در آسمان ستاره‌ها

نویسنده

» ۶۶‌ مین جایزه تلویزیونی اِمی برگزار شد

جولیانا مارگولیس/ یک همسر خوب/ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زنِ سریال‌های تلویزیونی

 

سینمای جهان/ گزارش – محمود واعظی: فرهنگ امریکایی، چهار جایزه اصلی به چهار جلوه اصلی فرهنگ خود اعطاء می‌کند. اسکار (جایزه آکادمی) به سینمایی‌ها می‌رسد، تونی به تئاتری‌ها، گِرمَی به اهل موسیقی و درنهایت اِمی به ستاره‌های تلویزیونی می‌رسد.

اِمی بر خلاف دیگر جایزه‌ها، محدود به یک برنامه و یک شب نیست. بلکه در شب‌های مختلفی در برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.

مهم‌ترین جایزه‌های اِمی البته در دو شب اعطاء می‌شوند: یکی اِمی‌های پرایم‌تایم (زمان اصلی پخش برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی) هستند و دیگری اِمی‌های دی‌تایم (برنامه‌های اصلی پخش در روز).

در کنار آن اِمی جوایزی برای برنامه‌های ملی ورزشی، برنامه‌های ملی خبر و برنامه‌های مستند، تجارت و گزارش‌های اقتصادی و همچنین پیشرفت‌های فن‌آوری و مهندسی تلویزیون برگزار می‌کند.

درنهایت در طول هر سال، اِمی به منطقه‌های مختلف امریکا می‌رود و جوایز محلی خود را اعصاء می‌کند. یک برنامه هم اِمی‌های بین‌المللی هستند که به برنامه‌های تلویزیونی تولید خارج از امریکا اعطاء می‌شوند.

25 آگوست، جوایز اصلی پرایم‌تایم اِمی، دوره ۶۶‌ام در سالن نوکیا در داون‌تاون لس‌آنجلس در کالیفرنیای امریکا اعطاء شد.

این برنامه را مستقیم شبکه ان‌بی‌سی پخش کرد و ست مایر، کمدین نام‌آشنای “برنامه زنده شنبه‌ شب” و مجری برنامه “آخر شب با ست مایر” هم مجری امسال اِمی بود.

این یادداشت مهم‌ترین برندگان جایزه اِمی پرایم‌تایم را معرفی می‌کند، برای اطلاعات بیشتر به این لینک یا به وب‌سایت رسمی جایزه اِمی مراجعه کنید.

 

رکوردهای نامزدی

این جایزه به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شود و در هر شاخه هم مدل‌های مختلف برنامه‌های تلویزیونی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. هر سال، چند سریال اصلی تلویزیونی، بیشترین نامزدی‌ها را از آن خود می‌کنند.

امسال “بازی تاج و تخت” از شبکه اچ‌بی‌او در ۱۹ شاخه نامزد است، “فارگو” از شبکه فاکس نامزد ۱۸ شاخه شده است، “داستان ترسناک امریکایی: کووِن” نامزد ۱۷ شاخه است.

بریکینگ بَد” از آی‌ام‌جی و “یک قلب معمولی” فیلم تلویزیونی اچ‌بی‌او هم در ۱۶ شاخه نامزد شده‌اند. در بخش ویژه برنامه امسال، بیلی کریستال بر روی صحنه حاضر خواهد شد تا به یاد دوست قدیمی و همکار نام‌آشنای خود، رابین ویلیامز صحبت کند که اخیراً دست به خودکشی زد و جان خود را از دست داد.

 

بهترین سریال‌ها

بهترین سریال کوتاه را “فارگو” برنده شد. برادران کوئن نسخه سینمایی این سریال را در دهه ۹۰ میلادی ساخته بودند و این سریال، برداشتی آزاد از آن فیلم است و یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های تلویزیونی سال گذشته محسوب می‌شد.

یک قلب معمولی” برنده بهترین فیلم تلویزیونی شد. فیلمی که به زندگی و تلاش‌های یک فعال همجنس‌گرا در دهه ۱۹۸۰ رودرروی اوج‌گیری بحران ایدز در شهر نیویورک معطوف شده است.

خانواده امروزی” برنده بهترین سریال کمدی سال شد. بهترین سریال متنوع تلویزیونی را “گزارش کولبرت” برنده شد و درنهایت بهترین سریال داستانی را “بریکینگ بَد” برنده شد.

 

هنرپیشه‌های نقش اول سریال‌های کمدی

جیم پَرسون یک بار دیگر برای سریال “تئوری بیگ‌بنگ” برنده جایزه اِمی شد. سریالی طنز که بعد از ۷ سال هم‌چنان محبوب است و امسال برای ۳ سال دیگر ساخت و پخش آن تمدید شد و چهار هنرپیشه اصلی آن، برای هر قسمت در این ۳ فصل جدید، ۱ میلیون دلار دریافت می‌کنند که بالاترین دستمزد فعلی بازی برای یک سریال تلویزیونی است.

