حمله به یک پارتی وایبری

نویسنده
فیروزه متین

» انهدام یک باند

نیروی انتظامی با انتشار اطلاعیه ای حمله به یک میهمانی را “عملیات پلیس برای انهدام بزرگترین باند برپایی پارتی در شرق تهران” نامید و جزئیات این اقدام “منسجم و هماهنگ” رادر اختیار رسانه ها هم قرار داد.

روزنامه شهروند در این باره چنین نوشت: “بزرگترین باند برپایی پارتی‌های شبانه در شرق استان تهران متلاشی شد. ۴۲ مرد و ۴۷ زن در فراخوان‌ شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر، واتس‌آپ، لاین، تانگو و اینستاگرام یکدیگر را برای پارتی‌های شبانه در شهرستان پردیس دعوت می‌کردند”.

در گزارش پلیس نیز آمده است: “تحقیقات ماموران نشان می‌داد شخصی با اجاره سفره‌خانه سنتی در روستاهای اطراف شهرستان پردیس، به برگزاری پارتی شبانه اقدام می‌کند؛ در بررسی سوابق صاحب این سفره‌خانه نیز مشخص شد او سابقه خوبی در زمینه نگهداری سفره‌خانه نداشته است. همین موضوع کافی بود تا ماموران پلیس برای متلاشی کردن این باند وارد عمل شوند. ماموران با حکم قضایی به محل برگزاری جشن اعزام شدند و در عملیاتی منسجم و هماهنگ در بن‌بست قانون قرار گرفتند. در این عملیات که با حضور مأموران دستگاه قضا، فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس، پلیس امنیت، کلانتری پردیس و بسیج انجام شد، ۴۲ مرد و ۴۷ زن دستگیر شدند. هنگام دستگیری این افراد، چهار لیتر مشروبات الکلی کشف و ضبط شد و برحسب گزارش‌ها هنگام ورود مأموران نیز مشروبات الکلی توسط متهمان معدوم شده است. اتهام متهمان رابطه نامشروع و شرب خمر بوده و برای دو متهم اصلی پرونده علاوه بر این اتهامات، برپایی مرکز فساد نیز تفهیم اتهام شده است”.

 روزنامه شهروند در ادامه گزارش خود آورده است: “در حالی که این روزها فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مشتریان متفاوتی را در خود جای داده، پدیده‌های مختلفی نیز درحال فراگیر شدن هستند. یکی از این پدیده‌ها، دعوت‌نامه‌های وایبری و واتس‌آپی برای شرکت در میهمانی‌های شبانه است. این پدیده که این بار سر از شهرستان پردیس درآورد باعث شد تا حیدر فتاحی دادستان شهرستان پردیس نیز واکنش نشان دهد”.

 خبرگزاری فارس نیز با انتشار تصویری از زنان بازداشت شده در این پارتی، به نقل از حیدر فتاحی، دادستان پردیس نوشته: “کسی مخالف شادی جوانان نیست؛ اما این‌گونه شادی‌ها باعث به وجود آمدن جرایم دیگری مانند مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان و… می‌شود. خانواده‌ها باید تسلط بیشتری بر فرزندانشان داشته باشند تا در دام این‌گونه افراد نیفتند؛ این‌گونه ارتباطات پنهانی در فضای مجازی باید ریشه‌ای توسط خانواده رصد شود تا جوانانشان از این موارد دور بمانند”.

خبرگزاری آریاهم با انتشار تصاویر خصوصی برخی از کاربران فیس بوک و اینستاگرام، از “باند برگزاری پارتی مختلط در استخر” خبر داده و نوشته است: “پس از اینکه در سال گذشته موضوع وجود آرایشگاه ها مختلط و اینکه آقایان آرایشگر به خانم ها خدمات آرایشی ارائه می دادند و همچنین ماساژ در منزل توسط آقا به خانم و بالعکس در شهر تهران حالا بحث استخرهای مختلط مطرح شده که جای بسی تامل دارد. ابتدا در پرداختن به موضوع به سراغ ورزش مفرح شنا رفته و به استخرها پرداخته می شود. ورودی استخر می گویند استخر قرق است یعنی چند ساعتی استخر را یکجا اجاره داده اند به چند نفر؛ اما وقتی دو تا دختر و بعد چند تا پسر راحت وارد استخر می شوند چشم‌هایت گرد می‌شود که این گویای یک واقعیت است یعنی استخر مختلط در زیر پوست شهر”.

این خبرگزاری سراغ عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران هم رفته و به نقل از وی نوشته است: “دستگاه هایی که بودجه ورزش را می گیرند باید پاسخگو باشند. چرا برخی استخرهای مختلط در بعضی گزارش‌ها دیده می‌شود. دستگاه هایی که بودجه ورزش را می گیرند متولی اصلی هستند و باید پاسخگو باشند. در برخی باشگاه‌های بدنسازی مواد مکمل توزیع می شود و کسی پاسخگو نیست و در بعضی گزارش‌ها موضوع برخی استخرهای مختلط دیده می‌شود و دستگاه هایی که بودجه ورزش را می گیرند متولی اصلی هستند و باید پاسخگو باشند”.

این خبرگزاری همچنین از پدیده جدیدی به نام “ماساژورهای زیرزمینی” نیز روزنمایی کرده وآورده است: “با یک تلفن همه چیز هماهنگ است هم می توانید به محلشان بروید و یا اینکه به خانه شما بیایند فقط قیمتشان فرق می کند، سن ماساژورها و خدماتی که ارائه می کنند از شاخص های تعیین کننده قیمت است. از ترویج فحشا در قالب ماساژدرمانی که عبور کنیم می رسیم به کلاس های زیرزمینی آموزش رقص؛ البته این کلاس ها همچین زیر زمینی هم نیستند به اسم ایروبیک و ورزش های ناشناخته دیگر در روزنامه ها هم آگهی می دهند، فضای مجازی و اینترنت که مستقیم تبلیغ می کند. حالا وقتش است بعد از استخر، ماساژ و کلاس رقص سری هم به محافل زیرزمینی انرژی درمانی بزنیم، دکانی که هر از گاهی از آن خبرهای تکان دهنده ای از تجاوز به عنف تا سرکیسه کردن جیب شرکت کنندگان در می آید. البته تعداد افرادی که برای لذت و هیجان این محافل را برای خودشان ترتیب می دهند خیلی محدود است اما سئوال اینجاست که پشت پرده فعالیت استخرهای مختلط چیست و الان که این ویروس خطرناک فرهنگی تازه مراحل اولیه اش را طی می کند آیا نباید برای درمانش فکری کرد”.

خبرگزاری دانشجویان ایران نیز از “دسیسه دشمن” در شهر کرج خبر داده و نوشته: “در غفلت مسئولان فرهنگی که همیشه خوب حرف می زنند و تیترهای خوبی می گویند جوانان این مرز و بوم با حضور در این جشن های پر تجمل هر از چند گاهی در صدر اخبار حوادث حضوری فعال دارند. شبهای اطراف کرج شاهدی برای حضور جوانان و نوجوانان است که برای ملاقات با شادی های سراب گونه بهترین تیپ خود را زده و سر و صدای شادی کاذبشان همه جا را برداشته است. مسئولان چرا غفلت زده اند؟”