انتخابات به شما ربطی ندارد دست شما به خون آلوده است

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» عصبانیت حسین شریعتمداری از پیروزی اصلاح طلبان در گفتگو با روز:

حسین شریعتمداری از چه عصبانی است؟ او دو روز پیش از انتخابات در یادداشتی به اصولگرایان هشدار داد که اگر ائتلاف نکنند با دست خود زمینه شکست شان را فراهم کرده و میدان را به اصلاح طلبان می بازند اما حالا که حسن روحانی، کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شده باز هم تظاهر به خوشحالی و رضایت می کند و اصلاح طلبان را شکست خورده انتخابات جمعه هفته گذشته معرفی میکند.

 مدیر مسول روزنامه کیهان در تماس خبرنگار “روز” نیز حاضر به پاسخ درباره تغییر فاز ناگهانی اش پیرامون وضعیت انتخابات نمی شود و می گوید که انتخابات ربطی به شما ندارد و دستان شما به خون الوده است.

حسین شریعتمداری در یادداشتی با عنوان “از بلاک شروع کن” در شماره روز گذشته روزنامه کیهان، تلاش به مصادره به مطلوب نتایج انتخابات ریاست جمهوری اخیر کرده و در حالیکه به تناقض گویی افتاده مدعی می شود که در انتخابات روز جمعه، گفتمان اصولگرایی است که پیروز شده و اصلاح طلبان شکست خورده اند. او توضیح نمیدهد که این چه نوع گفتمانی بوده که هنوز خود او در همین یادداشت مورد اشاره نیز به کاندیداهای شکست خورده جریان اصولگرایی متلک و تیکه می پراند.

حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب انتخابات اخیر کاندیدای اصلاح طلبان و مورد حمایت آنها بود تا آنجا که اصلاح طلبان با ائتلافی که با محوریت سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران شکل دادند تصمیم به انصراف محمدرضا عارف به نفع ائتلاف صورت گرفته و حمایت رسمی از حسن روحانی گرفتند.

 امری که عامدانه و به صورت اشکارا از سوی حسین شریعتمداری وکیهان اش نادیده گرفته می شود.

خبرنگار “روز” در ادامه سلسله مصاحبه های “روز” با صاحب نظران و تحلیل گران طیف های مختلف سیاسی و پس از انتشار یادداشت دیروز روزنامه کیهان با حسین شریعتمداری تماس گرفت تا از او بپرسد در فضای یکه مردم از پیروزی کاندیداهای خود در انتخابات خوشحال هستند و در خیابان ها جشن پیروزی گرفته اند و در جامعه امید و شور به وجود آمده او از چه عصبانی است؟ و چرا یادداشت روز گذشته اش اینقدر تناقض دارد؟ آقای شریعتمداری در مقابل به جای پاسخ به سوال “روز” تابعیت ایرانی خبرنگار “روز” را از او سلب کرده و او را متهم کرد که دستان اش به خون اغشته است و انتخابات هم ربطی به ما ندارد.

 ‫

درباره یادداشت امروز شما درباره انتخابات و تناقض هایی که ..

سایت روزآنلاین از کجا بارگیری می شود؟

 

خارج از کشور است و شما هم حتما می شناسید آقای شریعتمداری.

فکر میکنید لازم است من صحبت بکنم؟

 

چرا که نه؟

یعنی با مواضعی که شما دارید و جایگاهی که شما دارید یعنی شما از درون این مردم هستید؟ یعنی خودتان چنین تصوری دارید؟ من که چنین تصوری ندارم.

 

چرا نیستیم آقای شریعتمداری؟ ما هم بخشی از مردم هستیم و.

خودتان هم میدانید من هم دلایلم را در روزنامه گفته ام و مستند است همه.

 

برخلاف گفته شما ما هم بخشی ازمردم هستیم و..

به نظر من شما فقط در شناسنامه تان ایرانی هستید. ایرانی نیستید شما کدام یک از اقداماتتان برای مردم بوده یا دشمنان این مردم آشکارا فالوده می خورید علیه این مردم مظلوم فعالیت میکنید سر و کارتان با سرویس هایی است که این سرویس ها کمر به قتل این مردم بسته اند در این صورت غیر از شناسنامه آیا سند دیگری هست که نشان دهد از این مردم اید؟

 

بحث های شما همه اتهام است و نیاز به مدرک و سند ..

 ما همه اسناد مربوطه را در روزنامه مان مطرح کرده ایم و فکر نمیکنم نیاز به بازخوانی باشد خودتان می توانید مجددا ببینید و خودتان کلاه تان را قاضی کنید. شما از یک جایگاه دیگری صحبت میکنید.

 

من از جایگاه یک روزنامه نگار با شما تماس گرفته و صحبت میکنم.

شما نه خانم قاضی. شما اساسا هیچ وجه مشترکی با مردم ایران ندارید من اصلا جدا از دیدگاههای دینی مردمم عرض میکنم شما اصلا کمترین عرق مذهبی و عرق ملی هم ندارید و به ایران فکر نمیکنید.

 

شما بر اساس چه استناداتی چنین اتهاماتی میزنید؟

شما را واگذار میکنم به وجدان خودتان و کسانی که سایت شما را اداره میکنند و نوع وابستگی هایی که دارید و پنهان هم نمیکنید و نمی توانید هم پنهان کنید اسنادی که داریم آشکارا و برگرفته از دیدگاههای خود شماست.

 

شما ارجاع دادید به کیهان و گفتید در کیهان اسناد را مطرح کرده اید من میخواهم به مواضع متناقض کیهان اشاره کنم که خیلی حرفها و اتهامات میزند و به مرور اما حرف هایش کاملا هم عوض می شود مصداقش همین یادداشت دیروز شما و ..

من که عرض کردم قرار نیست که با شما در این موارد بحث کنیم اینکه موضوع بحث اگر بخواهد انتخابات و .. باشد اصلا به شماها ارتباطی ندارد. این انتخابات در بستر تفکر شما و در بستر ماهیت شما و داشته های شما اتفاق نیفتاده بنابراین دلیل ندارد با شما در این زمینه بحث کنم.

 

آقای شریعتمداری خیلی از ما هم در انتخابات شرکت کرده ایم و این انتخابات تنها به شما ارتباط ندارد و به همه مردم ایران ارتباط دارد.

شما ایرانی نیستید عرض کردم شما فقط در شناسنامه تان ذکر شده ایرانی هستید شما ایرانی نیستید و احتمالا تابعیت شناسنامه ای تان را هم تغییر داده اید.

 

نه آقای شریعتمداری من ایرانی هستم و تابعیت ام را هم تغییر نداده ام.

ما در این زمینه ها بحث نداریم خود شما و ارتباطات و روابط شما و .. شما ما را می شناسید ما همه مسائل مان را مستند مطرح میکنیم هیچ کدام هم اسناد پنهان نیست و براساس اسناد آشکار شما را دشمن خونی این مملکت و مردم میدانیم و دست های شما آلوده به خون است بنابراین اجازه دهید در این باره بحثی نکنیم.

 

مستنداتی در این زمینه ارائه میدهید؟ آیا اسناد و مدارکی که میگویید مثل همان قضایای ترور سعید حجاریان است که ابتدا با قاطعیت از مظلوم بودن او و دست داشتن دشمنان خارجی سخن گفتید بعد که دیدید آقای حجاریان زنده ماند به دفاع از سعید عسگر پرداختید یا مثل قضیه همه نوشته هایتان درباره سعید امامی و وابستگی او و همسرش به سیا و موساد و ..؟

تلفن قطع شد و دیگر جواب نداد