ادعای جدید آمریکا در مورد نیروهای ایرانی

نویسنده

بغداد - نیروهای آمریکایی همراه با نیروهای عراقی، با پشتیبانی هلی کوپتر، روز شنبه 26 نفر از شبه نظامیان مظنون به داشتن “ارتباط با ایران” را در حمله ای در محله شیعه نشین بغداد موسوم به شهرک الصدر کشتند. هفده نفر دیگر دراین عملیات دستگیر شدند.

مقامات ارتش آمریکا گفتند: “نیرو های ائتلافی در ساعات اولیه صبح طی دو عملیات جداگانه در شهرک الصدر به سلول های مظنون به تروریسم حمله کردند.”

وی اضافه کرد: “ما معتقدیم مطنونین ارتباط نزدیک با شبکه تروریستی ایران داشته اند و مسئول حمل مواد کشنده به عراق بوده اند.”

یک پزشک در بیمارستان شهرک الصدر گفت تعداد هشت جسد به این بیمارستان حمل شده است و 20 نفر مجروح نیز در اینجا بستری هستند.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری فرانسه ساکنین با صدای موشک های شلیک شده به خانه ها و صدای مسلسل هایی که از درون ساختمان های بتونی شلیک می شد از خواب بیدار شدند. تعدادی از افراد مسلح در خیابان می دویدند و به سوی هلی کوپتری که بر فراز شهر پرواز می کرد شلیک می کردند. هلی کوپتر ها نیز به شلیک موشک پراخته و چندین خانه و اتومبیل ویران شد.

نیرو های آمریکا تائید کردند که از سوی شبه نظامیان مورد حمله متقابل واقع شدند ولی تلفاتی به آن ها وارد نیامد.

شهرک صدر یکی از مناطق تحت نفوذ مقتدی صدر، روحانی شیعه ضد آمریکایی است که افراد گروه او موسوم به لشکر المهدی در کوچه های آن گشت می زنند و خدمات رفاهی به مردم عرضه می کنند.

ارتش آمریکا این گروه را متهم به کشتن عرب های سنی نیز کرده است. حمله روز شنبه آخرین حمله از سلسله حملات نیرو های آمریکا به منطقه ای است که به گفته آن ها محل دریافت سلاح از ایران است.

ایران همواره این اتهامات را رد کرده است و گفته است از دولت شیعه نوری الملکی حمایت می کند.

در ماه مه سفیر آمریکا در عراق با همتای ایرانی خود ملاقات و گفتگو هایی را انجام داد که هدف آن بهبود وضعیت امنیتی عراق بود. لیکن فرماندهان آمریکایی ایران را متهم کرده اند که این کشور به دامن زدن به نا آرامی ها ادامه می دهد.

سخنگوی ارتش آمریکا، ژنرال کوین برگنر هفته پیش در کنفرانس خبری گفت: “شواهد کاملی در دست است که نشان می دهد ایران در کار انتقال سلاح، آموزش نظامی، برنامه ریزی عملیات و کمک های مالی به گروه های شبه نظامی درعراق است.” وی افزود “ما خیلی مایل هستیم قدمی از سوی ایران برای آرامش در عراق برداشته شود ولی متاسفانه چنین چیزی ندیده ایم.”

درهمین کنفرانس نفر دوم سفارت آمریکا در عراق گفت مذاکرات بیشتری با ایران پیش بینی نمی شود. وی افزود: “هر چند ایرانیان اعلام کردند هدف های مشترکی در ایجاد ثبات و دموکراسی و غیره در عراق دارند ولی عمل آن ها با سخنان و اهدافشان مغایرت دارد.”


منبع : خلیج تایمز - 30 ژوئن 2007