آزادی جعفر پناهی، اعتصاب حسین رونقی

نویسنده
آکام مکری

» آخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی

وضعیت نامساعد جسمانی حسین رونقی ملکی به دلیل ادامه اعتصاب غذا، آزادی جعفر پناهی، بعد از چندین روز اعتصاب غذا، به همراه رنج نامه همسر عماد بهاورتازه ترین اخبار زندانیان سیاسی بودند. حسین رونقی ملکی، [بابک خرمدین] وبلاگ نویس زندانی، در اعتراض به ادامه بازداشت و شرایط نگهداری خود در زندان، از سه روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است.وی شش ماه است در بازداشت بسر می برد و بر اساس اخبار رسیده در این مدت تحت  فشارهای روحی و جسمی شدیدی قرار داشته است.

جعفر پناهی فیلمساز سرشناس ایرانی که در اعتراض به ادامه بازداشت خود هشت روز در اعتصاب غذا به سر برده بود، پس از 88 روز بازداشت با تودیع وثیقه 200 میلیونی آزاد شد. او پس از آزادی، بلافاصله به بیمارستان رفت تا وضعیت جسمانی اش مورد بررسی قرار بگیرد.

 

وضعیت نامساعد داوود سلیمانی

اما داوود سلیمانی، استاد زندانی دانشگاه تهران که اخیرا به زندان رجایی شهر منتقل شده، در زندان دچار بیماری شده است. به گزارش کلمه، داوود سلیمانی لرزش دست شدیدی گرفته است و شرایط جسمانی نامساعدی دارد.

 

مرعشی: مرخصی نمی خواهم

به گزارش “تحول سبز”  سید حسین مرعشی، سخنگوی دربند حزب کارگزاران، طی دیدار دادستان تهران از زندان اوین، خطاب به جعفری دولت آبادی گفته: “نه خواسته ای از شما دارم و نه طلب مرخصی دارم، بلکه کماکان بر مواضع خویش استوارم و تا پایان دوران محکومیت صبور خواهم بود”.

وی در حال حاضر دوره محکومیت یکساله خود را در زندان اوین سپری می کند.

 

رنج نامه همسر عماد بهاور

همسر عماد بهاور، روزنامه نگار طی نامه ای به همسر دربندش نوشت: “این اشکی که هر روز بر گونه‌های من جاری می‌شود از دوری تو نیست؛ اشک خوشحالی است از اینکه تو، زیر بار شکنجه کسانی که به آن‌ها عشق می‌ورزی در صلح زندگی می‌کنی و زیباترین تصاویر زندگی‌ات را نقش کرده‌ای”.

همسر این فعال دربند همچنین نوشته: “عماد عزیز، آرامشت دو چندان باد که تمام مسئولان از آنچه با تو و دوستانمان می‌کنند، سر در گریبان برده‌اند و هیچ پاسخی ندارند، نه دادستانی هست که بگوید چه می‌کند نه قاضی  پرونده‌ای و نه…”

به گزارش سایت کلمه عماد بهاور پس از گذشت بیش از هفتاد روز بازداشت در سلول‌های انفرادی و چندنفرة بند ۲۰۹ زندان اوین به زندان رجایی‌شهر منتقل شده است.وی که پس از ۵۱ روز انفرادی هم‌سلولی جعفر پناهی شده‌بود در یک تماس تلفنی که بعد از دو هفته صورت گرفته‌ همچنین خبر داده است که در این مدت بی‌خبری برای فشار بیشتر به او گفته‌اند که همسرت را هم بازداشت کرده‌ایم و مادرت هم سکته کرده است و با این اخبار کذب او را بسیار نگران کرده‌ و برای مصاحبة تلویزیونی تحت فشار قرار داده‌اند که مورد پذیرش وی قرار نگرفته‌است. وی پیش‌بینی کرده‌است که طی چند روز آینده از قرنطینه به بخش عمومی زندان رجایی‌شهر منتقل شود.

 

هادی قابل: احمد قابل را زنجیر به پا آوردند

هادی قابل، پس از ملاقات با احمد قابل، برادر زندانی اش، به نقل از او نوشت: “این مدال افتخاری است که جمهوری اسلامی برایمان داده است!”

هادی قابل در خصوص این ملاقت می نویسد: “چهارشنبه 29/2/89 ساعت 309 صبح در دادسرای انقلاب مشهد جلوی شعبه 5 دادگاه انقلاب منتظر برادرم احمد قابل ایستاده بودم تا پیش از ورود او به جلسه دادگاه، پس از پنج ماه بتوانم ببینمش. ناگهان جمعی زندانی به همراه سربازان وارد شدند، احمد آقا را دیدم که با زنجیر به پا، کشان، کشان، می آید، بغض گلویم را گرفت!”

وی در ادامه می افزاید: “خدایا این بود امیدها و آرزوهای مان برای تحقق استقلال، آزادی جمهوری اسلامی؟! این بود حاصل رنج شکنجه های دوران ستم شاهی و خون شهدا؟! این رفتار را با کدامین حکومت در تاریخ اسلام می توان مقایسه کرد؟! آیا با فرزندان انقلاب و هزینه داده ها باید اینگونه رفتار شود؟!”