ظهور دوباره سردار با خلف وعده ای دیگر!

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» پس از نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر

تیم پرسپولیس پس از فراز و نشیب های ناشی از قراردادهای بدون پشتوانه مدیران تحمیلی و به ویژه سردار محمد رویانیان، سرانجام توانست به نایب قهرمانی لیگ برتر ایران برسد و تنها یک گام از فولاد اهواز عقب بماند. این موفقیت پس از دو اعتصابی بدست آمد که در پی پرداخت نشدن قراردادهای سردار با آنان بود؛ قول و قراری که مدیرعامل پیشین بارها قول انجام آن را داد و سرانجام بدون کسب موفقیتی مجبور به ترک تیم شد.

اما پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس در خانه تیم استقلال خوزستان و دستیابی به نایب قهرمانی، سردار بار دیگر در رسانه ها ظاهر شد و در خبرگزاری دانشجویان با سهیم کردن خود در موفقیت سرخپوشان، وعده داد که طلب بازیکنان پرسپولیس را پرداخت می کند؛وعده ای که باز هم به نوشته خبرگزاری مهر به نتیجه نرسیده و سردار بار دیگر خلف وعده و بازیکنان را ناامید کرده است.

این خبرگزاری دیروز نوشت: “صحبت‌های محمد رویانیان مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس بعد از بازی این تیم با تیم صنعتی خوزستان، بازیکنان و کادر فنی این تیم را برای حل مشکلات مالی دلگرم کرد. رویانیان بلافاصله بعد از نایب قهرمانی پرسپولیس و کسب سهمیه آسیایی با وجود اینکه چند ماه هیچ سمتی در باشگاه نداشت اعلام کرد: من قرارداد تمام بازیکنان پرسپولیس را از سازمان لیگ گرفتم و با هماهنگی پروین حق و حقوق بازیکنان را تا ریال آخر پرداخت می‌کنم، اجازه نمی‌دهم حق و حقوق بازیکنان ضایع شود”.

برپایه این گزارش قرار شده محمد پنجعلی به عنوان سرپرست تیم با سردار برای رفع مشکلات مالی جلسه ای داشته باشد. اما “تلاش پنجعلی برای دسترسی به رویانیان و برگزاری جلسه حضوری نتیجه ‌ای نداشت تا مذاکرات دو طرف بعد از پیگیری چند ساعته سرپرست پرسپولیس به مکالمه تلفنی چند دقیقه‌ای محدود شود.”

خبرگزاری یادشده همچنین اضافه کرده: “تغییر موضع رویانیان،عدم پذیرش قول‌هایی بود که در رسانه‌ها به نقل از او برای حل مشکلات مالی منتشر شده بود! مدیرعامل پیشین پرسپولیس شرایط خاصی را برای کمک به پرسپولیسی‌ها پیش پای سرپرست این تیم قرار داد تا کادر فنی و بازیکنان را با این شرایط ناامید کند.”

پرسپولیس در حالی به مقام نایب قهرمانی رسید که به تازگی با بحران برکناری زودهنگام علی پروین از مقام سرپرستی باشگاه رو به رو شده و برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آینده بدهی های به ارث مانده از سردار، چهره ای نامشخص برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان این تیم دارد. این تیم در راه جام جهانی پیش رو هفت بازیکن در اردو دارد که شاید در فصل بعدی بیشتر آنان پیراهن پرسپولیس را برتن نداشته باشند.

جالب اینکه سردار در خبرگزاری دانشجویان گفته های حسین عبدی، از پیش کسوتان پرسپولیس در مورد بدهی ۷۰ میلیاردی را شایعه دانسته و رقم بدهی را تنها رقم اعلام شده قرارداد بازیکنان این فصل پرسپولیس دانسته است.

او در ادعای سهیم بودن در نایب قهرمانی پرسپولیس و نقش نداشتن در مشکلات این تیم به ایسنا گفته: “واقعا به آرزویم رسیدم. حق پرسپولیس در این فصل قهرمانی بود. هر تیم دیگری اگر جای ما بود و این همه فشار و ضربه را تحمل می‌کرد نابود می‌شد. اما پرسپولیس ظرفیت بالای خود را نشان داد که با وجود این همه مشکل توانست نایب قهرمان شود.”