ستادهای مشایی هم تعطیل شدند

نویسنده
فیروزه متین

» چرا سی.دی قرمز منتشر نشد؟

در حالی که برخی از رسانه های داخلی از وجود “سی.دی قرمز” محمود احمدی نژاد برای فشار بر حکومت با هدف اخذ مجوز حضور اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات خبر می دهند و در شرایطی که رسانه های محافظه کار از “امیدواری مشایی به صدور حکم حکومتی در روز سه شنبه” سخن گفته بودند، دولتی ها نه تنها وجود این سی.دی را تایید نکرده اند، بلکه خبر مربوط به گفته های مشایی در خصوص صدور حکم حکومتی تا روز سه شنبه را نیز تکذیب کردند.

علاوه بر این، روز گذشته و پس از آنکه سخنگوی قوه قضاییه از ممنوعیت فعالیت ستاد انتخاباتی مشایی سخن گفت، این ستاد به طور رسمی تعطیل شد و دفتر احمدی نژاد هم اعلام کرد که تا انتخابات به سفر استانی نخواهد رفت.

در همین حال، سایت راستگرای “مشرق” نیز اهمیت روز سه شنبه برای هواداران مشایی را رمزگشایی کرد و علت آنرا امکان تایید صلاحیت کاندیداهای رد صلاحیت شده هوادار دولت در انتخابات شوراها دانست که این امر نیز به نتیجه نرسید و در واپسین روز رسیدگی به شکایت ها، هواداران دولت تایید صلاحیت نشدند و ستاد ها نیز به همین دلیل پایان کار خود را اعلام کردند.

بنابراین گزارش، شایعه وجود “سی.دی قرمز دولت” روز دوشنبه و قبل از اعلام نتیجه رسیدگی به شکایت کاندیداهای ردصلاحیت شده حامی دولت در انتخابات شورای شهر منتشر شد، اما به نظر می رسد که اثیری در نتیجه بررسی صلاحیت ها نداشته است. دولت نیز درباره وجود این سی.دی سکوت کرده است. در این میان اما، روزنامه اصلاح طلب بهار شایعه وجود این سی.دی را جدی گرفته و در گزارشی از “پروژه جدید بگم بگم” خبر داده و در گزارشی نوشت: “طرفداران نامزد احراز صلاحیت نشده دولت برای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم چشم انتظار هستند؛ منتظرند «دکتر» قرصی، کپسولی، ضمادی، معجونی بیابد تا«مهندس» هم مهره‌ای از بازی انتخابات بشود، مهندسی بکند و بر صندلی ریاست‌جمهوری بنشیند. راه دولت احمدی‌نژاد را ادامه بدهد و شعار«ما می‌توانیم» را این طرف و آن طرف سر بدهد. سفر استانی برود و‌به سبک احمدی‌نژاد از حاضران آنجا بپرسد« از ساعت چند اینجایید؟» و از شش صبح شروع کند و بشمارد تا زمانی که ساعت روی دستش نشان می‌دهد؛ بلکه حتی بیش از آن.حالا برای «اسفندیار» نشود کار عملی انجام داد، با حرف که می‌شود. برای همین چشم انتظاری است که در ستادهای همچنان فعال مشایی خبری گوش به گوش می‌شود؛ خبری قرمز. منابع خبری مختلف می‌گویند یک سی‌دی قرمزرنگ دست به دست می‌شود و قرار است به‌زودی از آن رونمایی شود. سی‌دی که «در آن ناگفته‌ها و افشاگری‌های فراوانی موجود است» و «اگر این سی‌دی پخش شود سرنوشت انتخابات عوض می‌شود»؛ این دلخوشی این روزهای طرفداران مشایی است. مشایی هم خوش‌بین است؛ همین راه «افشا» و «انتظار» را با هم ادامه می‌دهد؛ انتظار پیداکردن جایی در فهرست اسامی‌ای که روز 24 خرداد بر دیوار حوزه‌های رای‌گیری نقش می‌بندد. برای همین هر روز محکم‌تر بر طبل افشا می‌نوازد. نواختنی که ترجمانش این است که اگر جایی در فهرست نامزد‌ها گیرش نیاید ممکن است فلان اسرار رو بیاید. از گفتن «فصل افشا رسیده» بگیرید تا «در 48 ساعت آخر به انتخابات وارد و با 30‌میلیون رای پیروز می‌شویم.» احمدی‌نژاد هم پشت بندش تهدید می کند که «آدم‌های کوچک را از سر راه برمی‌داریم» و «خرداد حادثه‌خیز است».هنوز رسانه‌های طرفدار مشایی واکنشی به وجود« سی‌دی قرمز معجزه‌گر» نشان نداده‌اند، اما همین خبر فعلا بهانه‌ای برای ریختن گوشت تن محافظه‌کاران منتقد دولت است. سنت دولت نشان می‌دهد همین «ریختن گوشت تن» و« سیخ شدن موی بدن» ؛ یعنی بخش بزرگی از ماجرا. رویای چهاریا حتی هشت ساله « محمود احمدی‌نژاد» و «‌ اسفندیار رحیم‌مشایی» در یک قدمی بر باد رفتن است. 16 روز مانده به این‌که انتخابات برگزار شود بی‌آن‌که بشود به اسفندیار رحیم‌مشایی رای داد. اسمش در فهرست احراز صلاحیت‌شد‌گان نیست”.

