بسیج جهانی برای آزادی اصانلو و صالحی

نویسنده

salehiosanloo.jpg

به دنبال ربودن منصور اصانلو و سپس اعلام زندانی بودن وی در بند 209 اوین، ای رایدر، دبیر کل آی تی یو سی و دیوید کاکرافت، دبیر کل آی تی اف دیروز با صدور اطلاعیه ای از همه اتحادیه های کارگری جهانی و همچنین فعالین جنبش کارگری خواستند به کمپین آزادی وی و محمود صالحی بپیوندند.

در این اطلاعیه با اشاره به وضعیت جسمانی منصور اصانلو و نحوه بازداشت وی، خطاب به سازمان های کارگری آمده است:

“ما از شما می خواهیم که سازمانتان در تاریخ 18 مرداد ماه 1386 برای دو زندانی مشهور اتحادیه کارگری در ایران؛ منصور اصانلو و محمود صالحی، به روز اقدام بین المللی بپیوندد. ما می دانیم که فصل تابستان بویژه در نیمکره شمالی، برای روز اقدام همبستگی بین المللی زمان مناسبی نیست. اما ما معتقدیم که این دو مورد خاص به گونه ایست که ضرورت یک اقدام جدی و فوری را مطلبد.”

در ادامه این بیانیه و خطاب به نمایندگان جنبش های کارگری جهان می خوانیم:

“بسیاری از شما شرح دیدار منصور اصانلو وملاقاتهای قانونی او در آی تی اف و آی تی یو سی در لندن و بروکسل در خرداد ماه رادیده و یا شنیده اید. شورای عمومی آی تی یو سی به ویژه بعد از اینکه اعضا احساسات و استقبال گرم خود را با بلند شدن از صندلی ها به منصور ابراز داشتند، تصمیم گرفت در صورتی که ایشان بعد از بازگشت به ایران با مشکلی مواجه شود همبستگی کامل خود رابا او اعلام کند. متاسفانه این دقیقا اتفاقی بود که افتاد؛الآن دو هفته از زمان ربودن منصور اصانلو در19 تیرماه در حالی که سوار اتوبوسی در تهران بود می گذرد. در حال حاضر ایشان به زندان بد نام اوین برگردانده شده و بطور مکرر گزارش شده که ایشان به «توطئه علیه امنیت ملی» متهم است؛ پرونده ایشان آشکارا توسط اداره اطلاعات و خدمات جاسوسی دستکاری شده است. آی تی یو سی و آی تی اف اخیرا نامه اعتراضی مشترکی به دولت ایران نوشت و به کمیته آزادی تجمع و تشکل آی ال او نیز اطلاعات جدید را ارائه کرد. بعلاوه آی تی اف طومار الکترونیکی «منصور اصانلو را آزاد کنید» به راه انداخت. این طومار واکنش های بسیار زیادی داشته است. اگر شما تاکنون این طومار را امضا نکرده اید بهتر است لحظه ای به این سایت مراجعه کنید و آن را امضا کنید:

www.itfglobal.org/solidarity/osanloo2.cfm

در این میان بسیاری از اتحادیه های وابسته نامه های اعتراضی خود را ارسال کرده اند. تعدای از اتحادیه ها اقدامات اعتراضی در سفارتهای ایران داشته اند. اتحادیه های کارگران حمل و نقل در کشورهای عربی متحدانه وبطور جمعی همبستگی خود را با منصور اصانلو اعلام کرده اند.”

در ادامه بیانیه در مورد محمود صالحی، دیگر فعال کارگری ایران که در زندان به سر می برد، می خوانیم: “شرایط سلامتی محمود صالحی بسرعت رو به تحلیل می رود. اوعضو هئیت موسس انجمن کارگران خبازان سقز و کمیته همآهنگی برای سازماندهی کارگران است. فعالیتهای وی همواره آزار و اذیتهای مقامات را به دنبال داشته و علی رغم وضعیت نامناسب سلامتی، در سنندج در استان کردستان که از سقز و خانواده به دور است، زندانی است. بسیاری از اتحادیه های وابسته به درخواست آی تی یو سی در تاریخ 20 تیرماه برای اقدام اعتراضی واکنش نشان داده اند. حالا ما از شما می خواهیم که برای اعمال فشار قدم پیش بگذارید چرا که شواهد مستندی وجود دارد که زندگی صالحی بخاطر مراقبتهای نامناسب پزشکی در زندان در خطر است.”

در پایان این بیانیه از کلیه فعالین کارگری در جهان خواسته شده است تا در روز 18 مرداد با نامه های اعتراضی یا با طومارهای امضاء شده توسط آی تی اف به دیدار مقامات سیاسی ایران در کشور های خود بروندو خواستار آزادی اصانلو و صالحی شوند:

ما امیدواریم که هم اصانلو و هم صالحی قبل از تاریخ مورد نظر و بخاطرفشارهای مستمری که بر مقامات ایران تا آن تاریخ وارد خواهیم کرد آزاد بشوند. اما اگر یکی یا هر دو آنها همچنان تا پنجشنبه 18 مردادماه در بازداشت بماند ما از همه اتحادیه های وابسته به آی تی یو سی و ای تی اف و فدراسیون های جهانی اتحادیه ها می خواهیم روز بین المللی اقدام در همبستگی با کارگران ایران را در آن تاریخ برگزار کنند. پنجشنبه 18 مرداد ماه دقیقا روزی است که یک سال از آزادی قبلی منصور اصانلو می گذرد. آن آزادی بدون شک نتیجه اعتراضات و فشارهای مستمر جنبش بین المللی اتحادیه های کارگری بود. در سالگرد چنین روزی ما از همه اتحادیه های وابسته به خود می خواهیم با نامه های اعتراضی یا با کپی طومارهای امضاء شده توسط آی تی اف به دیدار مقامات سیاسی ایران در کشور خود بروند. اگر درکشور شما سفارت ایران وجود ندارد به ملاقات وزیر امور خارجه یا به دفتر امور خارجه بروید، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کنید، جلسه ای در محل کارتان ترتیب دهید، یا هر اقدام دیگری را که مناسب تشخیص می دهید انجام دهید.

در پایان این بیانیه نیز دو آدرس برای برقراری ارتباط با گردانندگان این همبستگی جهانی قید شده است:

.