احضار آیدا سعادت و الناز انصاری

نویسنده
سارا مقدم

» ادامه برخورد با فعالان کمپین

در ادامه فراخوانی کنشگران کمپین یک میلیون امضا به دادگاه، آیدا سعادت و الناز انصاری  نیز احضاریه ای را دریافتند که در آن تاکید شده بود تا روز شنبه فرصت دارند که خود را به دادسرای عمومی و انقلاب تهران معرفی کنند.

آیدا سعادت با تایید  این خبر به روز می گوید: من دیشب احضاریه کتبی را دریافت کرده بودم. پیش از آن احضارم به صورت کتبی بود. تاریخ صدور این احضاریه 29 مهرماه است و من از زمان دیدار احضاریه، سه روز کاری فرصت دارم که خودم را به دادگاه معرفی کنم. از آنجا که پنج شنبه روز کاری نیست. من تا شنبه فرصت قانونی دارم که خودم را به دادگاه معرفی کنم.

وی در مورد زمان معرفی خود به دادگاه می گوید: بقاعده نباید مشکلی برای معرفی در زمان قانونی وجود داشته باشد، ولی امروز به من تلفنی گفته شد که تا فردا به دادگاه مراجعه کنم و این کار را به شنبه موکول نکنم. که البته این رفتار باعث تعجب ما شده است. زیرا زمان مراجعه به دادگاه را قانون تعیین می کند و ما حق داریم از فرصتی که قانون به ما داده استفاده کنیم.

وی در مورد اعمال این رفتارهای تهدید آمیز با وی و دیگر کنشگران کمپین می گوید: به نظر می رسد که هدف اصلی، منفعل کردن فعالان زن و بویژه فعالان کمپین یک میلیون امضا است.

پیش از این پنج تن از کنشگران کمپین به نامهای خدیجه مقدم، جلوه جواهری، کاوه مظفری، مریم مالک و پریسا کاکایی به صورت کتبی و چند تن دیگر از کنشگران این کمپین به صورت تلفنی احضار شده بودند.

همچنین با وجود آزادشدن جمعی از روزنامه نگاران زندانی از جمله محمد قوچانی، هنگامه شهیدی و علی پیر حسینلو، خبرها حاکی از تهدید و اعمال فشار بر فعالان دانشجویی و روزنامه نگاران در آستانه 13 آبان است.