فرمانده بسیج: مردم توبه کنند

نویسنده
نازنین کامدار

» سرزنش مردم به علت شکست های حکومت

در ادامه سیاست سرزنش مردم توسط مقامات حکومتی، به علت تحمل نکردن گرانی و اعتراض به کمبود مرغ و ایستادن در صف طویل موادغذایی، محمد رضا نقدی، فرمانده نیروهای بسیج هم روز گذشته گفت: “مردم باید توبه کنند”.

بنا به گزارش سایت فرارو، این چهره امنیتی ـ نظامی که متهم به مشارکت گسترده در سرکوب اعتراضات مردمی در سال ۸۸است، در یک سخنرانی در جمع مداحان گفته است که آنها باید مردم را به توبه از تماشای ماهواره ها دعوت کنند.

محمدرضا نقدی گفته است: “دشمن از راه‌های مختلفی تلاش کرد تا ایمان مردم را بگیرد. مواد مخدر، گسترش استفاده از مشروبات الکلی و تهیه فیلم‌ها و کتاب‌های فاسد جزو نقشه‌های دشمنان بود. بهاییت را برای نابودی شیعه و وهابیت را برای نابودی سنی به وجود آوردند و فرقه‌های عجیب و غریبی را که هرروز بیشتر می‌شود برای منحرف کردن عاشقان اهل بیت از مسیر اصلی ترویج دادند. پیغمبرهای دروغین درست کردند و کار به جایی رسید که زمانی سه خدا وجود داشت و برای نیمه شعبان و عاشورایمان نیز نقشه‌ها و توطئه‌ها ریختند. هجمه توطئه‌های دشمنان حتی بیشتر از۲۱ جلد صحیفه امام است و اتفاقا وصیت‌نامه و صحیفه ایشان درباره این توطئه‌ها و تهدیدها و راهکارهای ایستادگی در مقابل آنهاست”.

او افزوده است: “امروز نزدیک به ۱۰۰ کانال ماهواره ای علیه ایران و به زبان فارسی برای حمله به بنیان‌های فکری و اعتقادی و شبهه‌افکنی در مسائل معرفتی، ایمانی و سیاسی فعالیت می‌کنند. ۸۲ درصد طلاق‌ها نتیجه مواد مخدر و آثار مخرب گیرنده‌های ماهواره ای است و تعداد طلاق‌ها در خانواده‌ای که گیرنده‌های ماهواره‌ای دارند، ۱۰ برابر خانواده‌هایی است که از گیرنده‌های ماهواره ای استفاده نمی‌کنند. امروزه خانواده‌ها از مفاسد و مفاهیم ضد اخلاقی ماهواره‌ها و آثار مخرب آن خسته شده‌اند و همین موجب شده است که در محله‌ای کوچک (پایگاه شهید مظفری) که امروز در آن قرار گرفته‌ایم، با یک سخنرانی ۱۷۵ خانواده گیرنده‌های خود را تحویل دهند زیرا به آثار سوء آن پی برده‌اند و همین امر در جاهای دیگر نیز با ارشاد و تشویق و آگاهی‌بخشی به مردم میسر است. وعاظ، خطبا و مداحان اگر می‌خواهند در شب‌های قدر روشنگری کنند، مردم را نسبت به ابزار شیطانی ماهواره بیدار و آنان را به توبه دعوت کنند”.

رییس تشکیلات بسیج که خود دارای پرونده های متعدد و سابقه دستگیری به علت فساد اخلاقی ست، افزوده : “زبان امر به معروف، زبانی تلخ و تیز نیست بلکه امر به معروف با رویکردی ایجابی و با محبت میسر است و باید این امر تداوم داشته باشد و گسترش یابد. ما از انجام وظیفه نیروی انتظامی در اعمال قانون حمایت می‌کنیم و همه باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنند”.

گفتنی است در سال ۸۹، احمد جنتی هم مشابه همین اظهارات توهین آمیز را خطاب به مردم ایران کرده بود.

او هم گفته بود که مردم به خاطر بدحجابی و…، باید توبه کنند تا زلزله نیاید.

جنتی گفته بود: “گناه در جامعه زیاد شده است. گناهان صغیره ـ مثل برخی بی‌توجهی‌ها که برخی بانوان دارند، یا بعضا جوانانی که بر سر کوچه‌ها اذیت‌ها و چشم‌چرانی‌هایی می‌کنند و یا برخی از خانواده‌ها در سفرها رعایت اصول و ارزش‌های دینی را نمی‌کنند ـ زیاد شده است. ‌این نوع جاذبه‌هایی که برخی بانوان و دختران در خود در بیرون از زندگی خصوصی ایجاد می‌کنند، جوانانی که دل‌شان تکان می‌خورد و به طغیان بوالهوسی کشیده می‌شوند و بعد هم دامن‌های آن‌ها آلوده می‌شود و زنا در جامعه زیاد می‌شود، طبق روایات ما یکی از عواملی است که علت بعضی از بلایای ناگهانی به حساب آمده است. وقتی زنا توسعه پیدا کند زلزله فراوان می‌شود”.

همزمان با سخنان نقدی، “شیخ شجونی” روحانی افراطی ای هم که از سال ۸۸ به این سو به عنوان یکی از “عماریون” و “افسران جنگ نرم” مورد استقبال رسانه های حکومتی قرار گرفته به نوشته سایت”عصر ایران”، گفته است : “واقعا خجالت آور است که در خیابان های کشوری که اسلامی ترین کشور دنیا است، حجاب تا به این حد تنزل پیدا کرده است. بی حجاب ها در حالی به بی حجابی اصرار دارند که خودشان هم می دانند با این رفتار، امنیت اجتماعی را زیر سوال می برند و خود و مردم دیگر را هم با خطرات زیادی مواجه می کنند.خب! یا این توضیح به جز احساس شرمساری و خجالت احساس دیگری می توان داشت؟! بنده معتقدم تحت هیچ شرایطی نباید از کنار این مساله به سادگی گذشت و بی حجاب ها نباید احساس آرامش کنند”.

او افزوده است: “باید با بی حجابی مبارزه کرد، پیرمرد ۹۰ ساله که به خیابان می رود و این ها را می بیند یک جوری می شود، چه برسد به جوانان.وقتی آمار مجرد ها تا به این حد زیاد شده است، باید وسواس بیشتری نسبت به مساله حجاب نشان داد. البته مجرد ها باید این را در نظر بگیرند که با تجرد نمی توانند گناه خود را توجیه کنند”.