 با این حال، روز گذشته هم ستاد های مشایی تعطیل شدند و هم خبری از “سی.دی قرمز” نشد. در همین باره بهمن شریف‌زاده رییس ستاد انتخاباتی دولت بهار به ایسنا گفت: “اینکه مهندس رحیم‌مشایی به ستادهای خود گفته تا روز سه‌شنبه صبر کنید صحت ندارد و چنین چیزی به نقل از آقای مشایی درست نیست و ایشان چنین صحبتی را نگفته‌اند و از طرف دیگر ستادهای حامی آقای مشایی تعطیل شده‌اند”.

 او از پیگیری های محمود احمدی نژاد برای تایید صلاحیت مشایی نیز ابراز بی اطلاعی کرد.

 وی همچنین گفت: “99 درصد کاندیداهای جریان حامی دولت به دلایل واهی از جمله عدم اعتقاد به اسلام، عدم التزام به ولایت فقیه و عدم التزام به قانون اساسی ردصلاحیت شده‌اند و بنابراین فعالیتی در قالب ستاد های انتخاباتی دولت بهار صورت نمی‌گیرد”.

 بر اساس این گزارش، اشاره شریف زاده به تعطیلی ستاد های انتخاباتی پس از رد صلاحیت 99 درصد از حامیان دولت در انتخابات شوراها، منجر به رمزگشایی از امیدواری منتسب به مشایی به روز سه شنبه، سخن گفتن او در شب رد صلاحیت درباره “ورود به بهشت” و افزایش شایعات و تهدیدها درباره “سی.دی قرمز” در روز دوشنبه شد.

 بنابراین گزارش، مشایی امیدوار بوده است که حال که انتخابات ریاست جمهوری را از دست داده، با وارد کردن هواداران خود به شورای شهر به سمت شهردار تهران انتخاب شود و منظور وی از “تا روز سه شنبه امیدوار باشید” نیز ناظر به نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها بوده و “ورود به بهشت” را نیز با توجه به محل استقرار دفتر شهردار تهران در “خیابان بهشت” بر زبان آورده است. اما هم اکنون که نتیجه نهایی صلاحیت ها منتشر شده و 99 درصد از هواداران وی بنا به گفته رئیس ستاد اش رد صلاحیت شده اند، ستادهای خود را تعطیل کرده است.

 در همین باره سایت مشرق در گزارشی نوشته است: “مشایی سخت امیدوار است تا نیروهای نزدیک به وی و دولت احمدی نژاد که در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده اند بتوانند راهی ساختمان خیابان بهشت شوند و به تبع آن وی نیز بتواند بر کرسی شهرداری تهران بنشیند از اینرو ستادهای انتخاباتی خود را تعطیل نکرده است تا به تبلیغات در عرصه انتخابات شورای شهر تهران بپردازد”.

 گزرش مشرق که قب ازانتشار خبر تعطیلی ستادهای مشایی منتشر شده بود، در ادامه آورده است: “فعالیت مستمر کاندیدای ردصلاحیت شده ممکن است به لحاظ امنیتی مشکلاتی را پدید آورد لذا بهتر آن است که جریان انحرافی که در طول این سال‌ها نشان داده است به دنبال هزینه تراشیدن برای نظام اسلامی است هرچه سریعتر اقدام به تعطیلی ستادهای انتخاباتی خود کند و به تایید صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری و شهردار شدن دلخوش نکند چه آنکه اگر اصولگرایان اکثریت اعضای شورای شهر تهران را به دست آورند حاضر نیستند لیدر جریان انحرافی را به عنوان شهردار مهمترین و استراتژیک‌ترین شهر کشور بگمارند و در سوی دیگر نیز اگر اصلاح طلبان غالب اعضای شورای شهر را تشکیل دهند نیز حاضر نخواهند بود فردی نزدیک به محمود احمدی نژاد را به عنوان گزینه خود برای شهرداری تهران انتخاب کنند”.

 روز گذشته همچنین اعلام شد که سفرهای استانی احمدی نژاد تا زمان انتخابات لغو شده است که این خبر نیز نشانه های بیشتری از ناامیدی وی به صدور حکم حکومتی را نشان می دهد.

 به گزارش فرارو، علی صدوقی دبیر هیئت دولت گفته است: “فضای انتخاباتی فعلی کشور فضای مناسبی برای انجام این سفرها نیست و سفرهای استانی دولت تا انتخابات برگزار نمی‌شود. به احتمال فراوان سفر رسمی هیئت وزیران پس از برگزاری انتخابات انجام می‌شود و تا آن زمان رئیس‌جمهور به همراه تعدادی از وزرا برای افتتاح پروژه‌های عمرانی به برخی استان‌ها سفر خواهند کرد”.