لقب جدید احمدی نژاد؛ فاسد

نویسنده
نازنین کامدار

» در تازه ترین حمله اطرافیان خامنه ای

محمود احمدی نژاد و اطرافیانش از سوی طرفداران آیت الله خامنه ای در روزنامه کیهان و سپاه پاسداران به “فاسد” و “بنی امیه” تشبیه شدند؛ در مقابل رهبران جنبش سبز و اصلاح طلبان هم “افسد” و “بنی فتنه” نام گرفتند. این  تقسیم بندی پس از آن انجام گرفته که آیت الله خامنه ای در هفته های اخیر به طور تلویحی از سوی چهره هایی چون هاشمی رفسنجانی و برخی نمایندگان مجلس به علت حمایت از احمدی نژاد  مورد شماتت قرار گرفته  و در میان سکوت وی،چهره هایی همچون حسین شریعتمداری و مجتبی ذوالنور، در مقام دفاع از دلایل حمایت از احمدی نژاد بر آمده اند.

این افراد علت حمایت های  خامنه ای از احمدی نژاد در طی شش سال گذشته را “گوش به فرمانی” و عدم توانایی احمدی نژاد برای “ایجاد آشوب” در خیابان ها عنوان کرده و با وجود به کارگیری صفات تند برای رئیس دولت و نزدیکانش، جریان موسوم به انحرافی را بهتر از جنبش سبز دانسته اند.

حسین شریعتمداری، سرمقاله دیروز کیهان با عنوان “از بنی امیه تا بنی فتنه” را در پاسخ به سخنان اخیر مصطفی کواکبیان و محمد مهاجری نگاشت. این دو در اظهارات جداگانه ای از راستگرایان و برخی “مسئولان” به دلیل حمایت از احمدی نژاد انتقاد کرده بودند. انتقادی که خشم آیت الله خامنه ای را اینچنین از قلم شریعتمداری جاری کرد: “برخی از عوامل بیرونی و داخلی فتنه 88 دقیقا مانند اسلاف فکری و کاخ سبزنشین خود در “شام”، زبان به ملامت مردم مومن و چهره های اصولگرا گشوده و حمایت آنان از دولت احمدی نژاد را با این استدلال کودکانه زیر سؤال می برند که چرا علی رغم حضور این جریان انحرافی در کنار رئیس جمهور، از آقای احمدی نژاد حمایت کرده بودید؟! فلان نماینده مجلس رگ گردن به عصبانیت یا در تظاهر به عصبانیت سیخ می کند و فریاد برمی آورد “کسانی که برای احمدی نژاد از سر و کول هم بالا می رفتند، امروزه منتقد شده اند”! آن دیگری که در حمایت از فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 همه حیثیت خود را یکجا به قمار آورده و باخته است به زعم خود، هشدار می دهد که “چرا به توصیه های ناقدان - بخوانید سران فتنه- توجهی نکردید و آن هشداردهندگان را از میدان به در کردید که اکنون شاهد حضور و فعالیت جریان انحرافی باشید”؟! و… اکنون باید از این حامیان فتنه 88 و نان به نرخ روزخورهای حرفه ای پرسید؛ آیا کسانی که بلافاصله پس از مشاهده اولین نشانه های انحراف به مقابله با آن برخاسته اند قابل ملامت هستند یا شما که از نوک پا تا فرق سر در فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 فرو رفته بودید و با مشاهده صدها سند غیرقابل انکار از وابستگی سران و عوامل فتنه به مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل، نه فقط زبان به کام کشیده بلکه با همه توان در خدمت بیگانگان قرار گرفته بودید؟! شما دقیقاً مانند عوامل بنی امیه، هنگامی که طلحه و زبیر در رکاب رسول خدا (ص) شمشیر می زدند و در بیعت با علی علیه السلام بودند با آنان دشمنی می ورزیدید و بلافاصله پس از آن که جبهه حق را ترک کردند و ساز مخالفت نواختند، سالوسانه آنان را به نقد کشیدید و در باطن با آنها احساس همراهی و همنوایی کردید. آیا می توانید ارتباط نه چندان پنهان خود با جریان انحرافی را انکار کنید؟مگر جریان انحرافی چه می گوید و چه می کند که شما هزاران برابر زشت تر و پلشت تر از آن را نگفته و نکرده اید؟”

