلاف کردند. الهی درد و بلای هرچی ابطحی است بخورد توی سر ابراهیم اصغرزاده. ابراهیم یزدی گفت: « از لیست واحد اصلاح طلبان حمایت می کنیم.» البته این لیستی که نهضت آزادی از آن حمایت می کند، هنوز در حال آماده شدن است ولی خوشبختانه برخلاف لیست اصولگرایان قرار نیست به امضای آقا امام زمان برسد. موسوی لاری وزیر سابق کشور، اعلام کرد: « برخی نمی خواهند تب و تاب انتخابات جدی شود.» حزب اعتماد ملی نیز ضمن تکذیب اینکه فقط در خرم آباد و ممسنی کانیدا خواهد داشت، اعلام کردند: « در همه کشور کاندیدا داریم.» از طرف دیگر ائتلاف اصلاح طلبان اعلام کردند: « به دلیل رد صلاحیت ها امکان رقابت نداریم.» البته گفتن این حرف ها برای آوردن فشار بد نیست، ولی خیلی جدی نمی گیریم. مساله این است که هر چندتا بیشتر نماینده اصلاح طلب به مجلس و شوراها برود بهتر است. البته این در حالتی است که عقل را در نظر بگیریم، در غیر این صورت هرکسی هرکاری دلش می خواهد بکند. اما یک کلمه هم بشنوید از مادر عروس. سید محمد خاتمی گفت: « اصلاح طلبان تاکنون در زمینه ائتلاف خوب پیش رفته اند.» محمد علی نجفی هم که به عنوان یک نابغه ریاضی شناخته نمی شود، اما به عنوان یک عضو پیشین کارگزاران شناخته می شود از تحریمی ها خواست پای صندوق بیایند. مادر عروس همچنین در واکنش به رد صلاحیت های اصلاح طلبان گفت: « داور به نفع یک جناح وارد بازی شده است.» آگاهان بر اساس این توصیف، ویژگیهای فوتبال انتخاباتی بین دو گروه را بشرح زیر برشمردند:

اول: نصف اعضای اصلاح طلبان فعلا با وثیقه در خانه به سر می برند و در صورتی که وارد زمین شوند، به زندان می روند.

دوم: دروازه اصلاح طلبان به طول دوازده متر است و دروازه بان حق گرفتن توپ ها را ندارد.

سوم: اصولگرایان حق دارند با کلیه اعضای خود، اعم از راست افراطی، راست و سابقا چپ از کلیه جناحین از قبل از مسابقه تا بعد از بازی هر وقت خواستند گل بزنند.

چهارم: تماشاگران فقط حق دارند شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست را بدهند و دادن شعار علیه اصولگرایان و به نفع اصلاح طلبان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

پنجم: داور بازی، اعم از داور وسط و جناحین و ذخیره قبلا پپسی های خود را دریافت کرده و نتیجه بازی را از قبل اعلام می کنند.


شناسنامه می دهیم، آب حوض می کشیم…

آقا! بالاخره مشکل سعیدلو و مرتضوی و زریبافان و بیادی و چمران و پروین خانم و شمسی پهلوون و عشرت رعشه و سایر دوستان حل شد و از این به بعد مشکل بکلی حل شده و این افراد می توانند کلیه کارهای خود را با مدارک قانونی انجام دهند. سالارکیا معاون دادستانی تهران و رابط مرتضوی با زندان اوین که گویا داوطلب شده از این پس در مواردی مانند زهرا کاظمی رییس را به زحمت نیندازد و خودش راسا عمل کند؛ خبر داده که افراد با سابقه شناسنامه دار می شوند. البته قبلا هم شهرداری تهران خبر از شناسنامه دار شدن درخت های پایتخت داده بود و همین هفته گذشته اعلام شد که شهرداری برای اموالش شناسنامه صادر می کند و در همین کار هم بود که معلوم شد ده ها میلبارد از اموال شهرداری شناسنامه ندارد.

تخیل باید برود

جدیدترین نظرات فقهی در مورد استفاده از صدا و سیما ارائه داده شد. آیت الله ناصر مکارم شیرازی در حالی که اطلاعات دقیق و موسع و غیره او چشم دشمنان اسلام را دوهزاربار کور کرده بود، فرمودند: « باید نمایشنامه ها و فیلمنامه های ما طبق اصول اسلام و انقلاب تنظیم شود که به کسی در این راستا آسیبی وارد نگردد.» همچنین آیت الله جوادی آملی اعلام کرد: « صدا و سیما در تولید فیلم، از تخیل پرهیز کند.» بدنبال اعلام این نظر، استفتائات زیر به عمل آمد:

سووال: آیا قهرمان فیلم حق دارد به شخصیت های دیگر فیلم لگد بزند؟

فتوی: اگر نیت کند و لگد را به آنجای او نزند بلامانع است.

سووال: اگر زن قهرمان فیلم با مرد قهرمان فیلم با همدیگر ملاعبه کنند حکم آن چیست؟

فتوی: حرام موکد است، مشروط بر آنکه محرم باشد، و دیدن آن اشکال دارد.

سووال: اگر داستان فیلم واقعی باشد، حکم آن چیست؟

فتوی: اگر داستان فیلم واقعی باشد، احوط آنست که هر کاری در فیلم بکند، اشخاص واقعی را دستگیر و مجازات نمایند.

انرژی هسته ای حق مسلم عم ماست

مشکلات کشور در حال حل است، فقط اگر هرچه زودتر مشکلات انرژی هسته ای حل شود، دیگر مشکلی نیست جز دوری شما، که آن هم حالا حالا ها حل نمی شود. در راستای توجه ویژه احمدی نژاد و مسوولان کشور به تصادفات جاده ای، « در تصادف محور ساوه به همدان که بین یک اتوبوس و یک تریلی رخ داد، از 25 مسافر 12 نفر کشته شدند. دلیل این تصادف تجاوز به چپ اعلام شد.» همچنین برای اثبات توانایی های ایران در مورد کنترل انرژی های مختلف، « در گازگرفتگی یک مدرسه ابتدایی در جنت آباد تهران 27 دانش آموز مسموم شده و 18 تن از آنان به بیمارستان منتقل شدند.»

از اینجای دنیا تا آنجای دنیا

بدبختی تا اینترنت را باز می کنی و وارد وب سایت های اینترنتی می شویم فورا خبر مرگ یکی دوتا از رفقا را می خوانیم. بابک بیات عزیز هم بعد از مدتها بیماری در گذشت. کلی غصه خوردیم. این احسان نراقی هم عجب موجودی است. یک بار آبگوشت درست کردیم و رفتیم رستوران مزه در پاریس شانزدهم و با مرحوم مصباح زاده و همسرش آبگوشت خوردیم. شنیدم به رحمت ایزدی رفته است. این هم از غصه دوم امروز. فعلا در فلوریدا هستم. در دیتونا بیچ و روز یک شنبه برنامه استندآپ کمدی را به عنوان آخرین برنامه این سفر آمریکا اجرا می کنم و بزودی برمی گردیم به بلژیک. در دو سه روز گذشته بدجوری زده بود به سرم که بروم ایران. نوشتن رمان نذر را شروع کردم. قسمت اولش را شاید بگذارم در دوم دام.