احمدی نژاد و ادعای مبارزه با نیروهای شیطانی

نویسنده

» کریستین ساینس مانیتور و بحران داخلی ایران

اسکات پیترسون

 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران با پشت سر گذاشتن مشکلات سیاسی کم نظیرش در کشور، این هفته مجموعه ای از انتقادات و توصیه ها را با خود به صحنه بین المللی آورد.

وی از همایش سازمان ملل در باره کشورهای کمتر توسعه یافته در استانبول استفاده کرد تا بر مباحث همیشگی اش تأکید کند: نظام سرمایه داری ناعادلانه و “در حال سقوط” است و ایران مایل است در بازسازی و اصلاح این نظام کمک کند.

آقای احمدی نژاد در کنفرانس خبری یک ساعته خود در شامگاه روز دوشنبه با دیدگاه مانوی خود از دسیسه های پیچیده  و دشمنان بدطینت حرف زد و  گفت این عوامل جایی برای مصالحه و سازش باقی نمی گذارند.  

احمدی نژاد به عنوان یک رهبر پوپولیست هرگز از به کار بردن سخنانی که تبدیل به عناوین خبری رسانه ها شود غافل نمانده است. اما حتی برای مردی که ایران را “ابر قدرت” حقیقی خوانده است، اظهارات اخیرش نشان از تفسیر غیرمترقبه ای از رویدادهای جهانی داشت.

احمدی نژاد از ایران تصویر یک ملت سازگار با آزادی و عشق و دوستی ارائه داد که به نبرد با نیروهای شیطانی امپریالیسم جهانی تحت رهبری آمریکا کشانده شده است.

وی گفت جمهوری اسلامی برای عدالت و عزت مبارزه می کرد درحالیکه دشمنان 32 ساله آن سعی دارند ایران و سایر کشورهای جهان سوم را تحت استثمار قرار دهند و آنها را وابسته به غرب نگاه دارند.

احمدی نژاد گفت وزارت خزانه داری آمریکا با کنترل ذخیره دلار و استیلا بر اغلب واحد های رایج پول، “تعیین می کند ما چگونه باید زندگی کنیم”. 

وی گفت آمریکا در سال 2001 و به بهانه “حادثه 11 سپتامبر” و “شعار مخفی بودن تروریسم در منطقه ما” به افغانستان و عراق حمله نظامی کرد.

احمدی نژاد گفت: “امروز نقشه های آنها شکست خورده است؛ به نظر می رسد ادامه این خط مشی در افغانستان و عراق غیر ممکن است. آنها اکنون با طرح جدیدی جلو آمده اند… تضمین منافع کشورهای سرمایه داری.”

احمدی نژاد باردیگر به آمریکا، یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، به سبب آنچه “ارائه اطلاعات غلط و یکطرفه” از حادثه 11 سپتامبر خواند، تاخت. وی گفت: “می خواهم به اوباما هشدار دهم از تجربه بوش درس بگیرد؛ او باید بلافاصله از منطقه خارج شود. اگر او اشتباه بکند، با سرنوشت شرم آور بوش روبرو خواهد شد.”

احمدی نژاد گفت این بخشی از یک دسیسه بزرگتر بوده که ایران و سایر قربانیان نظام پس از جنگ جهانی دوم را هدف گرفته است.

احمدی نژاد در بین انتقاداتش، نسخه غربی  هولوکاست را دوباره زیر سؤال برد و با اشاره به این رویداد تاریخی که به دقت مورد بررسی قرار گرفته و در جریان آن شش میلیون یهودی جان خود را از دست داده اند، گفت: “به دیگران هرگز اجازه مطالعه و یا تحقیق درباره این موضوع داده نشده است.”

احمدی نژاد گفت آمریکا نیز به همین ترتیب، “مانع” از انجام تحقیقات درباره 11 سپتامبر شده است. “آنها نمی خواهند ما درباره زمینه های اصلی این رویداد بیشتر بدانیم.”

رئیس جمهور ایران اشاره نکرد اگر مسببان این حادثه بن لادن و القاعده نبودند، پس به زعم او چه کسانی بوده اند.

اما در عین حال وی نسبت به کشته شدن رهبر القاعده در پاکستان در اول ماه مه ابراز تردید کرد؛ هرچند القاعده خود مرگ وی را تأیید  و عهد کرده انتقام او را بگیرد. احمدی نژاد روز دوشنبه گفت “هنوز هیچ منبع قابل اعتمادی این ادعاها را تأیید نکرده است.”

منبع: کریستین ساینس مانیتور- 10 مه 2011