ایران در تعقیب سلمانی ها

نویسنده


جان میکالسین

مبارزه برای ایمان از صتدلی سلمانی ها از سر گرفته شد. آرایشگاه های زنانه و سلمانی های مردانه این موضوع را دقیقا می دانند. از چند هفته پیش “منکرات”، نیروی انتظامی مخصوص مبارزه با فساد، سلمانی ها را زیر نظر گرفته اند. قیچی و شانه، ابزار جدید فساد اخلاقی و وسایل گناهکاران شیطان صفتی محسوب می شود که با موها را به سبک غربی آرایش می دهند. هر سلمانی این کار را بلد است، بخصوص اگر توسط جوانانی که مشتری اش هست و کمتر به رئیس جمهور احمدی نژاد اهمیت می دهد، از آخرین مد آگاه شده باشد.

جوانان ایده های زیادی در کله شان دارند. با این حال، سلمانی های “فاسد” هم کاتالوگ هایی از اینترنت چاپ کرده اند. در این کاتالوگ ها همه جور مدل برای “فاسد های کوچکی” که در رویای یک مدل موی جدید هستند، موجود است؛ از مدل تاج خروسی گرفته تا موهای رنگ کرده و کله های تراشیده که روی آن رنگ های تند زده اند . خلاصه هر چیزی که آداب و مقررات خیابان های تهران را بر هم می زند. پس، حکم جدید تعطیل کردن سالن های آرایش منافی اخلاق است.

فرمانده پلیس، اعلام کرد:« در دو هفته اخیر، اجازه کار 13 سالن آرایش مردانه را به جرم رعایت نکردن قانون، باطل کرده ایم. برای سندیکای ارایشگران نیز بخشنامه ای فرستاده شده که طی آن مدل موهای غربی، رنگ کردن مو، برداشتن ابرو و هر نوع آرایشی که باعث نقض قوانین پوشش اسلامی که شامل یقه بسته و ریش می شود، برای آقایان ممنوع است. تلویزیون دولتی ایران برای توضیح دادن به مردم ایران، تمهیداتی را نیز در نظر گرفته است. تلویزیون ایران به مراکز خرید که محل رفت و آمد جوانان است، رفت و برنامه مستندی از مدل های غربی که باعث تخریب جمهوری اسلامی می شوند، تهیه کرد.

در این گزارش، خبرنگاری زرنگ خودش را با جوانانی که به مرکز خرید آمده اند، قاطی می کند و در حالی که دوربین روی گردنبندی که به گردن پسر جوانی آویزان است، زوم شده است، به آنها می گوید که در حال تهیه گزارشی درباره مدل موهای جدید است. یکی از این جوانان بی گناه، توضیح می دهد که گردنبند، سمبل شیطان پرستی است. جوان از همه جا بی خبر دوم بلوزی که پر است از نوشته های انگلیسی نشان می دهد و دیگری خالکوبی بازویش را نشان می دهد و می گوید:« آن را با تیغ ریش تراشی کشیده ام و نام یکی از خوانندگان آمریکایی است». در انتها، سلمانی مرکز تجاری داوطلبانه هر آنچه که می داند، توضیح می دهد:« بعضی از این بچه ها از من می خواهند که موهایشان را رنگ کنم. تعداد زیادی از آنها عاشق موسیقی هوی متال هستند و بعضی از آنها می گویند که شیطان را می پرستند». خبرنگار، اولین نتیجه گیری اش را ارائه می دهد:« بعضی از این جوانان شیطان پرستند، آنها پیروان مذهبی هستند که در اواخر قرن هجدهم در انگلستان پایه ریزی شد و یهودیان و سرمایه داران آمریکایی از حامیان آن هستند».

درحالی که موسیقی و تصویر یک کنسرت هوی متال روی صفحه تلوبزیون نقش بسته است، خبرنگار از رهگذران دیگر، سووال می کند. موی جلوی سریکی از آنها بیست سانت بالا تر ایستاده است و به خبرنگار کنجکاو پاسخ می دهد:« نام مدل موهای من “ فاشیستی” است، اما نمی توانم بگویم به چه دلیل این مدل مو را انتخاب کردم چون خودم هم نمی دانم، فقط از این مدل خوشم آمد، همین». یک پسر جوان دیگر دستبندی را نشان می دهد که آرم عجیبی روی آن است. او هم نمی داند چرا چنین دستبندی را به دستش کرده است:« آن را در ماهواره دیدم، علامت یک گروه رپ است، اما نمی دانم معنی آن چیست». اما خبرنگار تلویزیون معنی آن را خوب می داند و آن را برای تماشاگران توضیح می دهد:« رپ و هوی متال سبکی از موسیقی هستند برای ابراز احساسات نا متعارف و کسانی که به این نوع موسیقی گوش می کنند، به خشونت، ترس، بی نظمی و بیماری پارانویا، گرایش پیدا می کنند». دوربین تلویزون دو پسربچه که لباس شان شبیه زن هاست را شکار می کند، صدایی نجوا می کند:« مردان شبیه زنان شده اند و زنان شبیه مردان»، صدای دیگری به گوش می رسد:« ببین چقدر نازه، ببین چه پسر خوشگلیه». خبرنگار همراه با موسیقی می گوید:« یکی از مدل های مو و لباس پوشیدن که طرفدار خیلی زیادی دارد، نحوه لباس پوشیدن همجنسگرایان است، اما بسیاری از این جوانان نمی دانند که این طرز لباس پوشیدن، مخصوص همجنسگران است».

همین گزارش برای بسته شدن سالن های سلمانی منافی اخلاق و بقیه لانه های فساد، کافی بود.

منبع: ایل جورناله 27 اوت