نجوا با خامنه ای به سبک احمدی نژاد

نویسنده
نازنین کامدار

» مطلب را برداشتند اما دوباره منتشر کردند

یک سایت نزدیک به محمود احمدی نژاد به نام “عمار پرس”، پس از انتشار نامه ای خطاب به آیت الله خامنه ای و گردش لینک این نامه در اینترنت، ابتدا آن را از روی سایت حذف اما ساعتی بعد بار دیگر آن رامنتشر کرد.

 عمارپرس نامه خود خطاب به آیت الله خامنه ای را با عنوان “نجوایی با امام امت…رهبرم؛ جانم فدایت درد شما بر سرم” منتشر کرده و طی آن با اشاره به مراجع تقلید و احمد خاتمی، امام جمعه تهران، نوشته است: “خطیب جمعه تهران آقای سید احمد خاتمی از نارضایتی مراجع عظام تقلید و جامعه محترم مدرسین حوزه ی علمیه ی قم ( با قدمت نیم قرن پایگاه مردمی) از گرانی و عدم ثبات قیمتها گفت و طعنه ای به دولت خدمتگزار زد. در کلِ خطبه های ایشان همین یک جمله از سوی صدا و سیما مورد توجه قرار گرفت و منعکس شد. رهبرم؛ آیا این رسالت امام جمعه پایتخت امّ القرای شیعه است که فقط گرانی برایش مهم باشد؟ آیا توجه دادن مردم به شکر گزاری نعمت هایی مثل فراوانی نِعَم، امنیت، اقتصاد دایر، مسکن و راه و صنعت دایر و …وظیفه ی مراجع دینی نیست؟ آیا نباید آنها در مقابل ناشکری و ناسپاسی و اسراف و … ابراز نگرانی کنند؟ آیا توجه دادن مردم به اوضاع نابسامان سایر کشورها مخصوصاً وضع بد بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا و مقایسه آن با آسایش حاکم بر میهن عزیزمان ذیل رهبری امام گونه حضرت عالی – که خدا سایه تان را بر سر امت مستدام بدارد- وظیفه این ائمه جمعه نیست؟ آیا نباید ائمه جمعه و خصوصاً امام جمعه پایتخت مصالح تنها کشورِ امام زمانی جهان را در نظر بگیرند و هر چه به دهنشان می رسد نگویند؟”

نویسنده نامه عمار پرس در ادامه نوشته است: “رهبرم؛آیا تنها کشور امام زمان مراجع تقلید و ائمه ی جمعه اش دلشان برای شکم مردم باید نگران باشد؟ آیا آنها که اینقدر برای شان شکم مردم مهم است خودشان هم در این جهت حرکتی کرده اند؟ آیا آنها حساب بانکی و ساختمان ها و دوایر خود را صرف خدمت به شکم مردم کرده اند؟ آیا این ابراز نگرانی امام جمعه عزیز و مراجع تقلید پس از پایان ذخایر کلانی است که داشته اند؟ آیا …”
در ادامه این نامه می خوانیم: “رهبرم، جانم فدایت…رهبرم، آیا این امام جمعه و مراجع تقلید و … با این کم توجهی روی خط عدالت در حرکتند؟ رهبرم، اینها عادلند؟رهبرم، تکلیف مردمی که مخاطب ایشان هستند چیست؟ رهبرم، آیا همچنان صبر کنند در مقابل این کم توجهی ها ؟ رهبرم، ما این موضع حضرات را توهین به خود می دانیم. رهبرم، …”

 ساعتی پس از انتشار این نامه، گردانندگان این سایت نامه مذکور ر ا از دسترس خارج کردند، اما باردیگر و با گذشت چندساعت مجددا آن را بر روی سایت قرار دادند که تا لحظه تنظیم این گزارش، همچنان قابل مشاهده است.

این سایت در مطلبی دیگر نیز مدعی “تحلیل اکونومیست از قدرت مدیریتی امام خامنه ای” شده؛اما پس از مراجعه به لینک این مطلب در اکونومیست کاریکاتوری تمسخر آمیز از آیت الله خامنه ای دیده می شود که “مدیریت” او را بر اساس کمک گیری از ابزار “اراذل و اوباش”، “تجاوز و قتل” و “سرکوب مخالفان” به “توحش” تشبیه کرده است.

البته مطلب هفته نامه اکونومیست درباره آیت الله خامنه ای در سایت “عمار پرس” اینچنین آمده است: “آیت‌الله خامنه ای رهبر ایران به روشی غیرمتعارف اما کارساز بحران‌ها را مدیریت می‌کند و این یکی از دلایل اصلی مقاومت و پایداری حکومت اسلامی در برابر مسائلی است که از نگاه دیگران بحران و مشکل بسیار جدی ارزیابی می شود”.

عمار پرس در عین گذاشتن لینک اصلی مطلب اونومیست آن را به این صورت ترجمه کرده: “هفته‌نامه انگلیسی اکونومیست، این تحلیل را در ارزیابی علت مقاومت پیروزمندانه جمهوری اسلامی بر سر چالش هسته‌ای با غرب منتشر کرد و با اشاره به بی‌نظیر بودن مدیریت رهبر انقلاب در غلبه بر بحران‌ها نوشته است که جمهوری اسلامی توانست حوادث تابستان سال ۲۰۰۹ را به خوبی مهار کند. پس از سرکوب جنبش سبز، ایران هدف تحریم های شدید و ترور و خرابکاری علیه تاسیسات اتمی‌اش قرار گرفت. اما با همه این اتفاقات، اکنون گروه ۱ + ۵ از موضع احترام متقابل، با ایران پای میز مذاکره نشسته است. یکی از دلایل مهم استقامت ایران در مقابل مسائلی که در نگاه دیگران بحران بسیار حاد تلقی می شود، مدیریت کارساز آیت الله خامنه ای است”.

این در حالی است که در لینک اصلی مطلب هفته نامه اکونومیست با نام “همیشه انعطاف پذیر، اما اینبار بیشتر”، آیت الله خامنه ای به ویروس و واکسن تشبیه و ابزار مدیریتی او جنایت، سرکوب و سانسور عنوان شده است.

چاپ مطلب عمار پرس، همزمان است با بازداشت فردی در استان گیلان که به اتهام “توهین به مسئولان نظام” دستگیر شده است.

به نوشته ایسنا، ایرج محمدخانی رییس پلیس فتای گیلان گفته است: “کارشناسان پلیس فتا در رصد فضای مجازی، وبلاگی را شناسایی کردند که با انتشار اکاذیب علیه مسئولان، قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی را داشت. با شناسایی این وبلاگ، تلاش برای احراز هویت واقعی عامل اصلی این اقدام به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که در بررسی‌ها، عامل اصلی و مدیر متخلف وبلاگ اینترنتی در رشت شناسایی و با هماهنگی قضایی متهم دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به مقر انتظامی منتقل شد. متهم در بازجویی‌های پلیس ابتدا منکر کلیه اتهامات وارده شد اما در بازجویی‌های فنی و در برابر شواهد ارائه شده به ناچار لب به سخن گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد”.