سپاه یک سازمان امنیتی ـ سیاسی است

نویسنده
نازنین کامدار

» روایت جعفری از "ماه تعیین سرنوشت"

در حالی که تنها یک هفته تا برگزاری مراسمی که نیروهای وابسته به دولت و سپاه درباره آن  برنامه ریزی گسترده ای از جمله نقل و انتقال 2 میلیون بسیجی به تهران و اسکان آنها در مقبره آیت الله خمینی کرده اند، محمدعلی(عزیز) جعفری در سخنانی در جمع کادرهای اصلی سپاه، برنامه سرکوب اعتراضات مردمی در قرارگاه “سپاه سید الشهداء استان تهران” بیان کرد و از خرداد ماه به عنوان “ماه تعیین سرنوشت انقلاب” سخن گفت.وی همچنین تاکید کرد که ساه قبل از نظامی بودن، یک سازمان امنیتی ـ سیاسی است.

علی فضلی، فرمانده سابق سپاه تهران که هم اکنون مسئولیت برنامه های سپاه در روز14 خرداد را بر عهده دارد، یش از این “حضور جوانان انقلابی در مراسم گرامیداشت یاد امام خمینی برای کور کردن چشم فتنه” سخن گفته بود.به فاصله کوتاهی از این سخنان، آنطور که جوان آنلاین گزارش داده، عزیز جعفری فرمانده کل سپاه درباره این روز می گوید: “ماه خرداد متعلق به حضرت امام است، در خرداد سال 42 جرقه انقلاب اسلامی زده شد، ماه خرداد، ماه تعیین سرنوشت انقلاب می‌باشد، حوادث تعیین کننده‌ای در این ماه رخ داده، حضرت امام عنایت ویژه و توجه خاصی به این ماه داشتند و می‌فرمودند: انتظار فرج از نیمه خرداد کشم و سرانجام هم در نیمه همین ماه رحلت کردند”.

او از “تعیین سرنوشت انقلاب»” در خرداد ماه در حالی خبرداده است که براساس اخبار خبرگزاری های داخلی، نمازجمعه این هفته تهران با سخنرانی آیت الله خامنه ای برگزار می شود.محمود احمدی نژاد نیز به گفته علی فضلی، سخنران پیش از خطبه ها خواهد بود.

سپاه درحالی مسئولیت اصلی برگزاری سالگرد آیت الله خمینی را برعهده گرفته است که تاکنون این مراسم توسط “موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی” که ریاست آنرا سید حسن خمینی برعهده دارد، برگزار می شد و خود وی نیز به ایراد سخنرانی می پرداخت.

به نوشته فارس، فرمانده سپاه همچنین در این سخنان به صراحت از “لزوم فعالیت سیاسی سپاه” سخن گفته که در تناقض آشکار با گفته های  آیت الله خمینی  درباره منبع دخالت نظامیان در سیاست است.

جعفری گفته است: “تهدید سیاسی برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نباید دست کم گرفت. سپاه نباید صرفا با اسلحه از انقلاب دفاع کند بلکه سپاه قبل از نظامی بودن یک سازمان امنیتی سیاسی است و فلسفه وجودی آن، دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن است و باید بر اساس تهدیدات روز خود را آماده کند”.

علاوه بر سخنان تهدید آمیز فرمانده سپاه، روزنامه کیهان نیز از برنامه ریزی نهادهای امنیتی و نظامی جهت جلوگیری از حضور به نوشته کیهان “سران فتنه” در مراسم سالگرد آیت الله خمینی خبر داده است

کیهان که همزمان “اخبار ویژه”اش در سایت های جوان آنلاین و رجانیوز نیز با تغییر نام سایت به عنوان خبر اختصاصی منتشر می شود، از “تلاش سران فتنه برای اجاره برج میلاد در روز 14 خرداد به دلیل عدم اجازه ورود به صحن مرقد امام” نوشته و آورده است: “شنیده ها حکایت از آن دارد که تاکنون شهرداری تهران با درخواست عوامل فتنه برای برگزاری مراسم در برج میلاد موافقت نکرده است. توضیح آنکه سران فتنه 88 در پی رسوایی حاصل از وطن فروشی و خیانت های خویش و مخصوصاً برخوردهای خصمانه با آموزه های اسلامی و ساحت مقدس حضرت امام به فکر افتاده بودند با برپایی مراسمی به بهانه سالگرد رحلت امام راحل بر خیانت ها و جنایات خود سرپوش بگذارند ولی با اطلاع از خشم و نفرت مردم نسبت به فتنه گران، از یکسو حضور خود در مراسم سالانه حرم مطهر حضرت امام را ناممکن می دانستند و از سوی دیگر، آفتابی شدن در میان مردم را نیز به مصلحت ارزیابی نمی کردند! بنابراین تصمیم گرفتند مراسم را به دور از چشم مردم برپا کرده و سپس فیلم و گزارش آن را برای انتشار و ابراز وجود به سایت ها و رسانه های بیگانه و حامی فتنه ارسال دارند. در پی این تصمیم برخی از عوامل فتنه طی تماس با شهرداری تهران خواستار برگزاری مراسم در شب 13 خرداد در برج میلاد شدند، که این درخواست با توجه به سوابق مجرمانه و جنایات سران فتنه، تاکنون مورد موافقت شهرداری تهران قرار نگرفته است”.

