توافق معکوس

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

طرف مست کرده بود در خط یکطرفه اتوبان داشت برعکس می رفت، می گفت: “چرا همه اتومبیل ها برعکس رانندگی می کنند؟” حالا حکایت ما با آقای صادق لاریجانی، یا همان صادق آملی، یا همان آملی لاریجانی است. جالب است این سه تا برادر برای اینکه خیلی معلوم نشود برادر هستند، یکی شان اسمش را گذاشته علی لاریجانی، یکی گذاشته جواد اردشیر لاریجانی، سومی هم گذاشته صادق آملی لاریجانی. ولی با وجود اینکه سگ زرد برادر شغال نیست، این سه تا لاریجانی با همه تفاوت هایی که با هم دارند برادرند. این آقای صادق لاریجانی که در جهت معکوس در بزرگراه رانندگی می کرد، گفته “متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا در مذاکرات هسته ای مانع رسیدن به یک توافق جامع شده اند.”

می پرسی: “منظورت کدام کشورهاست.”

می گوید: “منظورم کشورهای آمریکا و انگلیس و فرانسه و چین و روسیه و آلمان است.”

می پرسی: “آن وقت ایران می خواست توافق جامع کند ولی همه این شش تا نمی خواستند؟”

می گوید: “بله، دقیقا”

می پرسی: “چطوری یک کشور به تنهایی می خواست توافق جامع کند، ولی آن شش تا نمی خواستند؟ کجای این توافق جامع بود؟”

می گوید: “من هم از همین تعجب می کنم.”

این هم از عجایب روزگار است که ما که یک کشور هستیم، تصمیم داریم با همه جهان کنار بیاییم و همه جهان حاضر نیستند و همه آنها هم مقصرند. همین است که الآن همه کشورهای جهان منزوی شده اند و فقط ما یکی منزوی نشدیم. اتفاقا شیوه خوبی برای فکر کردن است. طرف دیوانه است و او را بردند تیمارستان، فکر می کند همه کسانی که در تیمارستان نیستند دیوانه اند. اصلا خیلی از کسانی که می روند به زندان خیال شان راحت است که از شر مجرمینی که دستگیر نشده اند راحتند. البته مدتی طول می کشد، عزیزم. شما هم خوب می شوی و به زودی مرخص ات می کنند، ناامید نباش.

 

فیلیپ نوریس صهیونیست

و من امروز خیلی ناراحت شدم. چون دیدم وزیر صنعت، معدن و تجارت که خودش تنهایی وزیر سه تا چیز هست، با خودش گفته که “مستنداتی دال بر صهیونیستی بودن فیلیپ نوریس نداریم.” و این فیلیپ نوریس یک مغازه سیگار خارجی بود و این حرف اون وزیر خیلی من را ناراحت کرد که این از پیتزا که هیچ از اون فیسبوک بی ناموس هم بدتر بود که در آن چند نفر مقاله می نویسد ده کلمه و چند زن نامحرم آن را لایک می کنند و لایک یعنی من شما را دوست دارم که اگر یک آدم مسلمان باشد هیچ کس را دوست ندارد، چه مرد چه زن، ولی زن بدتر بود. و من به اون وزیر می گم که اگر تو خائن هستی، پس برو، ولی قبل از اینکه بری من چند دلیل برای صهیونیست بودن اون فیلیپ به تو می گم بعد برو زباله دان که در تاریخ بود و تاریخ یعنی رضاشاه و کورش و چند نفر دیگه. و امام خمینی تاریخ نبود، چون شهید زنده است و هر کس من یک بار او را دیدم شهید است. و این چند مستند من برای فیلیپ نوریس که چرا صهیونیست؟

