ایران، و طرح آب کثیف در تنگه هرمز

نویسنده

» گزارش اینکویستر از نقشه محرمانه سپاه پاسداران

گزارش شده است که ایران طی یک نقشه فوق سری قصد دارد در پاسخ به تحریم های بین المللی، با ایجاد نشت در یک نفتکش، تنگه هرمز در خلیج فارس را آلوده کند.

رمز این نقشه “آب آلوده” است و برای اولین توسط مجله آلمانی اشپیگل فاش شد.

این نقشه را سازمان های جاسوسی آمریکایی کشف کرده اند و گفته می شود که رهبر تندروهای سپاه پاسداران، سردار محمدعلی جعفری، طراح این نقشه است.

طبق این نقشه یک تصادف ساختگی در تنگه هرمز که تنگ ترین راه آبی بین ایران و عمان است و یک سوم نفت جهان از آن عبور می کند، راه را مسدود می کند.

نشت کردن نفت از یک نفتکش منجربه یک فاجعه زیست محیطی در یکی از پر رفت و آمد ترین گذرگاه های آبی می شود. این تصادف بسته شدن موقتی تنگه هرمز را به دنبال دارد و مخارج زیادی را به کشور ها تحمیل می کند.

منابع اطلاعاتی غربی می گویند که این طرح به منظور تنبیه کردن کشورهایی مطرح شده است که حکومت محمود احمدی نژاد را به دلیل برنامه های اتمی اش تحریم کرده اند.

درصورت اجرای این طرح نه تنها قیمت نفت به شدت بالا می رود، یک فاجعه زیست محیطی هم بوجود می آید و کشورهای غربی باید با ایران همکاری کنند و همین امر از شدت تحریم ها کم می کند.

تصمیم نهایی در مورد اجرای این طرح در دستان آیت الله علی خامنه ای است و اگرچه توسط منابع اطلاعاتی غربی لو رفته است، هنوز مشخص نیست که ایران قرار است آن را اجرا کند یا نه.

به زعم شما، ایران برای انتقام گرفتن از غرب دست به اجرای چنین طرحی خواهد زد؟

اینکویستر، 14 اکتبر