پرستو فروهر: ممنوعیت برگزاری مراسم متاسفانه پایدار مانده است

نویسنده

شانزدهیمن سالگرد قتل داریوش و پروانه فروهر با حضور نیروهای امنیتی و انتظامی و مسدود کردن راههای منتهی به خانه فروهرها امکان برگزاری پیدا نکرد.

پرستو فروهر که برای برگزاری مراسم سالگرد قتل پدر و مادرش به ایران آمده است، در مصاحبه با روزآنلاین گفت: سالهای قبل به صراحت می گفتند حق برگزاری مراسم ندارید اما حالا با ایجاد شرایطی تحمیلی تلاش می کنند او به ممنوعیت تن دهد.

او در پاسخ به این سوال که امسال ممنوعیت اعمال شده چه تفاوتی با سالهای قبل داشت و آیا روی کار آمدن دولت حسن روحانی تغییری در این وضعیت به وجود اورده؟ می گوید: به نظر من تغییری پدید نیامده. سال گذشته این امیدواری وجود داشت که مقداری بازتر باشد. یعنی تا یک ساعتی گذاشتند کسانی بیایند ولی از سر ساعتی که مراسم را اعلام کرده بودیم ممنوع کردند. ولی امسال دو ساعت و نیم زودتر از ساعت مراسم هم ممنوعیت را اعمال کردند. ممنوعیت متاسفانه پایدار مانده تنها تفاوتی که کرده این است که قبلا خیلی صریح می گفتند ممنوع است الان اما می خواهند شرایط تحمیلی به وجود بیاورند که خود آدم عقب بنشیند و به آن شرایط تن بدهد. چون من به این شرایط تحمیلی تن ندادم این ممنوعیت را اعمال کردند.