اول این که نوریس یک اسم خارجی بود نه مثل خالد مشعل که اسلامی بود و هر اسمی که خارجی بود صهیونیست بود. دوم این که این صهیونیست سیگار درست می کرد و سیگار برای قلب آدم ضرر دارد و صهیونیست می خواهد با دادن سیگار به آدم جمعیت ایران را بکشد و من می گویم اگر قرار است آدم بمیرد، چرا سیگار؟ برو جنگ که هم برای خانواده آدم افتخار بکند هم بهشت هم مسلسل. البته من با سیگار مخالف نیستم، ولی می گویم آدم اگر دود بکشد چپق و تریاک بهتر است، ولی تریاک نباید مواد مخدر که مخالف جمهوری اسلامی بود باشد، این یک. و دوم هم این بود که نوریس با دولت این کلید همکاری کرد که کلید اون هیچ قفلی باز نمی کند و خراب بود، و آقای جنتی که اسلام بود گفت نوریس بد بود و صهیونیست هم که از زمان امام خمینی بد بود و چون هر دو تا بد بود پس نوریس هم صهیونیست بود، پس این هم یک مستندات. و آخر از همه اون بود که من با مستندات هم مخالفم، چون مستندات مال دادگاه است که یک چیز انقلابی نیست و آدم مسلمان اگر انقلابی باشد، نباید برای حرف خودش دلیل بیاورد، مثل امام خمینی که هر چیزی می گفت درست بود و هیچ دلیل هم نداشت و دیگر هیچ حرفی ندارم و چون چند سال نبودم من هم فیسبوک شدم و نمی گم برو، می گم گمشو به خودت.

( نقل از آخرین گفتگوی ستاره شهیر شرق با ما)

 

اعدام اسیدپاشان تصویب شد

مجلس طرح اعدام اسیدپاشان را تصویب کرد. یعنی قرار است روی آن فکر کند. البته قرار نیست اسیدپاشی دستگیر شود، قرار هم نیست سرنخی دنبال شود، قرار هم نیست کسی دنبال سرنخ بگردد، فقط قرار است که اگر اسیدپاشان دستگیر شدند، اعدام شوند. البته من شخصا با مجازات اعدام در هر حال مخالفم، ولی همین که مجلس اشدمجازات را برای اسیدپاشی بطور کلی در نظر بگیرد، کار خوبی است. منتهی چطور است که می شود در عرض یک روز قانون را تغییر داد و مجازات اعدام را قانونی کرد، ولی نمی شود بعد از دو ماه و نیم چهار تا اسیدپاش حزب اللهی اصفهان را دستگیر کرد؟ پیشنهاد می کنم که مجلس قانونی را تصویب کنند که طبق آن امام جمعه هر شهر، و در حال حاضر اصفهان، موظف است بعد از هر اسیدپاشی نام اسیدپاش را به ماموران نیروی انتظامی بدهد. این را تصویب کنند، دیگر مشکل اصفهان هم حل می شود.

 

فتنه 88 ایجاد باید گردد

انگار دست خودش است. مثل این می ماند که یکی بگوید انقلاب مشروطیت باید در تاریخ بماند. لازم نبود شما فرمایش کنی، خودش باقی می ماند، چه شما بخواهی یا نخواهی. مثل این می ماند که کسی بگوید حکومت صفویه که بخش مهمی از بازسازی تاریخ ایران متمرکز مدیون شاهان آن است، باید در تاریخ باقی بماند، خودش باقی می ماند، نیازی به گفتن شما نیست. یا کسی بگوید که تاریخ ساسانیان و کورش و داریوش باید در تاریخ باقی بماند، شما لازم نیست خودت را به چهار قطعه مساوی تقسیم کنی، بدون پارگی حضرتعالی هم در تاریخ باقی می ماند. همین حکایت آقای نبی حبیبی حلقه گمشده اصولگرایان از انتهای تاریخ گذشته تا امروز است، ایشان گفته “فتنه 88 باید در تاریخ باقی بماند.” مرد غیرحسابی! فتنه 88 الحمدالله و المنه تا دسته به تاریخ ایران فرو رفته و تا ابد هم باقی می ماند. یک زمانی شریعتمداری و بادامچیان که تخصص شان انکار بدیهیات بود، هفته ای شش روز دادار دودور دوره می افتادند که فتنه نابود شد و از اول هم چیزی نبود. حالا بعد از اینکه چهار نامزد وزارت علوم بخاطر اعتقاد به فتنه رای اعتماد نگرفتند، و بعد از اینکه نصف هنرمندان، متفکران، سیاستمداران و مدیران اسبق و بعدی کشور به عنوان فتنه گر متهم و در واقع مفتخر شدند، حالا دیگر چه کسی می تواند بگوید که جنبش سبز با نام مستعار فتنه مرده است؟ جنبش سبز زنده است و الحمدالله تا مرفق خارش در چشم اصولگرایان پایداری و سوسولگرایان آریایی است. خوشبختانه محمد فرهادی از مجلس رای اعتماد گرفت و راه روحانی باز می شود. موضوع مهمی است، دست کم نگیریدش.