سردار رویانیان هم در لیست انتظار
زندان اوین؟

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در ادامه بازداشت حمیدرضا سیاسی

با گذشت بیش از چهار ماه از بازداشت ناگهانی حمیدرضا سیاسی، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس و ممنوع الملاقات بودن این تاجر میلیاردر در زندان اوین، دیروز خبرگزاری دانشجویان ایران از دستگیری «قریب الوقوع» یکی از مدیران عامل پیشین این باشگاه خبرداد.

در حالی که علت این بازداشت،تخلف در فسخ غیر قانونی با یک حمایت کننده مالی اعلام شده است،رسانه های داخلی این بازداشت را حقوقی نمی دانند و همچنان تماس مدیرعامل پرسپولیس با باشگاه رئال مادرید اسپانیا را باعث این دستگیری معرفی می کنند؛تماسی که توسط حمیدرضا جهانشاهی، تاجر ایرانی ساکن غرب برگزار شد. نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی، جهانشاهی را “عامل موساد” می دانند.

این در حالی است که پیش از سیاسی، سردار رویانیان به عنوان مدیرعامل وقت پرسپولیس برای رویارویی نمایشی تیم سرخپوش با تیم معتبر اسپانیایی، از طریق “جهانشاهی” پای مذاکره با مدیران رئال مادرید نشسته بود.   

اما وضعیت نامشخص سیاسی در زندان اوین و پاسخهای گنگ مسوولان وزارت ورزش و باشگاه پرسپولیس در مورد سرنوشت او، سرانجام دیروز با این خبر ایسنا شکسته شد: بعد از بازداشت حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به خاطر شکایت اسپانسر قبلی، صحبت از بازداشت و احضار دیگر مدیران مربوط به این باشگاه هم مطرح شد. طبق شنیده‌ها، یکی دیگر از مدیران سابق پرسپولیس نیز به زودی باید پاسخگوی اتهامات خود باشد و احتمالا به زودی بازداشت می‌شود.

در این خبر کوتاه همچنین آمده: گفته می‌شود یکی از سرمربیان مطرح سابق پرسپولیس هم برای این که از این بازداشت جلوگیری کند، بارها با شاکی پرونده تماس گرفته تا از این شکایت صرف نظر کند اما این اتفاق رخ نداده است. در میان سرمربیان مطرح و پیشین پرسپولیس تنها می توان روی نامهای علی پروین و علی دایی تاکید کرد که پروین در فاصله رفتن رویانیان و آمدن سیاسی به مدت کوتاهی سرپرست باشگاه شد.

گفتنی است پرسپولیس در پی نابسامانی های مدیریتی و حیف و میلهای حاکم بر فوتبال، این روزها در لیگ برتر فوتبال ایران، در بدترین روزهایش بسر می برد. فساد در فوتبال ایران به حدی است که در دو سال اخیر در مجلس اسلامی کمیته ای برای ریشه یابی “فساد در فوتبال” تشکیل شده ولی هنوزنتیجه این گزارش اعلام نشده است.