آغاز افشاگری هواداران دولت علیه منتقدان

نویسنده
نازنین کامدار

» وعده روزنامه ایران عملی شد

در پی بالاگرفتن ماجرای اختلاس تاریخی در حکومت ایران که روز گذشته پای آیت الله خامنه ای را نیز به میان کشید و او را وادار به موضع گیری علیه دولت کرد، یک سایت تازه تاسیس به نام “دولت ما”  دو سند را درباره مدرک دکترای احمد توکلی و بدهکاری 12 میلیاردی موسسه کیهان به تامین اجتماعی  منتشر کرد تا بنا به نوشته سایت شفاف نیوز “موج افشای 140 هزار سندی که روزنامه ایران وعده آن را داده بود، آغاز شود”.

به موازات این افشاگری ها علیه منتقدان اصولگرای احمدی نژاد، روز گذشته شکایتی از رئیس کابینه دهم به دلیل نقش داشتن در  پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی در کمیسیون اصل نود ثبت شد؛ شکایتی که به نوشته سایت های داخلی می تواند منجر به استیضاح احمدی نژاد در مجلس شود.

بنابراین گزارش، سایتی به نام “دولت ما” که خود را متعلق به “حامیان دولت اسلامی” معرفی کرده، روز یکشنبه، دو سند را درباره تخلفات مقامات حکومت ایران  که طی هفته های اخیر بر حجم انتقادات خود از احمدی نژاد افزوده بودند، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، اولین سند افشا شده در این سایت بر علیه حسین شریعتمداری و موسسه کیهان بود که طی آن بدهکاری 12 میلیاردی این نهاد به سازمان تامین اجتماعی اعلام شد.  لینک

“دولت ما” در این باره نوشت: “در حالی که فریاد شفاف سازی مالی حسین شریعتمداری گوش فلک را کر کرده است و کیهان خود را مدافع انحصاری بیت المال و استیفای حقوق ملت می داند، این روزنامه 12 میلیارد تومان بدهی خود را به تامین اجتماعی با گردن کلفتی نمی پردازد. بدهی میلیاردی کیهان در حالی است که صندوق تامین اجتماعی تنها سرمایه کارگران است و استنکاف کیهان از پرداخت بدهی سنگین خود، نه تنها خسارت مالی به این صندوق وارد کرده، بلکه موجب شده پرسنل خدوم این موسسه پس از بازنشستگی نیز با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم کنند. موسسه کیهان سالهاست که با نپرداختن حق بیمه برخی کارکنان خود، به استثمار و بهره کشی غیرقانونی از آنان می پردازد به طوری که برخی از کارکنان کیهان تا هفت سال بدون بیمه در این موسسه کار کرده اند و چون می دانند زور شریعتمداری زیاد است، صدای شان هم به جایی نرسیده است”.

افشای بدهکاری میلیاردی کیهان، روز گذشته خشم این روزنامه را بر انگیخت تا در متنی که به عنوان جوابیه برای “سایت مجهول الهویه” منتشر کرد، چنین بیاورد: “بدهی کیهان به سازمان تامین اجتماعی اولا؛ بسیار کمتر از مبلغی است که آقای مشایی ادعا کرده است و ثانیا؛ این بدهی از نوع دریافت وام و یا خرید و فروش کالا و موارد دیگری از این دست نیست، بلکه در حالی که روزنامه هایی نظیر ایران و چند روزنامه و نشریه اجاره ای و سایت های راه اندازی شده از سوی آقای مشایی همه ماهه از بیت المال مسلمین مبالغ میلیاردی دریافت می کنند، روزنامه کیهان به دلیل “استقلال” خود و عدم وابستگی به جریانات انحرافی و یا مفسدان سیاسی و اقتصادی در تسویه همزمان و کامل تعهدات ایجاد شده از سوی سازمان تامین اجتماعی با دشواری روبرو بوده و مانند بسیاری از مؤسسات دیگر و به روال جاری و قانونی بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کرده و می کند”.

کیهان افزوده است: “اخبار دریافتی کیهان حکایت از آن دارد که تلاش حلقه انحرافی برای جلب همکاری ریاست محترم سازمان تامین اجتماعی و مدیران ایشان با مقاومت ستودنی آنها روبرو شده و نهایتا خبر کذب مورد اشاره با رقم من درآوردی 12 میلیارد تومان تهیه شده و به روال معمول از ویرایش و تنظیم نهایی آقای مشایی گذشته است ولی از آنجا که ایشان از تنظیم کننده خبر ناشی تر است، ضمن آن که مبلغ بدهی کیهان به تامین اجتماعی را به 12 میلیارد تومان افزایش داده است، خبر را به گونه ای ویرایش کرده که گویی مدیر مسئول کیهان 12 میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است! و به قول جناب مشایی «با گردن کلفتی از پرداخت آن خودداری می کند»! این در حالی است که اولا؛ سازمان تامین اجتماعی به کسی وام نمی دهد. ثانیا؛ بدهی یاد شده - با شرحی که گذشت- مربوط به مؤسسه کیهان است نه شخص شریعتمداری. ثالثا؛ این بدهی به قول آقای احمدی نژاد از نوع دریافت وام نیست و رابعا؛ شخصی می گفت؛ امامزاده یعقوب را بالای مناره مصر، شغال دریده است که به وی گوشزد کردند، اولا؛ امامزاده نبود و پیغمبرزاده بود، ثانیا یعقوب نبود و یوسف بود، ثالثا، بالای مناره مصر نبود و کنعان بود و رابعا شغال نبود و گرگ بود و خامسا؛ این خبر از اساس دروغ است و حضرت یوسف را گرگ نخورده بود و برادران یوسف- بخوانید جریان انحرافی آن دوران- این دروغ را ساخته و پرداخته و نهایتا هم رسوا شده بودند”.