شریعتمداری در ادامه با اشاره تلویحی به آیت الله هاشمی رفسنجانی و سران اصلاح طلب افزوده است: “اکنون روی سخن با جماعت اندک و فرو پاشیده فتنه گران 88 است و باید خطاب به آنان گفت؛ آیا شما که مانند یهود بنی قریظه و بنی نضیر، چشم و گوش بسته و دست از تفکر و تعقل شسته از گروه و حزبی که به آن وابسته اید اطاعت می کنید و با وجود روشنی و بدیهی بودن حقایق، به خاطر وابستگی جبهه ای و حزبی دست از باطل نمی کشید و عنان خود را به دست دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب و مردم کشورتان سپرده اید، مصداق واقعی «تعصب جاهلی» و «ارتجاع کور» نیستید؟ و آیا توده های عظیم مردم اصولگرا که به پیروی از امیرمومنان(ع)، مواضع و عملکرد اشخاص را با معیار «حق» می سنجند و نه حق را با اشخاص؟! و هر جا انحرافی ببینند به مقابله برمی خیزند شایسته تقدیر نمی باشند؟!”

 مشابه این سخنان روز گذشته از زبان مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده خامنه ای در سپاه  شنیده شد.

بنا به گزارش آفتاب، این روحانی نزدیک به آیت الله خامنه ای که در روزهای گذشته به تهدید و افشای احمدی نژاد و اطرافیانش پرداخته بود، در پاسخ به انتقادها از دلایل حمایت آیت الله خامنه ای از دولت نهم و دهم، از مثال “انتخابب بین فاسد و افسد” استفاده کرده و چنین گفته است: “دلیل حمایت مقام معظم رهبری از ایشان(احمدی نژاد) این بود که ایشان این روزها را می‌دیدند و در اوج فتنه 88 فرمودند فتنه‌های عمیق‌تری در راه است ولی در هر حال میزان حال فعلی افراد است و انتخاب بین افسد و فاسد جزء اصول دین است…شماتت اصولگرایان توسط اکثر مردم درست نیست. مردم هر جا لازم باشد اشتباهی را اصلاح می‌کنند”.

ذوالنور افزوده است: “اگر خاتمی مقابل ولی فقیه می‌ایستاد یا کروبی و موسوی رئیس جمهور می‌شدند و قهر 11 روزه می‌شد همان روز اول کشور را به آشوب می‌کشاندند ولی این اتفاق نیفتاد و نگاه مردم به این بود که رهبری چه مسیر‌ی را ترسیم می‌کنند…در انتخابات هم اشتباه نشده. به هیچ هم وجه اشتباه نشده، برای اینکه 4 گزینه بیشتر نداشتیم یک گزینه رضایی بود که بارها خود را آزموده و فضای اجتماعی به گونه‌ای نبود که با اقبال صندوق‌ها روبه رو شوند و اگر افراد سرمایه گذاری می‌کردند شانس کسانی را که در جبهه اصولگرایی نبود را تقویت می‌کرد و دو گزینه دیگر نیز در نطق‌های تبلیغاتی خود پایه‌های انقلاب را هدف قرار دادند”.

حمید رسایی هم که سایت آینده در توصیف او می نویسد “ قبل از پیروزی احمدی نژاد در انتخبات ریاست جمهوری فردی ناشناخته بود و با تصاحب پست مدیرکلی ارشاد قم در دولت نهم و سپس سهمیه احمدی نژاد در فهرست اصولگرایان در مجلس هشتم مطرح شد”، در ادامه این واکنش ها گفته است: “رهبری پیروانی می خواهد که دنباله باشند ولی عقب هم نمانند. البته همه ما به دلیل خدمات احمدی نژاد و تلاش های صادقانه او بویژه در دولت نهم امیدواریم دکتر احمدی نژاد نیز از جریان انحرافی عبور کند و خود را به کاروان سوم تیر برساند.”