قاضی‌ صلواتی تبرئه شد

نویسنده

به گزارش وب‌سایت مجذوبان نور در سال ۱۳۹۱ دروایش زندانی از قاضی صواتی در دادسرای انتظامی قضات شکایت کردند. مقامات این دادسرا نیز پس از بررسی پرونده وی را تبرئه کردند.

پیش از این قاضی صلواتی هفت تن از وکلای دراویش و مدیران سایت مجذوبان نور را بدون شرکت در دادگاه به بیش از ۶۰ سال زندان محکوم کرده است.

طبق این گزارش ۲ شکایت از سوی وکلای زندانی دروایش علیه قاضی صلواتی ارایه شده که وی در شکایت اولی تبرئه شد و شکایت دوم نیز همچنان بی‌نتیجه مانده است.

در بخشی از شکایت‌نامه‌ دروایش٬ ضمن اشاره به ۲۰ مورد «تخلف» برای قاضی صلواتی٬ آمده است: «حجت بالغه می‌آوریم، نادیده می‌گیرند، دلیل کامل اقامه می‌کنیم، رخ بر می‌تابند، مستند استوار پیش رو می‌گذاریم، چشم و گوش دادگاه و دادرس را بر آن می‌بندند. براین شکایت دو دلیل مرتب می‌دانیم، نخست آنکه اگر قانون اساسی، شرع و سوگند قضات معیار و میزان دستگاه قضاست، کدام منطق و استدلال اصولی چنین اشعار می‌دارد که با حقوق بانان و حق ورزان این چنین به دور از قانون و خرد و فرزانگی رفتار کنند، به گونه‌ای که سابقه سال‌ها وکالت ما به هیچ گرفته شود و ۱۶ ماه از عمر خود را در حبس بی‌محاکمه سپری کنیم؟!»