بر اساس این گزارش، سایت “دولت ما” دیروز نیز دست به افشاگری درباره مدرک دکترای احمد توکلی زد، تا دومین سند خود را  که به گفته  مدیر مسئول روزنامه ایران “بیش از 140 هزار سند” است، منتشر کند. لینک

دولت ما نوشت: “ماجرای “دکتر” شدن احمد توکلی، وزیر کار کابینه میرحسین موسوی و رییس فعلی مرکز پژوهش های مجلس که انتقادهای کینه جویانه وی از رییس جمهور، آن هم با ژست عدالت خواهی! تمامی ندارد، در نظام آموزشی کشور یک تراژدی است. چگونه کسی با یک نامه به وزیر علوم وقت (دکتر معین) بورس فوق لیسانس می گیرد و با مدرک دکترا برمی گردد، مدرک دکترایش معادل ارزیابی می شود و سپس همه جا نان دکترا می خورد، چگونه کسی فرزندانش را به خارج کشور نمی برد و بعد درخواست ارز تحصیلی برای هشت نفر می کند و…!“.

این سایت با انتشار تصویر 8 سند، نشان می هد که احمد توکلی بدون تسلط به زبان انگلیسی توانسته است بورس تحصیلی در رشته اقتصاد نظری در یک کالج نامعتبر در بریتانیا از دولت وقت بگیرد و  علاوه بر به همراه بردن سه عضو خانواده اش به لندن، از ارز دانشجویی برای 8 نفر برخوردار شود. بر اساس این اسناد توکلی فاقد مدرک دکترا بوده، و پس از تلاش ها و لابی های گوناگون توانسته است “مدرک معادل” از وزارت علوم بگیرد.

گفتنی است سایت “الف” وابسته به احمد توکلی در برابر افشای این اسناد سکوت اختیار کرده است.

بر اساس این گزارش، انتشار این اسناد درحالی بود که روز گذشته، 11 نماینده مجلس از جمله احمد توکلی، شکایتی را به کمیسیون اصل نود ارائه کردند که بر اساس آن راه استیضاح احمدی نژاد هموار تر می شود.

به نوشته خبرگزاری ها، در این شکایت آمده است: “رسوایی مالی اخیر که تعداد زیادی بانک دولتی و خصوصی درگیر آن بوده‌اند، ضربه سختی به اعتماد مردم به نظام بانکی و اداری کشور وارد کرده است. بی شک بررسی بیطرفانه و دقیق این فاجعه و کشف عوامل تعیین کننده در پیدایش آن و گزارش نتایج به مردم می تواند از ابعاد این بی اعتمادی بکاهد و رسیدگی قضایی را تسهیل نماید. بررسی های مقدماتی نشان می دهد که برخی از مقامات قوه مجریه بر خلاف قانون حمایت‌هایی اعمال کرده‌اند، برخی مسئولان بانکی بدون صلاحیت به کار گمارده شده‌اند و نظارت قانونی بر عملیات بانکی تعمداً یا از سر بی مسئولیتی یا ندانم کاری اعمال نشده است. احتمال زد و بندهای کثیف نیز بین صاحبان قدرت و ثروت وجود دارد. چون در فرایند این امر احکام متعددی از قوانین  توسط رئیس جمهور و رئیس دفتر ایشان، رئیس کل بانک مرکزی و قائم مقام وی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و برخی دیگر از مسئولان زیر مجموعه دولت، نقض شده یا نادیده گرفته شده است ؛ ما امضاء کنندگان ذیل خواهان اعمال ماده 233 در این باره هستیم”.

سایت شفاف نیوز در تحلیل رویارویی جدید اصولگرایان که از یکسو با افشاگری علیه منتقدان احمدی نژاد و از دیگر سو با شکایت از او در مجلس، وارد مرحله تازه ای شده است، می نویسد: “ماجرای افشاگری‌ها وقتی رنگ واقعیت به خود گرفت که محمد جعفر بهداد معاون سیاسی دفتر رییس جمهور طی یادداشتی در روزنامه ایران، از افشاگری احمدی‌نژاد در آینده نزدیک خبر داد و هم اکنون، افشاگری‌ها آغاز شده است. جالب اینجاست که این اعلان جنگ برای افشاگری توسط دولتی‌ها، بعد ازرسانه‌ای شدن وقوع اختلاس ۳هزار میلیاردی آغاز شد که در پی آن حجم عظیمی از انتقادات و سوالات به سوی دولت مردان روان شده است و به نظر می‌رسد آغاز رو کردن اسناد شخصیت‌های سیاسی و غیر دولتی، برای کم رنگ کردن اشتباهات دولت و در راستای فرافکنی باشد چرا که اگر اسنادی هم بود تا امروز خبری از انتشار آن‌ها نبود! در ادامه این پروژه، به نظر می رسد، موج جدید افشاگری ها دامن منتقدین دولت را گرفته است”.