پنج سال زندان

نویسنده
ابراهیم نبوی

به گزارش خبرگزاری «مهر»٬ آیت‌الله علی خامنه‌ای٬ رهبر جمهوری اسلامی ضمن انتشار پیامی به مناسبت «کنگره عظیم حج» نسبت به تفاوت میان «اسلام محمدی» و «اسلام آمریکایی» هشدار داد و تاکید کرد که سیاست «تفرقه‌افکنی» میان «مسلمانان» شدت یافته است. وی همچنین اظهار داشت که «رژیم صهیونیستی روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر شده است».

خامنه‌ای اظهار داشت: «سفّاکی و فاجعه‌‏آفرینی‏‌ها نتوانسته است هدفِ سردمداران و پشتیبانان رژیم غاصب را برآورده سازد. برخلاف آرزوی احمقانه‏‌ی اقتدار و استحکامی که سیاست‏‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر میپروراندند، این رژیم روزبه‏‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‏‌تر شده است».

خامنه‌ای گفت: «دستهای پلید سیاستهای استعماری از دیرباز تفرقه‏‌افکنی را برای تأمین مقاصد شوم خود در دستور کار داشته‏‌اند، ولی امروز که به برکت بیداری اسلامی، ملّتهای مسلمان دشمنیِ جبهه‏‌ی استکبار و صهیونیسم را بدرستی شناخته و در برابر آن موضع گرفته‏‌اند، سیاست تفرقه‏‌افکنی میان مسلمانان شدّت بیشتری یافته است. دشمن مکّار بر آن است که با افروختن آتش جنگهای خانگی میان مسلمانان، انگیزه‏‌های مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستی و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقی‏‌اند، در حاشیه‏‌ی امن قرار دهد».

رهبر جمهوری اسلامی راه‌اندازی گروه‌های «تروریستی تکفیری» را در کشورهای منطقه غرب آسیا ناشی از این سیاست دانست.

وی همچنین درباره تفاوت میان «اسلام محمدی» و «اسلام آمریکایی» اظهار داشت: «اسلامِ ناب، اسلامِ صفا و معنویّت، اسلامِ پرهیزکاری و مردم‏سالاری، اسلامِ «اَشدّاءُ عَلَی الکُفّار رُحَماءُ بَینَهُم» است. اسلامِ آمریکایی، پوشاندن لباس اسلام بر نوکری اجانب و دشمنی با امّت اسلامی است. اسلامی که آتش تفرقه میان مسلمین را دامن بزند، به جای اعتماد به وعده‏‌ی الهی، به دشمنان خدا اعتماد کند، به جای مبارزه با صهیونیسم و استکبار با برادر مسلمان بجنگد، با آمریکای مستکبر علیه ملّت خود یا ملّتهای دیگر متّحد شود، اسلام نیست؛ نفاق خطرناک و مهلکی است که هر مسلمان صادقی باید با آن مبارزه کند».