ادعای مهدی طالقانی درباره‌ی شهیار قنبری، شماعی‌زاده و سلی

نویسنده

سیدمهدی طالقانی، فرزند سیدمحمود طالقانی، در مصاحبه‌ای به مناسبت دهه‌ی فجر با سایت امنیتی نسیم آنلاین درباره‌ی دیدار هنرمندان و آوازخوانانی چون شهیار قنبری، شماعی‌زاده و سلی با پدرش ادعاهایی را مطرح کرده.

سیدمهدی طالقانی، فرزند سیدمحمود طالقانی، در مصاحبه‌ای که با تیتر “پدرم همه را به خانه‌اش راه می‌داد؛ جز بهایی‌ها و آمریکایی‌ها” که در سایت امنیتی نسیم آنلاین منتشر شده، ادعا کرده که سلی، آوازخوان مشهور موسیقی پاپ، ابتدای انقلاب برای اثبات ساواکی نبودن‌اش به پدرش مراجعه کرده و شهیار قنبری و حسن شماعی‌زاده هم برای گرفتن پول و تولید آثار انقلابی به دیدار آیت‌الله طالقانی آمده‌اند. مهدی طالقانی در بخشی از این مصاحبه گفته: “آقای شهیار قنبری یک بار با آقای شماعی زاده آمده بود که آقا این سرودها را بدهید ما بخوانیم و آقای قنبری هم شعر می‌گوید و آهنگساز هم داریم. الله الله را آقای رویگری خوانده بود و یکی دیگر از دوستان هم آمده بودند و در یک خانه‌ای این را اجرا کردند و ما واقعاً بودجه‌ای نداشتیم که به این‌ها بدهیم برای خواندن. آن آقایان شاید فکر می‌کردند که ما آن موقع یک پولی گذاشتیم برای این سرودهای انقلابی در صورتی که اینطور نبود!”

شهیار قنبری، شاعر و آوازخوان مشهور ایرانی، در متنی که از سوی نسیم آنلاین منتشر نشده، نسبت به این ادعای خلاف واقع واکنش نشان داده و نوشته: “ من با درشت‌ترین حروفِ چاپخانه، این “دروغ” را تکذیب می‌کنم. گویا یکی‌ از ویژگی‌‌های “مسلمانی” آن هم از نوعِ مکتبی‌، دروغ‌پردازی‌‌ست. من هرگز پدرِ ایشان را ندیده‌ام. از آغاز زندگی‌‌ام، تا همین لحظه، فوریه‌ی ۲۰۱۶ ! نه‌ در این جهان، و نه‌ در جهانِ رویا! در روزهای انقلاب باشکوه هم، داشتم نوارِ “پیشمرگانه‌ها ” را برای کشتار کردستان آماده می‌‌کردم. “آلزایمر” یا بدجنسیِ مکتبی‌ آدم را به این کار‌ها وامی‌دارد ! شگفت انگیز است که حالا، پس از این همه سال، برادر طالقانی، این جوری، ناشیانه، دارد “دروغ” می‌‌گوید.”