انتخاب یا انتخابات، مسئله این است

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

خب وقتی آقا می گوید ما در این سی سال صد برابر پیشرفت کردیم، همین طوری برای خودش که نمی گوید. دلیل و مدرک دارد. خبر دارد. مثلا ما هشت سال پیش وقتی انتخابات برگزار می کردیم، باید یک هفته منتظر می شدیم، پانصد نفر بنشینند یکی یکی اسم هایی را که روی کاغذ ها نوشته شده بود بخوانند، بعدا یک هفته بعد اعلام کنند که مثلا ما به کی رای دادیم و قرار است کی رئیس جمهورمان بشود… بعد کم کم پیشرفت کردیم، هفت سال قبل کارمان به جایی رسید که پانصد نفر می نشستند و رای ها را می شمردند و معلوم می شد رئیس جمهور کی هست، وسط کار یکی خوابش می گرفت، یکی مریض می شد، بعد از دو روز آن پانصد نفر می دیدند که اسم یک نفر دیگر به عنوان رئیس جمهور اعلام شده، بعد هم همگی با هم آلزایمر می گرفتند و مردم هم دو ماه به خودشان می گفتند پس چرا این طوری شد؟ بعد هم یادشان می رفت.

بعد ما خیلی پیشرفت کردیم و سه سال پیش که انتخابات برگزار کردیم، اصلا شش ساعت هم طول نکشید که پانصد نفر بنشینند با برگه های رای ما برای خودشان موشک درست کنند و اسم رئیس جمهور را اعلام کنند. حالا باز ما در حال پیشرفت هستیم. نمی شود که جلوی یک ملت و دولت را گرفت.همین طوری برای خودش پیشرفت می کند. وقتی پیشرفت تولیدات موشکی و توسعه سیاسی همزمان باشد همین می شود دیگر.

رضا سراج٬ مسئول آینده پژوهی دانشگاه “امام حسین” سپاه پاسداران، که چون تمام دوران های حال و گذشته را مورد پژوهش قرار داده اند، رفته اند سراغ آینده، اعلام کرد نرخ مشارکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری بیش از ۷۰ درصد خواهد بود. خب! مرد حسابی کسی که بغل دستت نیست، چرا خسیس بازی در می آوری، هفتاد درصد را پیش گدا بگذاری قهر می کند، یکهو بگو 85 درصد، حالا که داریم پیشرفت می کنیم یک گام خیلی بلند برداریم، فوقش پاره می شود می رویم یک شلوار تازه می خریم.

در انتخابات قبلی ما به این مرحله رسیده بودیم که خبرگزاری فارس از شش ساعت قبل می دانست چه کسی انتخاب می شود، اما در حال حاضر ما آن قدر پیشرفت کرده ایم که هفت هشت ماه پیش از انتخابات هم می دانیم چند نفر در انتخابات شرکت می کنند و چه کسی رئیس جمهور می شود.

آقای سراج این مطلب را چهارشنبه (پنجم مهر) در همایش “مهندسین و جنگ نرم” در اراک ابراز کرده و گفته است: مشارکت ۷۰ درصدی در انتخابات “بسیار مطلوب” است و منجر به “باز تولید گفتمان انقلاب” خواهد شد .

این مقام سپاه که اساسا برگزار کننده انتخابات است، اضافه کرده: “انتخابات باعث نفوذ گفتمان‌های انحرافی در درون حاکمیت می‌شود و این مسئله می‌تواند چالش برانگیز باشد… به همین دلیل هم انتخابات اصلا کار درستی نیست. اصلا چه کاریه؟”

اتفاقا خیلی هم درست است. انتخابات اصلا کار درستی نیست.خیلی هم پروسه طولانی و پر زحمت و پر هزینه ای دارد. چه معنی می دهد چهار نفر بیایند نامزد بشوند، بعد هی تبلیغات کنند و خیابان ها را کثیف کنند، بعد مردم نه ماه معطل بشوند که تاریخ انتخابات برسد، بعد بروند بالاخره به یک نفرشان رای بدهند، بعد آقا نظرش به یک نفر دیگر نزدیک تر باشد، بعد برای اینکه نظر آقا روی زمین نماند، رای مردم را بریزند سطل آشغال، بعد مردم بریزند توی خیابان بگویند “رای من کو؟” بعد آقا بیاید گریه کند، یک تن ناسالم و یک جان ناقابلش را بگذارد وسط و با رافت اسلامی با ماشین از روی مردم رد شود، بعد سربازان گمنام دست به بطری بشوند و مردم همین طوری هی از سرماخوردگی و مننژیت توی کهریزک دندان شان بشکند و هی فوت کنند، بعد دوباره آقا گریه کند و عامل جنایت را محاکمه کنند و بگذارند مشاور رئیس جمهور … تازه بعد از دو سه سال باید بیایند فیلم هم بسازند… اصلا چه کاریه؟

حالا دلتان خوش است که این با آن مذاکره می کند، آن برای این عشوه شتری می آید، همه با هم تصمیم می گیرند عاقلانه رفتار کنند، بعد جمعه می شود و از اشرق و مشرق همه قاط می زنند و یادشان می افتد باید به اصول انقلاب برگردند، بعد می خواهند ببینند اصول انقلاب چی بود،کی یادش است؟ اصغر و حسن و محمد. کجا هستند؟ همه شان زندانند. بعد آقا شنبه دستور بدهد اصول انقلاب را از زندان آزاد کنند، بعد دستور آزادی را می دهند، زندانبان می گوید نخیر آقا خودش باید بگوید. بعد زنگ می زنند بیت آقا، بعد آقا توی بیت خواب است، آقا را بیداری اسلامی می کنند. یادش می افتد که نخیر اصلا و ابدا، فایده ندارد و اصلا کی دستور داده اینها را آزاد کنند، بیندازیدشان رجایی شهر، بعد دوباره باید یکی را پیدا کنی که از همه به آقا نزدیکتر باشد. حالا هی این نزدیک می شود، هی آن یکی می رود دور. بالاخره بیداری اسلامی وقتی فازش با اصول انقلاب یکی نشود همین می شود.

البته پیشرفت و توسعه پایدار را برای همین وقت ها گذاشته اند. در یک پیشرفت و توسعه پایدار، معنی ندارد این همه وقت و هزینه صرف انتخابات بشود. خب یک نفر به نیابت از همه انتخاب می کند. مهم انتخاب است، حالا یک الف و ت آخرش باشد یا نه، خیلی هم مهم نیست. تازه نتیجه اش هم از نه ماه قبل مشخص است… باور کنید.