دانشجویان قبل از انتخابات آزاد نمی شوند

امید معماریان
امید معماریان

» مادر عباس حکیم زاده در مصاحبه با روز:

مادرعباس حکیم زاده دبیردفترسیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت مقامات قضایی به آنها گفته اند که دانشجویان زندانی تا پیش از انتخابات آزاد نخواهند شد. به گفته وی علت چنین تصمیمی آن است که به گفته مسئولین دانشجویان از همکاری با آنها سرباز زده اند. وی در توضیح اینکه این همکاری به چه معناست گفت: “دانشجویان زندانی از اینکه تن به اعترافات ساختگی بدهند پرهیز کرده اند و همین موضوع موجب بداخلاقی و خشم آنها شده است. “

خانواده حکیم زاده که دو هفته قبل، پس ازهشتاد روز برای اولین بار با عباس ملاقات کردند، طی هفته جاری بار دیگر وی را پشت کابین دیدند: وضعیت روحی اش بهتر از دو هفته قبل بود اما به لحاظ جسمی خیلی ضعیف شده است، به نحوی که به سختی می توانست راه برود وبه نوعی خود را روی زمین می کشاند.

وی افزود: “درگفت وگویی که داشتیم  معلوم شد نمی تواند غیر از احوالپرسی صحبتی با ما کند. پیش از این به ما قول داده بودند که اول خرداد آزاد شود،  اما دیروز که به زندان و دادگاه رفتیم آقای حیدری فر ،قاضی پرونده اش گفت که تا اخر خرداد دانشجویان آزاد نمی شوند. گفتند واضح بگوییم که دلیل آزاد نشدنشان انتخابات است. دیگر اینکه گفتند دلیل آزادنشدنشان این است  همکاری نکرده اند. باید اعتراف کنند که آزاد شوند که آنها هم اعتراف نمی کنند. یعنی برای کاری که نکرده اند که اعتراف نمی کنند. ماموران نمی گذارند حتی پشت کابین وتلفن با پسرمان حرف بزنیم. فقط باید درمورد حال واحوالش بپرسیم. “

خانم حکیم زاده که بغض،گلویش را گرفته و به سوالات درمورد دیدار با فرزندش با فاصله جواب می دهد، می افزاید:  ”رنگ و روی عباس کاملا وضعیت غیرطبیعی داشت. راه رفتنش هم عادی نبود. به نحوی که ما خیلی متاثرشدیم.”

 عباس حکیم زاده هم اکنون سه ماه است که با حکم بازداشت موقت در زندان انفرادی به سر می برد. وی قرار است امروز برای پرونده دیگری به دادگاه برود.دکتریوسف مولایی وکالت این فعال دانشجویی را به عهده دارد.