دهان مجریان بوی مشروب می ده

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

کسی که مشروب خورده باشد، امکان ندارد قبل از رفتن به صدا و سیما مشکل بوی الکل را حل نکند. علیرضا کریمی گفت که « دهان برخی مجری های تلویزیون بوی مشروب می دهد.» من به این موضوع شک دارم.  اگر کسی ودکا خورده باشد، احتمالا دهانش بوی خیار می دهد، اگر ویسکی خورده باشد یا سایر مشروبات الکلی احتمالا دهانش بوی چای خشک می دهد. اگر تریاک کشیده باشد، یا ادوکلن اوپیوم به شکلی اغراق آمیز زده است، یا خودش را با کلوین کلاین خفه کرده که از پنج متری به او نزدیک نمی توان شد. ولی اگر کسی شیشه یا کراک یا کوکائین زده باشد، با بو کردن هیچ نتیجه ای نمی گیریم. راهش این است که به او بگوئیم « از همین امروز اخراجی، برو گمشو» اگر قاه قاه خندید و گفت برو بینیم بابا، احتمالا شیشه یا اکس زده است، اما اگر با قیافه جدی گفت: « خفه شو بینیم من خودم رهبر این حکومتم» احتمالا کوکائین یا هروئین استفاده کرده است. اگر که دهان کسی را باز کردیم و دماغ مان را تا مرفق فرو کردیم توی دهانش و دهانش بوی بد همراه الکل می داد، حتما دندانش خراب است و الکل پزشکی زده که دردش آرام شود. اگر در همین حالت دهانش بوی خوردن مشروب از شب قبل می دهد، مطمئنا ربطی به مشروب ندارد و زیتون پرورده با سیر زیاد استفاده کرده یا سیر و ماست و یا سیر خام خورده، وگرنه هیچ دیوانه ای در ساختمان جام جم مشروب استفاده نمی کند، مگر در لابراتوار که با ساختمان پخش فاصله زیادی دارد. در مورد ساختمانهای شبکه های دوم و چهارم و بقیه موضوع متفاوت است، سئوال کنید و پاسخ را به صورت پستی برایتان می فرستیم. 

فرماندار بروجرد استعفا داد

کم کم معنی دولت خوب را خواهیم فهمید، یک فرماندار راست شکمش مجوز سخنرانی « حسن خمینی» را لغو می کند، بعد از او سئوال می کنند چرا لغو کردی، پاسخی ندارد که بدهد به همین دلیل می گوید دلم خواست، برای حفظ پایه های انقلاب کردم، برای حفظ دسته های حاکم بر کشور کردم، برای حفظ چشمه های پاک ولایت دهنه زدم به گردنه عبور ولایت، بعد هم وزیرش می گوید غلط کردی، استعفا بده سریع برو. طرف می گوید آخه قبلا ضایع می کردیم استاندار می شدیم، الآن من کجا برم؟ می گویند حالا صبر کن شاید شدی مدیر دادگستری استان تهران. شاید هم نشدی. فعلا یارو خودش استعفا داده و مثل اینکه دولت روحانی امروز سکه اش بیخ دیوار نشسته.

آمریکا که هیچ خودمان هم هیچ غلطی نمی توانیم بکنیم

البته قصد توهین که نداریم، یعنی اگر قصد توهین داشتیم اول مطلب اسم مرتضوی یا احمدی نژاد را می آوردیم، ولی این معاونت سیاسی سپاه هم مثل اینکه حالش کمی خوب نیست. شاید هم خیلی خوب نیست. برای همین گفته که «در مملکت هر کس هر غلطی بخواهد نمی تواند بکند» و واقعا این حرف از یک نظر هایی درست است. یعنی شما چه بخواهید غلط زیادی بکنید چه بخواهید شکر زیادی بخورید، حتما باید یا نماینده جناح اصولگرایان تندروی مجلس باشید، یا قاضی باشید، یا فرمانده سپاه باشید، یا امام جمعه باشید، همین طوری الکی و چون دلتان خواسته و هوس کردید نمی توانید هر غلطی بکنید. بنا براین پیشنهاد می کنم هر کسی قبل از اینکه هر غلطی بکند، فورا به سپاه مراجعه کند که بتواند اگر غلطی خواست بکند. البته به نظرم با حرفهایی که فرماندهی کل ستاد مشترک یعنی آقای فیروزآبادی زده، اگر عضو سپاه هم باشید نمی توانید هیچ غلطی بکنید. وی گفت: « رسانه های نیروهای مسلح اگر از رهبری پیروی نکنند، با آنها برخورد می کنیم.» یعنی فعلا فرماندهان سپاه هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند، فقط می ماند آمریکا که آمریکا تا زمانی که با ایران به توافق ژنو نرسیده آن هم هیچ غلطی نمی تواند بکند. که تازه بعد از سرمقاله هفته قبل شریعتمداری در کیهان که توافق ژنو از پیش شکست خورده قلمداد شده، آمریکا هنوز هم هیچ غلطی نمی تواند بکند. الآن با این محاسبات فقط شخص رهبری و شورای نگهبان هر غلطی می خواهند می توانند بکنند.

بدترین دوره انقلاب

جدا که اندک اندک جمع مستان می رسند. محسن رضایی هم اعلام کرد بدترین دوران انقلاب دوره احمدی نژاد بود. فعلا تعداد افرادی که تا حالا اعلام کردند که بدترین دوره کشور دوره احمدی نژاد بوده، از مرز 24 میلیون نفر، یعنی عدد فرضی رای دهندگان تقلبی اش به وی گذشته است. من فکر کنم دو سه ماه دیگر تعداد کسانی که معتقد به این خواهند بود که دوره احمدی نژاد بدترین دوره تاریخ است، از کل جمعیت کشور بیشتر می شود. به اتکاء این آمار حتما همین فردا باید موسوی و کروبی را آزاد کرد. چون یا کسانی که به موسوی رای دادند می دانستند که احمدی نژاد چه گندی خواهد زد و به همین دلیل باید از آنها قدردانی و تشکر کرد. یا آن جماعتی که با آن همه نزدیکی و اتاق فکر و استراتژی و مهندسی انتخاباتی و کودتا و زدن و کشتن و بردن و خوردن، این اسگل خان را با معجزه هزاره سوم عوضی گرفته بودند که به همین دلیل باید هر چه زودتر موسوی و کروبی را آزاد کنند.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی رهبری رو نگه دار

دری نجف آبادی گفته که « خدا باید به رهبری عمر بدهد، اما ما باید به فکر بعد از ایشان باشیم.» که البته فکر خوبی است، یعنی کلا بعضی افکار مهم نیست به چه نتیجه ای برسد، خود به خود آدم با فکر کردن به آن خوشحال می شود. همین که به فکر بعد از آقای خامنه ای باشیم، خودش کلی استراحت و بقول مهران غفوریان یک کام دوکام دیویدبکام گل می زنیم و شادی بعد از گل، حالا گل بالای زمین یا گل زیر زمین. من واقعا هر وقت خیلی افسرده می شوم، به بعد از ایشان فکر می کنم. به هر حال آقای دری نجف آبادی فکر جالبی کرده است. این هم می شود.