صندوق های تازه رسیدند پر از رای دولتی ها

نویسنده

نوید احمدی

سایت “رجانیوز” وابسته به دولت و ستاد رایحه خوش خدمت[باز هم وابسته به دولت] خبر از رسیدن”صندوق های پر رای” داد و نوشت: “با اضافه شدن صندوق های پر رای به سبد آرای تهران وضعیت اصلاح طلبان بیش از پیش متزلزل شده است”.

این سبدهای پر رای، همان هایی نیستند که گم شده بودند، پیدا شدند، گم شدند و دوباره پیدا شدند؟ بازخوانی “رجا نیوز” پاسخ های زیادی در خود دارد.این سایت در ادامه این خبر می نویسد:” گفته می شود محمد علی نجفی از فهرست 15 نفره تهران خارج شده و به جای وی یک نفر از میان حبیب کاشانی و حسن زیاری به منتخبین افزوده شده است”.

رجا نیوز بر اساس گفته های یک” منبع آگاه” پیش بینی کرده است که:” در مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران، اقبال عمومی به لیست رایحه خوش خدمت و اصولگرایان بیشتر بوده و با افزوده شدن این آراء تا زمان اعلام نهایی نتایج، رقابت اصلی میان این دو لیست خواهد بود. بر همین اساس صعود زیاری، بذرپاش و زریبافان به جمع 15 نفر شورای شهر تهران و سقوط 2 نفر از اصلاح طلبان از لیست مبتنی بر شمارش آراء 2013صندوق، تقریباً قطعی است”.

به این ترتیب ترکیب راه یافتگان نهایی به شورای شهر تهران در حال قطعی شدن است: تعیین اعضای شورای شهر تهران که در پایان این سناریوی نفس گیر به هر حال به ساختمان خیابان بهشت راه می یابند. و اصلاح طلبانی که گمان می رفت بخت بالایی برای راه یافتن به ترکیب اصلی شورای شهر تهران داشته باشند اکنون در شرایط حذف قرار گرفته اند.

بر اساس آمار و آرایی که بطور رسمی از سوی وزارت کشور اعلام شد تا ساعتهای پایانی شب گذشته تنها 4 تن از اصلاح طلبان در لیست اصلی جای داشتند که به ترتیب عبارت بودند از هادی ساعی 238 هزار و 196رای به عنوان نفر چهارم، معصومه ابتکار 146 هزار و 735 رای نفر هشتم،احمد مسجد جامعی 137 هزار و 269رای دهم و محمد علی نجفی 128 هزار و 492رای در رتبه 11.

ترکیب 15 نفر اول، که حائز بیشترین آرا شده اندنیز به شکلی است که پیش از این اصلاح طلبان از آن به عنوان” تقلب سازمان یافته درمرحله جابجایی صندوقها تا سایت های شمارش آرا” یاد کرده بودند.تقلب سازمان یافته ای که در فاصله پایان ساعت رای گیری تا تحویل صندوق ها به سایت ها، که این زمان برای برخی از صندوق ها بیش از 72 ساعت است، صورت گرفته است.

.

بسیاری از نامزد های اصلاح طلب و نمایندگانشان در سایت ها صراحتا اعلام کرده اند که صندو قهایی را سراغ دارند که برای ساعت ها و یا چند روزبه کلی مفقود شده بودند.

سایت امروزدر همین ارتباط گزارش داد:[ پس از گذشت چهار از پایان رای گیری آغاز شمارش آرا، دیروز 28آذر 5 صندوق رای جدید به سایت”آقامحمدی” منتقل شد].

بر اساس این گزارش” صندوق ها به شماره های 2380 مسجدامام سجاد،2374 مدرسه شاکرین,2390 مدرسه خردمند، 2379 مسجدقائم، 2386 مسجد امام زمان در ساعت 10 صبح دیروز بدون صورتجلسه به سایت ارسال شده ومسول سایت موظف به تهیه صورتجلسه این صندوق ها شده و وی نیز برای صندوق های صورتجلسه نوشته است”. در این صندوق ها، آرای اصلاح طلبان صفر گزارش شده است.

گفته می شود قرار است عده ای به هر روی عضو شورای شهر تهران باشند که خسرو دانشجو، برادر استاندار تهران و پروین احمدی نژاد از این دسته اند. این دو نامزد در حالی اکنون به ترتیب رتبه های 13 و 9 را در آخرین رتبه بندی قرار گرفته اند که تا دیروز جزو بیست نفر اول محسوب نمی شدند.

به همین دلیل روز گذشته دیدار هایی بین اصلاح طلبان و مقام های عالی صورت گرفت که دیدار هاشمی و کروبی با مقام رهبری و به دنبال آن دیدار خاتمی با رهبری نیز در همین راستا است.همچنین محمد علی نجفی و حسین مرعشی نیز با حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرده اند و به گفته دکتر نجفی:“آخرین اتمام حجت ها با ایشان انجام شد”.

واکنش دکتر نجفی، نامزد شاخص اصلاح طلبان در حالی صورت می گیرد که به تحلیل اصلاح طلبان اراده ویژه ای برای حذف دکتر نجفی از لیست 15 نفر نهایی وجود دارد. از نظر آنان هر چند که این اراده مبتنی بر حذف اصلاح طلبان است اما این اراده در مورد دکتر نجفی بسیار قوی تر است، از این رو رتبه وی در ترکیب هایی که از سوی ستاد انتخابات اعلام می شود از ابتدا تاکنون بطور مداوم در حال نزول است و احتمال حذف کامل وی از لیست 15 نفره اول وجود دارد.

اینجاست که آنچه سایت “رجانیوز” نوشت، معنای خاصی می یابد.وابسته به دولت و ستاد رایحه ی خوش خدمت ساعت ها پیش از هر گونه اعلام :” گفته می شود محمد علی نجفی از فهرست 15 نفره تهران خارج شده و به جای وی یک نفر از میان حبیب کاشانی و حسن زیاری به منتخبین افزوده شده است”.

در واکنش به این پیش بینی یکی از نامزد های شاخص اصلاح طلبان در مورد علت حذف دکتر نجفی می گوید:“اصولگرایان معتقدند از آنجا که امکان دارد در انتخابات آینده ریاست جمهوری دکتر نجفی کاندیدا شود از این رو نمی خواهند از هم اکنون با انتخابش به عنوان عضو شورای شهر تهران موقعیت اجتماعی وی را به اصطلاح بیشتر تقویت کنند و از سویی شاید اساسا زمینه رد صلاحیت وی را فراهم می آورند”.