منکر بزرگ و معروف کوچک

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

یکی از روش های بچه معروف شدن این است که یک آدم خوبی که مردم دوستش دارند، نام فامیلی اش شبیه شما باشد، اینطوری هم معروف می شوید و هم تا مدتها همه فکر می کنند آدم خوبی هستید، حتی اگر چشم تان ورقلنبیده باشد و موقع سخنرانی داغ کنید و هر شش ماه تا آخرین قطره خون حاضر باشید از کسی دفاع کنید که شش ماه بعد قرار است تا آخرین قطره خون همان آدم را بریزید. این طوری می شود که اسم تان را می گذارند احمد خاتمی و از شما نقل قول می کنند که “بدگوئی علیه نظام منکر بزرگی است.”

ما: با توجه به اینکه آقای خاتمی سابقا رئیس جمهور ایران بوده، آیا بدگوئی علیه او منکر است؟

احمد خاتمی: محمد خاتمی عنصر خودفروخته و مساله دار وعامل فتنه و حامی فتنه و منادی اصلاحات آمریکایی است و اصولا جزو نظام محسوب نمی شود و از خطرناک ترین عناصر منحرفی است که باید با هر نوع حضور او در هر جایی حتی با همسایه های او هم مبارزه کرد و اساسا نظام با خاتمی مشکل جدی دارد و بدگوئی نسبت به او نه تنها منکر نیست، بلکه خیلی هم واجب است.

ما: در راستای اینکه آقای هاشمی مسوول شورای تشخیص مصلحت نظام می باشد و 35 سال سابقه انقلابی داشته و جزو اولین مسوولان نظام جمهوری اسلامی است، آیا بدگوئی از وی منکر محسوب می شود؟

احمد خاتمی: هاشمی از ساکتین و مارقین و ناکثین و ساقطین و صامتین و سارقین فتنه بوده و اصولا ایشان انقلاب ایران را ایجاد کرد تا بتواند آن را نابود کند، شخص هاشمی براساس اسنادی که از دهان احمدی نژاد عنصر انحرافی و رهبر معظم نظام به دست آمده، از عناصری است که قصد نابودی ولایت و نظام و بقیه چیزها را دارد و اصولا ایشان اگرچه از مسوولان نظام است، ولی در حقیقت مانند اغلب مسوولان دشمن نظام می باشد و بدگوئی در مورد ایشان یک در دنیا و هزار در آخرت صواب دارد و اصولا نظام حتی حاضر به برگزاری جلسه هم با ایشان نیست و فرزندان ایشان از جمله خواهر دوچرخه و برادر استات اویل لطمات عظیمی به نظام زدند.

ما: در راستای اینکه آقای رحیم مشائی معاون رئیس جمهور جزو بدنه نظام می باشد، آیا بدگویی از وی منکر محسوب می شود؟

احمد خاتمی: این شخصی که اسمش را بردید و من اکراه دارم که حتی اسمش را ببرم، مرت….که، مادر…. پف… فاسد… زاده….(در همین حال برادر احمد خاتمی غش می کند و محافظین او برایش کاهگل می آورند، در حال به هوش آمدن می نالد): پشت سر این مردک هر بدگوئی بکنید واجب است، اصلا خود نظام با زبان مبارکشان فرمودند که ایشان از اجله فاسقین است….

ما: مثلا آقای احمدی نژاد رئیس جمهور کشور است، آیا بدگوئی علیه او منکر است؟

احمد خاتمی: احمدی نژاد یک عنصر خائن مساله دار منحرف بی حیثیت و دشمن ولایت و دارای روابط مشکوک با جریانات انحرافی و مخالف نظام است و باید با او شدیدا مخالفت کرد. خود نظام هم با او مشکل جدی دارد و این مشکل باید از پیش پای نظام برداشته شود. بدگوئی از این شخص منحرف واجب عینی است و هیچ منکر نیست…

ما: در راستای اینکه اخیرا توهین هایی به آقای علی لاریجانی ریاست مجلس و صادق لاریجانی ریاست قوه قضائیه انجام گرفت و با هتاکی و فیلم هتاکانه ای توام بود، آیا بدگوئی به روسای دو قوه نظام عمل منکری محسوب می شود؟

احمد خاتمی: البته ریاست محترم مجلس و قوه قضائیه از مقاماتی هستند که احترام شان واجب است، ولی دلیل نمی شود که دزد نباشند و اگر کسی به آنها دزد و فاسد و مساله دار بگوید در حقیقت فعل مباح انجام داده است و هیچ اشکال ندارد، البته خود نظام دو ماه قبل هم با علی آقا گفتگو کرد و ایشان را از اعمالی که بعدا به آن متهم شدند برحذر داشت و به همین دلیل بدگوئی از آنها منکر محسوب نمی شود…

ما: کلا از کدام نظام و مسوولان آن اگر بدگوئی بکنیم فعل منکر انجام شده است؟

احمد خاتمی: این نظر بنده زیاد به توضیح نیاز ندارد، چه بسا که هر کس بصیرت داشته باشد و بموقع ذوب شده باشد منظور ما را می فهمد، اصولا به نظام، چه اصل نظام چه پسرش، یا دامادش، یا پدر عروس نظام، یا مسوول بیت نظام، یا دربان نظام هرکس بدگوئی بکند فعل منکر انجام داده و ما اصلا طرفدار اشخاص نیستیم و برای ما فقط نظام و خانواده اش مقدس و محترم می باشد به امید امام زمان…

 

موزه مراجع تقلید

والله کاری ندارد، همین که یک مجتمع مسکونی در قم ایجاد کنیم، همه مراجع تقلید را دور هم جمع کنیم، بعد هم بلیط بفروشیم تا مردم از آنها دیدن کنند، خودش می شود موزه. اصلا لازم نیست کار خاصی بکنیم، خود آقایان اثر تاریخی محسوب می شوند، نوشته های شان هم که جزو میراث تاریخی بشمار می آید، شیوه رفتارشان هم که نمونه بازمانده ای از اقوام و قبایل باستانی است که از نظر مردم شناسی اهمیت دارد. حالا اگر بخواهیم تاکسیدرمی کنیم یا همین جوری بگذاریم سر جای شان بمانند خیلی فرق نمی کند. یکی از خبرگزاری ها نوشت: “ موزه مراجع تقلید شیعه در قم آغاز به کار کرد.”

 

کمک، کمک،کمک

به همین سادگی که نیست. خیلی اوقات شما می خواهید کسی را نجات بدهید، ولی او خودش نمی خواهد نجات پیدا کند. همین است که وقتی وبسایت “ بازتاب امروز” می نویسد: “هاشمی و خاتمی برای نجات ایران به رهبر کمک کنند.” حداقل باید کارهای زیر انجام شود:

اول: رهبر باید در خانه اش را باز کند که اگر کسی خواست به او کمک کند، این فرصت وجود داشته باشد.

دوم: کسانی که قبلا برای کمک به رهبری تصمیم گرفتند وضع اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کشور را اصلاح کنند، باید از زندان آزاد شوند.

سوم: باید دادستانی قول بدهد که افرادی که می خواهند به رهبر کمک کنند تا نجات پیدا کند، توسط آقای محسنی اژه ای گاز گرفته نمی شوند، یا بعد ازکمک به رهبر در خانه شان حصر نمی شوند، یا پسر و دخترشان زندانی نمی شوند….