فعالیت پیروان هیتلر در ایران

محمدرضا یزدان پناه
محمدرضا یزدان پناه

» سایت مروج نازیسم رفع فیلتر شد

وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی با به رسمیت شناختن فعالیت مجازی طرفداران اندیشه نازیسم در ایران، به وبسایت “انجمن پژوهشی نازیسم ایران” مجوز فعالیت داد. علاوه بر سایت های خبری نزدیک به حکومت مانند “تابناک” که این خبر را اعلام کرده اند، وبسایت طرفداران نازیسم در ایران نیز در معرفی خود نوشته است: “این تارنما طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت کارگروه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی فعالیت می کند.”

این سایت پیش از این یک بار توسط نهادهای مسئول در ایران فیلتر شده بود اما با گذشت مدتی از آن رفع فیلتر شد.

محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به سایت طرفداران نازیسم و آدولف هیتلر در ایران مجوز فعالیت داده، دارای گرایشات مشخص نازیستی است.در کارنامه نه چندان روشن فعالیت های سیاسی آقای رامین، همکاری با جریانات نئونازی آلمان در مدت اقامت دانشجویی در این کشور و پس از آن به چشم می خورد.

آقای رامین دبیرکل بنیاد یک نفره ای به نام “بنیاد جهانی هولوکاست” است و نقش اصلی را در جهت دهی و ارائه مشاوره به محمود احمدی نژاد برای نفی هولوکاست ایفا کرد.

 

ایدئولوژی مرگ

هولوکاست به مجموعه اتفاقاتی گفته می شود که طی آن میلیون ها نفر از یهودیان در جریان جنگ جهانی دوم توسط ارتش آلمان نازی، به صورت دسته جمعی، قتل عام یا در کوره های آدم سوزی سوزانده شدند.

نازیسم، خلاصه شده مکتب فکری و سیاسی “ناسیونال سوسیالیسم” است که به طور مشخص به مجموعه ایدئولوژی های حزب نازی آلمان اطلاق می شود. نازیسم در واقع صورتی از ایدئولوژی فاشیسم است که نژادپرستی هم بدان اضافه شده است.

ضدیت با هرگونه نژاد غیر آریایی و بخصوص یهودیان از مولفه های اصلی تشکیل دهنده ایدئولوژی نازیسم است.به دنبال شکست آلمان در جنگ جهانی دوم و مرگ آدولف هیتلر که رهبری حزب نازی آلمان را بر عهده داشت، فعالیت های این حزب و پیروان آن در اکثر کشورهای جهان ممنوع اعلام شد.بسیاری از کشورهای غربی و بخصوص سیاستمداران و افکار عمومی در اروپا، محمود احمدی نژاد را به علت نفی هولوکاست و ضدیت با یهودیان جزو پیروان نازیسم می دانند و در نوشته ها یا تصاویر او را به هیتلر تشبیه می کنند.

 

روح هیتلر با ماست

در چنین شرایطی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سایت انجمن پژوهشی نازیسم در ایران مجوز فعالیت می دهد.هم اکنون حدود 300 نفر در این سایت عضو شده اند که در همین مدت بیش از 3200 پست در آن ارسال کرده اند.

در این سایت بخش‌هایی با عناوین “تالار رایش سوم”، “تالار جنگ جهانی دوم”، “ایدئولوژی و اصول و عقاید نازیسم”، “مباحث پیرامون شخصیت، افکار و سخنان پیشوا آدولف هیتلر” و… به چشم می‌خورد.

در این انجمن‌ها به ترویج عقاید آدولف هیتلر و پیروانش پرداخته و تلاش شده است تا کاربران را به سمت نازیسم و گرایشات آن سوق دهند.

سایت انجمن پژوهشی نازیسم هدف از فعالیت خود را “افشای اخبار و شایعات عوامل صهیونیسم جهانی در مورد جنگ جهانی دوم” عنوان کرده است.

به نوشته گردانندگان این سایت، شایعات فوق “در طول دهه ها توسط رسانه های وابسته به صهیونیسم جهانی و هالیوود” ساخته شده اند.

به گفته این افراد همچنین “افشای دروغی به نام هلوکاست که از آن برای منافع صهیونیست ها سواستفاده شده” از دیگر وظایف این سایت است.

سایت انجمن پژوهشی نازیسم در ایران همچنین در بیانیه ای که آن را به گروهی به نام “ستاد کل نازیسم ایران” منتسب کرده، آورده است: “یاری خدا و روح پیشوا آدولف هیتلر همیشه با ما خواهد بود. ما همه سربازان نازیسم هستیم و مسئولین این ستاد مستثنا از این قاعده نخواهند بود.”

در ادامه این بیانیه خطاب به مسئولان آن آمده است: “تمام مسئولین باید زیر نظر مدیریت کل با تمام توان وظایف خود را انجام دهند. تمام مسئولین موظف هستند تمام فعالیت های خود را هر 20 روز به مدیریت گزارش دهند. تمام مسئولین باید وظایف موظفه را با حداکثر توان خویش انجام دهند در غیر این صورت استیضاح خواهند شد.”

 

نازیسم چگونه رفع فیلتر می شود؟

سایت تابناک (نزدیک به محسن رضایی) با انتقاد از صدور مجوز فعالیت برای این سایت توسط دولت احمدی نژاد، این پرسش را طرح کرده است که “این که چطور وزارت ارشاد به انجمن نازیسم ایران مجوز فعالیت داده است خود سوال قابل تاملی است که امیدواریم مسوولان در این خصوص پاسخ مناسبی داشته باشند که چطور به جای ترویج مباحث دینی کشور به چنین انجمن‌ها و سایت‌هایی اجازه فعالیت می‌دهند؟”

این سایت افزوده که “این انجمن نه تنها به کار پژوهش و امورات تاریخی نمی پردازد بلکه کاملا در مسیر ترویج تفکر و فرهنگ نازیسم فعالیت کرده و به نوعی در حال شستشوی مغزی کاربران با عقاید افراطی و نژادپرستی نازیسم و هیتلر می باشد.”

در همین حال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور توضیحی خطاب به سایت تابناک، نوشت که مجوزی برای وبسایت انجمن پژوهشی نازیسم در ایران صادر نکرده است.

این وزارتخانه افزوده که  روال ثبت پایگاه های اینترنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی “بر پایه اظهارات مدیران پایگاه ها” است.

اما سایت تابناک در توضیحات تکمیلی خود تصریح کرده که “با مراجعه به سایت ساماندهی و جستجوی آدرس این سایت مشخص می شود که مسئولان سایت مروج فاشیسم و نازیسم تارنمای خود را در این سایت به ثبت رسانده اند.”

رفع فیلتر از سایت مروج نازیسم در ایران و طرفداران آدولف هیتلر در حالی توسط حکومت ایران صورت می گیرد که در سال های گذشته و با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد تقریبا تمام سایت ها و وبلاگ های منتقد یا مخالف حکومت اسلامی فیلتر شده اند.

این فیلترینگ گسترده حتی شامل سایت مقامات ارشد سابق ایران مانند سید محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین یا مراجع تقلیدی مانند آیت الله یوسف صانعی و آیت الله دستغیب شده است.