پیش‌گویی‌های مشایی و اجنه روسی

نویسنده
حسین محمدی

» احمدی‌نژاد رای ندارد، به او علاقه نداریم

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات مجلس نهم، دامنه دعوای اصول‌گرایان گسترده ترو افشاگری در مورد احمدی‌نژاد عریان تر شده است؛ضمن آنکه دو تن از روحانیون  اصول‌گرا هم به انتقاد از رئیس دولت پرداخته‌اند.

 

پیش‌گویی‌های مشایی

در حالی که انتقادها از جریان انحرافی و رحیم‌مشایی هم‌چنان ادامه دارد، محمدحسین صفارهرندی، وزیر سابق ارشاد و مشاور فعلی فرمانده سپاه، در یادداشتی، اعلام کرده است که “رحیم‌مشایی پیروزی محمد خاتمی در انتخابات را پیش‌گویی کرده بود”. وی البته این را هم گفته است که “رحیم‌مشایی گفته بود رقیب احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۸ یک روحانی خواهد بود و احمدی‌نژاد در دور دوم برنده خواهد شد که این پیش‌بینی‌ها درست از آب در نیامد… رحیم‌مشایی زلزله شهر تهران را پیش‌بینی کرده بود و براساس آن محمود احمدی‌نژاد حکم به تخلیه شهر تهران داد”.

 صفارهرندی در این یادداشت اعلام کرده که “فساد گریبان این دولت را به صورت خیلی ناهنجار گرفته است”.

 وزیر سابق ارشاد  در گفت‌وگویی با خبرگزاری نزدیک به سازمان تبلیغات اسلامی، به ماجرای عزل خود نیز پرداخته است. وی در این مصاحبه از مشایی با عنوان “آن آقا” نام برده و با اشاره به اتفاقاتی که پس از نصب مشایی به عنوان معاون اول افتاد، گفته است: “دوستان در هیات دولت اگرچه کراهت قلبی داشتند نسبت به این تصمیم رئیس جمهور ولی مخالفتی نکردند. چرا که برداشتشان این بود که ساز و کارهای رسمی این انتخاب رعایت شده است اما بعد از اینکه به تهران بازگشتیم مشخص شد که هماهنگی با رهبری انجام نشده و ایشان با این موضوع به صورت جدی مخالف بودند…  آقای رئیس جمهور در ابتدای جلسه در حقانیت انتخابی که انجام داده بودند صحبت کرد و از مخالفت‌هایی که با این انتخاب صورت گرفته ابراز ناراحتی کرد… تعدادی از وزرا دست خود را بلند کردند و در خواست وقت داشتند که راجع به این موضوع بحث کنند. اولین نفری که دست خود را بلند کرد حجت الاسلام محسنی اژه ای بود و سپس بنده این کار را انجام دادم”.

 احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم در گفت‌وگویی با روزنامه شرق، با اشاره به خانه‌نشینی یازده روزه احمدی‌نژاد، ادامه آن را باعث آن دانسته که “اتفاق قانونی می‌افتاد و مجلس تکلیف اداره کشور را روشن می‌کرد”.

وی همچنین با اعلام اینکه “ماجرای علی یعقوبی و عباس غفاری، دستگیری‌هایی که صورت گرفت، ۱۱و ۱۲ نفری که دستگیر شدند از کیا‌پاشا تا امیری‌فر و غیره و کشف ارتباطات داخلی‌–‌خارجی جریان انحرافی را مشخص کرد”، گفته: “امیدوارم اجنه اطراف احمدی‌نژاد انگلیسی، اسراییلی و روسی نباشند”.

 پیش از این محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، با بیان اینکه سپاه به عنوان ضابط قوه قضاییه مامور بازداشت اطرافیان مشایی شده، اتهامات آنان را اقتصادی ذکر کرده بود.

در همین حال روزنامه اصول‌گرای خراسان خبر از آن داده است که “طی روزهای اخیر محمد شریف ملک زاده دبیر سابق شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به طور موقت آزاد شده و دیدارهایی نیز با برخی مسئولان ارشد ریاست جمهوری داشته است. برخی نزدیکان ملک زاده می گویند ممکن است وی دوباره احضار شود اما دولتی ها معتقدند دیگر بازداشت نمی شود”.

ما گذشته و پس از انتصاب ملک زاده  به عنوان معاون وزارت خارجه، نمایندگان تا مرز استیضاح علی اکبر صالحی پیش رفتند که این مساله پس از استعفای ملک‌زاده منتفی شد. وی به فاصله یک روز پس از استعفا بازداشت شد.

در همین حال دو تن از روحانیون اصول‌گرا نیز به انتقاد از احمدی‌نژاد پرداخته‌اند.  جعفر شجونی، با اشاره به وجود “نمره منفی در کارنامه احمدی‌نژاد” آن را ناشی از این دانسته که “ درباره اینکه 11 روز کجا بوده است توضیحی نمی​دهد و بعد از بازگشتش هم درس ولایت فقیه می​دهد! و نمی​گوید که چرا حرف رهبری را گوش نکرده؟”

این عضو جامعه روحانیت مبارز، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس نهم، حامیان احمدی‌نژاد را “ریزش کرده” دانسته و گفته است: “باور نکنید کسانی که با آرم احمدی​نژاد به انتخابات مجلس می​آیند، رای می​آورند. حیف شد ما دلمان می​​سوزد. چون ما که در جامعه با مردم هستیم و وقتی با دانشجویان یا مردم صحبت می​کنیم یا کاغذ به ما می​دهند و سئوال می​کنند، نصفش در رد آقای احمدی​نژاد است”.

در همین حال ابوالقاسم خزعلی، از اعضای مجلس خبرگان نیز، با اشاره به اینکه پس از بازگشت احمدی‌نژاد از نیویورک در سال 84، “لب‌های او را بوسیده است”، درباره احمدی‌نژاد گفت: “ما احمدی‌نژاد سال ۸۴ را با آن روحیات قبول داریم، احمدی نژاد سال ۹۰ تفاوت‌‌های زیادی با آن احمدی‌نژاد شش سال پیش کرده است و این تفاوت در زمان برکناری وزیر اطلاعات آشکارتر شد”.