توطئه لنگه کفش علیه احمدی نژاد

نویسنده

» گزارش لوپوئن

آرمین عارفی

این شاید نشانه پایان راه یک حکمران باشد. محمود احمدی نژاد روز دوشنبه درحالی که در شهر ساری سخنرانی می کرد و از دستاوردهای مهم یک پروژه مسکن سازی با اجاره بهای کم می گفت، قربانی عملی شد که لااقل در جمهوری اسلامی بسیار نادر است. رشید ش. ۴۵ ساله برای نشان دادن خشم خود لنگه کفشی را به سوی او پرتاب کرد؛ در فرهنگ شرقی این عمل به شدت موهن و تحقیرآمیز است.

به نوشته سایت قاصد نیوز که این خبر را منتشر کرد، عامل این اقدام اخیراً از یک کارخانه نساجی اخراج شده و نزدیک یک سال است که هیچ حقوقی دریافت نکرده. 

 

عدم محبوبیت میان مردم

این اتفاق نشان از عدم محبوبیت رییس جمهور فوق محافظه کار دارد که در پایان هر دو دوره ریاست جمهوری اش شاهد آن بوده؛ نرخ بیکاری ۱۳ و نیم درصد و تورمی که به طور رسمی ۱۰ درصد اعلام شده [اعداد واقعی بسیار بیشتر از این میزان است]. کسی که خود را “نوکر مردم” می نامید نتوانست پول نفت را سر سفره مردم بیاورد. برعکس او برای جلوگیری از بحران بودجه دولتی در دسامبر ۲۰۱۰ یارانه های دولتی را روی فرآورده های انرژی و همچنین احتیاجات اولیه مردم قطع کرد. پیامد مستقیم آن این بود که قیمت بنزین چهار برابر و قیمت آب و برق نیز بنا به میزان مصرف سه تا پنج برابر شد. در ازای اینها، یک کمک هزینه ماهیانه به میزان ۳۹ دلار به هر ایرانی داده می شود.

ولی شدیدترین رسوایی او ماه گذشته روی داد، زمانی که رییس جمهوری علی رغم وعده های مبارزه با فساد مالی، بزرگ ترین فساد بانکی در طول عمر جمهوری اسلامی را به وجود آورد. اسفندیار رحیم مشایی، مشاور و دست راست او، ازسوی دستگاه قضایی متهم به اختلاس ۳میلیارد دلار از بانک ملی ایران شد. آیت الله ها امروز او را رهبر “جریان انحرافی” می دانند که در تلاش است تا احمدی نژاد را به محدود کردن نفش سیاسی ولی فقیه مجاب سازد.

محمود احمدی نژاد قبلاً از شخصیت های مورد حمایت رهبر انقلاب بود. علی خامنه ای علی رغم اعتراضات مردمی در برابر هرگونه باد و طوفان از او پشتیبانی می کرد. احمدی نژاد که نمی تواند برای سومین بار به عنوان رییس جمهور انتخاب شود، به طور قطع به سوی در خروجی درحال حرکت است. پس تعجب آور نیست اگر این رویداد مسکوت نمانده و روزنامه رسمی تهران تایمز آن را منتشر نموده. بدتر از آن اینکه سایت محافظه کار خبرآنلاین نوشته اینها “کارگران اخراجی” بودند که بیش از یک سال حقوقی دریافت نکرده اند و یکی از آنها “شیء” نامشخصی را به سوی رییس جمهور پرتاب کرد. پایان راه احمدی نژاد تداعی کننده پرتاب لنگه کفش به سوی جرج بوش در سال ۲۰۰۸ است که او نیز در عراق شکست خورده بود.

منبع: لوپوئن، ۱۳ دسامبر