تازه چه خبر

نویسنده

معرفی نامزدهای نهایی سومین دوره‌ی جایزه‌ی خورشید

کدام شاعر زن؟ کدام کتاب؟

15 کتاب شعر به مرحله  پایانی داوری  سومین  دوره  جایزه شعرخورشید راه یافتند. پنج عنوان کتاب در بخش آثار منتشر شده و ده عنوان در بخش آثار منتشر نشده، توسط دوران مورد بررسی نهائی قرا رخواهند گرفت.

سپیده جدیری، بنیانگذار و دبیر جایزه‌ی خورشید،  نام این کتاب ها  را به ترتیب الفبایی اعلام کرد:

 

کتاب‌های منتشر شده:

امروز، فرداست، آذر کتابی، انتشارات آهنگ دیگر

گِل، ا لیلا فرجامی، انتشارات آهنگ دیگر

من هم از شاعران دهه‌ی چهل هستم، ساغر شفیعی، انتشارات آینه جنوب

 

کتاب‌های منتشر نشده:

زوزه‌خوانی، انسیه اکبری

سطرهای تنبل، سارا خلیلی

مشق آب‌ها را می‌نویسم، نسیم جعفری

نیمی گرگ، نیمی گلو، رؤیا زرین

یک بحث فمینیستی قبل از پختن سیب‌زمینی‌ها، اثر فاطمه اختصاری

داوران سومین دوره‌ی جایزه‌ی شعر زنان ایران؛ خورشید عبارتند از: بنفشه حجازی، آزیتا قهرمان، مهری جعفری، بهاره رضایی و روجا چمنکار.

جایزه‌ی شعر زنان ایران؛ خورشید در دوره‌های گذشته به کتاب‌های «می‌خواهم بچه‌هایم را قورت بدهم» اثر رؤیا زرین و «با خودم حرف می‌زنم» اثر روجا چمنکارتعلق گرفته است.

نهمین دوره جایزه داستان کوتاه صادق هدایت:

 

31 داستان در مرحله‌ نهایی

داستان‌های راه‌یافته به مرحله نهایی صادق هدایت معرفی شدند.

بعد از داوری 650 داستان رسیده به نهمین دوره جایزه داستان کوتاه صادق هدایت، 31 داستان به مرحله‌ نهایی راه یافتند.

این داستان‌ها عبارتند از: داستان “آژیر” از کیمیا عسگری، “این صدا تا کجا با ما می‌آید” از نرگس مقدسیان، “باغچه اطلسی” از محمد مهدیه نجف آبادی، “بهشته” از الهام گرامی، “تراول‌های صورتی رنگ” از آیت دولتشاه، “خاک سفت” از مجید شجاعی، داستان “بند پایان” از حبیب کرمی، “در زیرآوار مهربانی” از محمد ایران منش، “در کمال پرتقال” از هادی کیکاووسی، “دروازه غار” از فرزین فرزام، “دوچرخه” از الهام نظری، “دو زن زیبا” از آرام روانشاد، “راهدارخانه” از کورش رشنو، “روحی که پشت پنجره تنها ماند” از میعاد ماجدی، “زنگ‌ها آبستن‌اند” از حمزه برمر، “زوزه” از فاطمه فروتن اصفهانی، “سرو و باد” از مسعود بربر، “شهرفرشتگان” از علی پاینده جهرمی، “عسلویه” از کاملیا کاکی، “قرارملاقات” از پروین فدوی، “کار کردن من و خوردن آهو” از فرزانه ابراهیمی، “لال بازی” از جواد ترشیزی، “لک” از محبوبه جنانی، “ماتریس‌ها” از مریم جوادی، “مأموریت” از رضوان نیلی‌پور، “مثل خط خطی‌های سارا” از شهلا شهابیان، “مجنون اول” از دکتر مجید پویان، “محبوبه” از علی آرام، “مقبره متروک پائولاشولتز” از حمید پاک‌نیا، “من با خدا می‌رقصم” از عباس قدیر محسنی و “نه سنگی نه گوری” از عشرت رحمان‌پور.

از میان 31 داستان اعلام شده، چهار داستان به عنوان برندگان نهایی اعلام خواهند شد که جوایز خود را 28 بهمن همزمان با سالروز تولد صادق هدایت دریافت می‌کنند.

جایزه ادبی صادق هدایت از سوی جهانگیر هدایت، برادرزاده‌ این داستان‌نویس برگزار می‌شود که در چند سال اخیر به دلیل مشکل نداشتن مکانی برای برگزاری به صورت خصوصی برگزار شده است.