اصلاح طلبان: تحت هر شرایطی جمع می شویم

نویسنده

» شایعه لغو مراسم دوم خرداد تکذیب شد

دیروز و در حالی که تدارکات مربوط به برگزاری مراسم بزرگداشت دوم خرداد در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی در جریان بود، شایعه ای در محافل خبری تهران پیچید که حکایت داشت مراسم فوق به دستور فرمانداری تهران لغو شده است.

همزمان با پخش شایعه مربوط به لغو مراسم دوم خرداد، که قرار است با حضور سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی برگزار شود، منابع خبری در تهران گزارش می کنند که حامیان این دو چهره اصلاح طلب تصمیم گرفته اند برای اعتراض به این تصمیم روز چهارشنبه از ساعت 11 صبح تجمعی را در برابر فرمانداری تهران برگزار کنند. تجمعی که به گفته آنان، تا زمان حصول نتیجه و کسب جوابی روشن از سوی مسوولان دولت نهم ادامه خواهد داشت.

گفته می شد بهانه عدم صدور مجوز برای مراسم این بوده است که که هنوز شورای نگهبان صلاحیت ها  را تائید نکرده و در نتیجه نمی توان اجتماع انتخاباتی برگزار کرد.

این استدلال در شرایطی مطرح می شد که مراسم گرامیداشت دوم خرداد، از سال 77 و پس از انتخاب خاتمی به عنوان رییس جمهور اصلاح طلب ایران، هر ساله با حضور حامیان وی برگزار می شود و اساسا بر اساس قوانین موجود، برگزاری تجمعات در اماکن محصور و سرپوشیده، نیازی به کسب مجوز از فرمانداری ندارد.

 

یاری نیوز: شایعه لغو مراسم صحت ندارد

در آخرین واکنش به تردیدهای موجود در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت دوم خرداد، دیشب پایگاه خبری “یاری” نوشت که این مراسم “علی‌رغم سنگ‌اندازی‌های متعدد دولت نهم برگزار خواهد شد”.

پایگاه اینترنتی طرفداران خاتمی و موسوی خاطرنشان کرد: “اولین مانع‌تراشی مسئولان دولتی در محل برگزاری مراسم بود، مسئولان برگزار کننده به دنبال برگزاری این مراسم در یک مکان ورزشی روباز مانند ورزشگاه شهید شیرودی و همچنین مجموعه ورزشی دانشگاه تهران بودند که دولت نهم اجازه این‌کار را نداد و سرانجام با تلاشهای فراوان صورت گرفته سالن سرپوشیده ورزشگاه آزادی برای این مراسم اجاره شد.”

یاری نیوز افزود: “اما این پایان مانع‌تراشی‌ها نبود، چه آنکه فرمانداری تهران تا این لحظه از صدور مجوز برگزاری این مراسم که در موعد قانونی تبلیغات ریاست جمهوری انجام می‌شود و فراتر از آن پاسداشت حماسه‌ای ملی است خودداری کرده‌اند.”

این پایگاه اینترنتی تاکید کرد: “با این حال مسئولان برگزاری این مراسم تاکید کردند که به هر صورت ممکن این مراسم دوم خرداد برگزار خواهد شد و شایعه لغو برگزاری این مراسم به هیچ وجه صحت ندارد.”