لاریجانی: تعیین گزارش‌گر ویژه برای ایران غیرقانونی‌ست

نویسنده

به گزارش واحد مرکزی خبر٬ محمدجواد لاریجانی٬ دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه از گزارش اخیر احمدی شهید٬ گزارش‌گر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران انتقاد کرد. وی تعیین گزارش‌گر ویژه برای ایران را «غیرقانونی» خواند که «هیچ توجیهی ندارد».

لاریجانی گفت: «این گزارش در یک زنجیره‌ای از گزارش‌های سازمان ملل و دولت‌های مختلف اروپایی و شورای حقوق بشر، ضد جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است و چون در آینده ای نزدیک باید شورای حقوق بشر تشکیل شود و یکی از دستور کارهای این شورا رسیدگی دوره‌ای به مسائل حقوق بشر ایران است فکر می‌کنم که آن‌ها با این گزارش خواسته اند جو سیاسی خاصی را به این شورا القا کنند».

لاریجانی در ادامه تاکید کرد: «از نظر من چنین دموکراسی بزرگی در ایران باید تقدیر شود و به گزارش‌گر نیاز ندارد».

وی در انتقادی دیگر به احمد شهید گفت: «اشکال دوم ما به بی طرفی گزارشگری است؛ گزارشگر ممکن است با ایران خوب نباشد اما نباید نقش یک هنرپیشه رسانه ای را ضد کشور ایران بازی کند. احمد شهید از یک برنامه تلویزیونی به دیگر برنامه فارسی زبان می رود و علیه جمهوری اسلامی ایران همان حرف هایی را می زند که تروریست ها و دیگر مخالفان نظام می زنند. اینکه در شأن گزارشگر نیست که بیاید به نام سازمان ملل بیانیه هایی را صادر کنند.

وی همچنین ضمن انتقاد از «متودولوژی» احمد شهید٬ اظهار داشت که گزارش‌گر ویژه‌ حقوق بشر «بی‌تردید» در حال «پرونده‌سازی» علیه جمهوری اسلامی است.