میان ماه لیلا تا ماه چرخون!

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حر ف/حرف روز

در واقع موقعی که ژیل ژاکوب و لیلا حاتمی با هم روبوسی کردند، ما اولش گفتیم شاید لیلا حاتمی خواسته عمداً به سینمای متعالی کشور ضربه بزند. تا اینکه علی جنتی که الآن وزیر ارشاد هم هست گفت “من فکر می‌کنم لیلا حاتمی در این قضیه غافلگیر شده”. خب ما به همه چیز فکر کرده بودیم جز استفاده‌ی رئیس هشتاد و چهار ساله‌ی فستیوال کن از اصل غافلگیری. اصلاً این آقای ژیل ژاکوب همان حقش است که جواد شمقدری دوباره بردارد برایش یک نامه بنویسد که بفهمد غافلگیر کردن مردم در روز روشن یعنی چه. یا این خانم لاله افتخاری که در عین غافلگیری نماینده‌ی تهران هم هست و از وزارت ارشاد خواسته که با عاملان این شبیخون فرهنگی برخورد بشود، ما امیدواریم که به حق پنج تن یک‌دفعه توی تاریکی به ژیل ژاکوب بخندد که جد و آبادش بیاید جلوی چشمش.

متاسفانه این‌روزها هنرمندهای ما زیاد غافلگیر می‌شود. الآن همین خواهر خوب‌مان الهام چرخنده. تا حالا دو دفعه درباره “حضرت سید آیت الله” خامنه‌ای صحبت کرده، هر دو دفعه مردم جوری برخورد کرده‌اند که غافلگیر شده است. واقعاً عجب مردمی داریم ما. طرف حتماً باید برود با ایادی بیگانه روبوسی بکند که خوشتان بیاید؟ روم به دیوار، با ایادی داخلی قبول نیست؟ در هر حال ما امیدواریم که این خانم چرخنده چرخش برای نظام بچرخد.

 

 

الآن یک عکسی از این هنرمند خوب ارزشی دست ما رسیده که اتفاقاً خود چرخنده‌اش هم قبلاً آن‌را منتشر کرده. هرچی ما نگاه کردیم، لامصب عفت و تقوا و حفظ ارزش‌های نظام بود که از همه جایش می‌بارید. اصلاً شما می‌دانید که با این چهره و استیل عکس گرفتن چند میلیون نفر در جهان به سینمای ارزشی ما علاقمند می‌شوند؟ خدا شاهد است اگر دیگر کسی به آنجلینا جولی که هرکی را هم از راه رسیده تپ و تپ ماچ کرده محل سگ بگذارد. خب این نظام برای جلب توجه جهانیان، دیگر چه کاری باید بکند که تا حالا نکرده؟

من نمی‌دانم چرا بعضی‌ها سوال می‌کنند که چرا برادران و خواهران ولایت‌مدار الآن با این ریخت و قیافه‌ی خانم چرخنده مشکلی ندارند و اعتراض نمی‌کنند؟ من نمی‌فهمم، الآن مشکل سیگار است؟ مشکل کلاه است؟ از جائی از این تصویر برمی‌آید که ایشان توسط ژیل ژاکوب غافلگیر شده؟ مشکل کجاست؟ والا ما که هرچی نگاه می‌کنیم جز نگاه نگران ایشان برای حضرت سید آیت الله چیز دیگری نمی‌بینیم.

در عوض الآن همین تصویر خانم لیلا حاتمی. قشنگ معلوم است که خودش با پای خودش دارد می‌رود که غافلگیر بشود. نه لباس ملی که زیپش تا زیر دماغ بالا می‌آید دارد، نه چادر سرش کرده، و نه متأسفانه جوراب مشکی که اصلاً یکی از ضروریات ارزش‌های نظام است. الآن همین پاشنه‌ی کفشش اگر ناغافل به دک و دنده‌ی یک برادری بخورد می‌دانی چقدر درد دارد؟ یا اگر محل برخورد گود باشد که دیگه بدتر. اصلاً کی ایشان را فرستاده در آن فستیوال کن که اینطور هرچه الهام چرخنده، چرخیده برای نظام آبرو جمع کرده، ایشان همه‌اش را یک‌جا ببرد؟ خب لااقل یک نخ سیگار می‌گرفتی لای آن انگشتت، مگه چی می‌شد؟

الآن اگر جوان‌های معصوم ارزشی این تصویرها را ببینند و به قهقرا بروند چه کسی جواب می‌دهد؟ مگر چه می‌شد که شما به‌جای فستیوال کن، می‌آمدی جشنواره سولقون، اینجوری مثل آن خواهر چرخنده‌مان مشتت را محکم می‌کوبیدی به تخت سینه می‌گفتی حضرت سید آیت الله، سایه‌ات روی سر ما؟ الآن این نگاه شما که قشنگ نصف مظاهر فرهنگ منحط غرب از آن ریزش می‌کند به‌سمت کدام نامحرمی است؟ چرا برادران و خواهران ما مثل تجمع خودجوش فرهنگی مقابل وزارت کشور، در برابر این فجایع قیام نمی‌کنند؟ حتماً باید مراجع به زحمت بیفتند از توی این تصویر مصادیق ارتداد کشف بکنند؟ شما زبان خوش سرتان نمی‌شود؟ حتماً باید زور بالی سرتان باشد؟!