جولیا لوئیس دریفوس هم برای بازی در سریال “معاون رئیس‌جمهور” برنده اِمی بهترین نقش اول زن شد. این سریال بر اساس این تئوری ساخته می‌شود که سارا پیلین (اینجا البته از نام و مشخصات او استفاده نمی‌شود) معاون اول رئیس‌جمهور امریکا است و بر این اساس یک سریال محبوب طنز ساخته شده است که چهارمین سال ساخت و پخش خود را طی می‌کند.

 

هنرپیشه‌های نقش اول سریال‌های داستانی

جسیکا لانگ برای بازی‌اش در “داستان ترسناک امریکایی: کووِن” این جایزه را برای سریال‌های کوتاه به خانه برد. فصل سوم این سریال، داستان ساحره‌های امریکایی است که برای خودشان کنامی دارند و این آشیان، در خطر تهدیدهای مختلف است، چه از داخل و چه از خارج.

برایان کرانستون برای “بریکینگ بَد” برنده جایزه بهترین نقش اول مرد سریال‌های داستانی شد. جولیانا مارگولیس هم برای سریال “یک همسر خوب” این جایزه را به خانه برد.

 

بهترین نقش‌های فرعی

تای بورِل، پدر خندان سریال “خانواده امروزی” برنده بهترین نقش فرعی مرد در سریال کمدی شد. سریالی در ششمین سال پخش خود، همچنان به دل می‌نشیند و داستان یک پدر مسن است با همسر جوان و بچه‌هایش و خانواده‌های بچه‌هایش.

آلیسون جانی هم این جایزه را برای سریال “مامان” از آن خود کرد. سریالی که سه نسل (مادربزرگ، مادر و دختر) را در کنار هم نشان می‌دهد و همگی مادری‌هایی مجرد هستند (بدون ازدواج رسمی بچه‌دار شده‌اند و پدر خانواده هم مرد مسئولیت‌پذیری نیست.)

این جایزه را در بخش فیلم‌های تلویزیونی، کتی بیتس برای یک قسمت از سریال “داستان ترسناک امریکایی” به خانه برد. مارتین فریمن همین جایزه را برای سریال “شرلوک” برنده شد.

بهترین هنرپیشه فرعی سریال داستانی هم به آیرون پائول برای سریال “بریکینگ بَد” رسید. سریالی که داستان یک معلم دبیرستان است، به سرطان مبتلا است و زندگی‌اش تحت فشار اقتصادی و همسر زورگویش است، آب از سرش می‌گذرد و تبدیل به یک رهبر عرضه و تولید مواد مخدر در امریکا می‌شود.

همین جایزه را آنا گوئان برای همین سریال به خانه برد.

 

بهترین کارگردان‌ها

دان روی کینگ بهترین کارگردانی برنامه متنوع تلویزیونی را برای “برنامه زنده شنبه شب” برنده شد. بهترین کارگردان سریال کوتاه داستانی، کولین بوکسی برای”فارگو” شد.

بهترین کارگردان سریال داستانی هم به کری فاکوناژ رسید برای کارگردانی قسمت‌هایی از “کاراگاه‌های واقعی“، سریالی که داستان دو کاراگاه را باز می‌گوید در میانه امریکا، رودرروی قتل‌هایی زنجیره‌ای هستند.

 

بهترین نویسنده‌ها

بهترین نویسنده برای سریال کمدی را لویس سی کی برای سریال “لویی” به خانه برد. سریالی که بر مبنای بازیگری خود اوست و ترکیبی است از یک سریال تلویزیونی و یک استندآپ کامدی.

در بخش فیلم‌های تلویزیونی، استیون موفات برای قسمت سوم از فصل سوم سریال “شرلوک” برنده جایزه بهترین نویسنده شد.

 

هنرپیشه‌های مهمان

بازیگر برجسته مهمان در یک سریال داستانی را جوئی مورتن برای سریال “رسوایی” از آن خود کرد. سریالی که به رابطه احساسی و دوستی رئیس‌جمهور امریکا با یک زن مجرد می‌پردازد، رابطه‌ای که زندگی هر دو را به مسیرهای مختلفی می‌برد.

همین جایزه را آلیسون جانی برای سریال “استادان سکس” از آن خود کرد. سریالی که سراغ تحقیق‌های علمی میانه قرن بیستم در موضوع سکس رفته است، تحقیق‌های که زندگی تمام مردم این زمانه را تغییر داد.

جیمی فَلِن، مجری برنامه معروف “برنامه امشب با جیمی فلن” هم برای حضور مهمان خود در “برنامه زنده شنبه شب” یک اِمی به خانه برد. برنامه‌ای قدیمی که امسال مجری خود را همراه با نام‌اش تغییر داد و یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در امریکای شمالی محسوب می‌شود.

اوزو آدوبا هم برای بازی در “نارنجی همان سیاهی است” برنده اِمی شد. سریالی که در اینترنت از شبکه نِت‌فیلیکس پخش می‌شود و محبوبیت فوق‌العاده‌ای از همان ابتدا پیدا کرد، بر اساس داستانی واقعی، این سریال سراغ زندگی یک زن در زندانی در امریکا می‌رود.