حرف های عجیب یک رییس جمهور

نویسنده

» گزارشی از میدل ایست آنلاین درباره هم جنس گرائی و کنترل جمعیت

رئیس جمهور تندروی ایران، محمود احمدی نژاد  گفت که همجنس گرایی برخلاف روح انسانی است. وی در یک سخنرانی که در سال 2007 در دانشگاه کلمبیا ایراد کرد در پاسخ به سئوالی  در مورد همجنسگرایان در ایران،آشکارا اعلام کرده بود که در ایران مثل کشور شما همجنسگرا وجود ندارد.

در آن زمان  اظهاراتش باعث شد که مخاطبانش  او را هو کنند و این گفته ها بعد ها مورد انتقاد گروه های حقوق بشری قرار گرفت.

این بار در دیدار با یزدی ها بود که گفت: “آنها در دانشگاه کلمبیا از من پرسیدند چرا همجنسگرایان ایران سرکوب می شوند؟ من جواب داد ما در ایران همجنس گرایان زیادی نداریم زیرا به اعتقاد من این عمل برخلاف ذات انسانی است.”

همجنس گرایی در ایران ممنوع و جرم آن طبق قوانین اسلامی مرگ است. دگرپوشان نیز در کشوری که قوانین سختگیرانه در مورد پوشش زنان وجود دارد، دستگیر می شوند. با این حال عمل تغییر جنسیت در ایران آزاد است.

احمدی نژاد فرهنگ غرب را مورد انتقاد و گفت آنان در بیابان هوی و هوس گم شده اند و بار دیگر از فرمول تنظیم خانواده اش دفاع کرد.

وی گفت: “ما نمی خواهیم انسان در بیابان هوس گم شود ما انسان را در بهشت می خواهیم.”

وی در مورد سیاست تنظیم خانواده که دو دهه است در کشور اجرا می شود و خانواده ها را به استفاده از وسایل جلوگیری از بارداری تشویق می کرد گفت: “شعار دو بچه کافی است مربوط به نظام لیبرال غربی است که معتقد است بچه ها باعث اذیت می شوند و بهتر باید خوشگذرانی کرد.”

در سال های اخیر، احمدی نژاد در فرصت های مختلف این سیاست را مورد تمسخر قراد داده است.

او گفت: “وقتی ما می گوییم دو بچه کافی نیست برخی از افراد با آن مخالفت می کنند. الگوی دو بچه کافی است، کشور را نابود می کند. در پنجاه سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؟ همان اتفاقی که در اروپا افتاد.”

در سال 1993، دولت ایران سیاست کنترل جمعیت را در پیش گرفت که پاسخی بود در برابر افزایش شدید جمعیت ایران در دهه اول انقلاب و روحانیونی که مردم را به داشتن  فرزند بیشتر ترغیب می کردند.

از آن زمان به بعد رشد جمعیت از 3.2 درصد در اوایل دهه هشتاد به 1.6 درصد کاهش پیدا کرد که این برنامه جایزه برنامه موثر کنترل جمعیت سازمان ملل را از آن خود کرد.

احمدی نژاد اصرار دارد که ایران براحتی می تواند جمعیتش را از 70  میلیون نفر فعلی به 150 میلیون نفر برساند. او روز پنجشنبه گفت: “با این الگو ما می توانیم جهان را تسخیر کنیم.”

میدل ایست آنلاین، 20 ژانویه