محصولات درخشان مصباح

محمد جواد اکبرین
محمد جواد اکبرین

بنا بر اخبار رسانه ها، محمد تقی مصباح یزدی در دیدار با دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفته است: سران اصلاح طلبان قطعا در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت خواهند شد.

شاید اگر پیش تر، آقای مصباح خود را در درشت‌گویی‌های پیشین و ناکامی‌های درشت ترش در عرصه های سیاسی پاسخگو می دید اندکی با حیا و احتیاط بیشتری سخن می گفت.

محمد تقی مصباح یزدی در پاییز سال ۷۸ و در اوج اقتدار دولت اصلاحات به تبیین “نظریه حقوقی اسلام” پرداخت و در سخنرانی های پیش از خطبه نماز جمعه تهران از جواز ترور سخن گفت؛ نخست تفسیر آقای مصباح یزدی در آن روزها از آیه ۶۰ سوره انفال را بخوانید:

“ما به سخنان فرصت طلبان و دگراندیشان و کسانی که در مواضع و اصول خویش تجدید نظر کرده اند، گوش نمی‌دهیم… امام (خمینی) هم اِعمال خشونت در حقّ کسی که قصد توطئه و ضربه واردکردن به اسلام و هتک حیثیّت مقدّسات اسلامی دارد را جایز و بلکه لازم می‌دانند و چنین کسی را مرتد و واجب القتل معرفی می‌کنند… [ترهبون به عدوّالله] به کسانی که با ادبیات عرب آشنا هستند، توصیه می‌کنم بنگرند معادل واژه «ارهاب» در زبانهای خارجی و غیر عربی چیست؛ اگر من بگویم، روزنامه‌ها تیتر می‌کنند که فلانی طرفدار تروریسم است”.

مصباح با تحریف این آیه از قرآن، ارهاب (به معنای ترساندن) را ترور ترجمه کرد و البته آقای خامنه ای هم مصباح یزدی را “مطهری زمان” خواند؛ زمستان همان سال سعید حجاریان از نظریه پردازان اصلاحات توسط یکی از ارادتمندان مصباح ترور شد اما هرگز نظریه پرداز ترور را به دادگاهی نخواندند تا پاسخگو باشد.

بهار و تابستان ۸۴ حلقه مصباح، یکپارچه کمر به تبلیغ محمود احمدی نژاد بست؛ مصباح پس از انتخاب دولت محبوبش آن را برآمده از زیارت عاشوراهای مردم و دعای حضرت ولیّ عصر توصیف کرد، شاگرد ویژه اش (مرتضی آقا تهرانی) را به هیئت دولت فرستاد تا به کابینه درس اخلاق دهد و شاگرد ویژه دیگرش (سقای بی ریا) به عنوان مشاور رییس دولت در امور روحانیان منصوب شد. 

در این سه سال اخیر اما مراد بر مرید پیشین اش غضب کرده و دولت زیارت عاشوراهای مردم را منحرف می خواند و “جبهه پایداری” را به مصاف او می فرستد و باز هم پاسخگو نیست؛ پاسخ به یک پرسش ساده که پس تکلیف دعای امام عصر و زیارت عاشوراهای مردم چه شد و چرا “سرکنگبین صفرا فزود”؟

انصاف حکم می کند آقای مصباح اول پاسخگوی محصولات درخشان پیشین اش باشد و مسئولیت تربیت تروریست های منحرف و سپس دولت منحرف را بپذیرد سپس درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده اظهار نظر کند.