کیهان افزوده است: “قرار است سران فتنه  در شب چهاردهم خرداد مراسمی در حسینیه جماران داشته باشند! تا از این طریق، بر جنایت ها و خیانت های خود سرپوش بگذارند ولی برخی از گزارش ها حکایت از آن دارد که ترس از اعتراض مردم متدین و انقلابی و عاشقان حضرت امام، باعث شده است انجام این مراسم را اعلام نکنند و بعد از برپایی مراسم و حضور سران فتنه در آن، اخبار و فیلم مربوطه را برای رسانه های حامی فتنه، مخصوصاً شبکه های تلویزیونی بی بی سی و صدای آمریکا ارسال نمایند”.

جوان آنلاین، سایت نزدیک به سپاه پاسداران هم که ظاهرا اخبارش را از طریق “شنود مکالمات تلفنی” و نیز از طریق بازجویی زندانیان کسب می کند، با اعلام  ”لغو مراسم برج میلاد”، در راستای خبر کیهان نوشته است: “آخرین اخبار از برنامه فتنه گران حکایت از آن دارد که آنان تلاش دارند نقطه شروع تنش آفرینی های جدید خود را از جماران آغاز کنند.”

این سایت که پیش از این از “خشم انقلابی مردم متدین در روز 14 خرداد”خبرداده بود، افزوده است: “گفته می شود پس ازلغو مراسمی که قرار بود جریان فتنه دربرج میلاد برگزار نماید، فتنه گران تلاش دارند برنامه های خود را به مناسبت ارتحال حضرت امام در شکل کوچکتری به مدت 3 الی 4 شب در حسینیه جماران آغاز کرده و از آن جا با به میدان آوردن بقایای حامیان خود یک راهپیمایی ترتیب دهند.در همین حال گفته می شود سید حسن مصطفوی احتمالا مانع از گردهمایی این فتنه گران در حسنیه جماران شود”.

“شنیده های” جوان آنلاین و کیهان درحالی منتشر می شود که محمد علی انصاری، قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار آیت الله خمینی، هفته گذشته در یک کنفرانس خبری از دعوت “همه یاران واقعی امام به مراسم 14 خرداد” و برخلاف علی فضلی، از سید حسن خمینی به عنوان سخنران پیش از خطبه ها خبر داده بود.

همزمان با نهادهای امنیتی وابسته به سپاه و بسیج که مسئولیت برگزاری مراسم 14 خرداد را بر عهده گرفته و نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی را از این کار بازداشته اند، جوان آنلاین هم نام “سید حسن خمینی” را به “سید حسن مصطفوی” تغییر داده است.

روح الله(خسرو) حسینیان، از متهمان پرونده قتل های پاییز 77 نیز که هم اکنون ریس فراکسیون مشهور به “دولتیان” در مجلس است روز گذشته درمصاحبه با فارس ـ خبرگزاری وابسته به نیروهای امنیتی، نظامی ـ باره حسن خمینی اظهار داشت: “هر چند که  دیدار سید حسن خمینی با سران و عوامل فتنه اقدام ناشایستی  بود اما  تاثیری بر بزرگی امام نداشته و گردی بر آستان عظمت ایشان نخواهد نشاند”.

او افزود:” هر کس از خط امام خارج شود، حتی اگر نوه امام باشد، هیچ چیز نیست؛ تنها چیزی که به انسان‌ها شخصیت می‌دهد رهپویی راه امام است و بس و اگر غیر از این مسیر را بروند خودشان ضرر خواهند کرد”.

این در حالیست که به نوشته سایت پارلمان نیوز، مجمع روحانیون مبارز با انتشار بیانیه ای ضمن نقد شرایط موجود، نوشته است: “خرداد امسال را در حالی سپری می‌کنیم که امواج تهمت‌ها و ناسزاگویی‌ها بخصوص از سوی محافل و رسانه‌های خاص فضا را تنگ کرده است. آنچه بیش از همه باعث تأسف است این است که اینگونه اقدام‌ها به اصل نظام لطمه می‌زند بخصوص اینکه جریانی مرموز با امکانات فراوان مادی و تبلیغاتی که در اختیار دارد می‌کوشد تا امام و انقلاب را به نفع توهمات و برنامه‌های خود مصادره کند و حتی چهره‌ای مخدوش از اسلام و امام که منادی و مروج آن بود ارائه دهند”.

این بیانیه افزوده است: “انتظار این است که هرچه زودتر این فضا تغییر کند، آزادی‌های مصرح در قانون اساسی پاس داشته شود، در برخوردها انصاف و موازین قانونی و شرعی و قانون اساسی و آیین دادرسی رعایت شود. نهادها و دستگاه‌هایی که وظایف ویژه دارند از دخالت گسترده در امور دیگری که به وظایف آنان مربوط نمی‌باشد از جمله دخالت در سیاست، اقتصاد و فرهنگ بازداشته شوند. جلوی برنامه‌ها و رفتارهایی که به زیان اقتصاد کشور و مصالح عالیه میهن بخصوص در عرصه بین‌المللی است و باعث تشدید فشارها بر جامعه می‌شود گرفته شود. آزادی زندانیان، رفع تنگناها و تهدیدها می‌تواند فضا را تلطیف و جامعه را به آینده امیدوارتر کند. همچنین تمهید مناسب برای برگزاری انتخابات آزاد در فضایی امن و با نشاط در آینده سبب کاهش کدورت‌ها و رفع بدبینی‌ها و سیر به سوی تحقق راه و خط امام و عمل به قانون اساسی خواهد بود”.