انتقال کیوان صمیمی به بیمارستان

نویسنده

کیوان صمیمی بهبهانی، فعال ملی ـ مذهبی و مدیرمسئول نشریهٔ نشریهٔ توقیف شدهٔ «نامه»، که از پنج سال پیش در زندان‌های اوین و رجایی شهر محبوس است، امروز در بیمارستان بستری شد.

به گزارش ندای سبز، این فعال حقوق بشر ۶۶ ساله که فردای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ بازداشت شد، با حکم ۶ سال حبس و ۳۰ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی محبوس است. صمیمی سابقهٔ تحمل ۴ سال حبس در رژیم شاهنشاهی را در کارنامه فعالیت سیاسی خود دارد. او به علت بیماری‌های قلبی، ریوی، مغز و اعصاب و ستون فقرات، به بیمارستان اعزام شده است.

وی برای نخستین بار، در سال ۱۳۹۰، بعد از تأیید پزشکان زندان و همچنین پزشکی قانونی، در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران بستری شد. پس از مدتی، و درحالی‌که چند روز به انجام عمل جراحی وی مانده بود، مأموران امنیتی به کادر پزشکی و درمانی اعلام کردند که تلفن‌های صمیمی شنود شده و فهمیده‌اند که تروریست‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند به بیمارستان حمله کنند و او را فراری دهند! به این ترتیب، با طرح یک سناریوی هیجان انگیز امنیتی، پزشک مربوطه و بیمارستان مجبور به صدور مجوز ترخیص این روزنامه‌نگار شدند؛ او پیش از تکمیل و اتمام معالجات به زندان بازگردانده شد.